Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-25@12:14:58 GMT

لزوم تعزیراتی شدن نرخ اجاره مسکن در مشهد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۸۷۰۴

لزوم تعزیراتی شدن نرخ اجاره مسکن در مشهد

رئیس اتحادیه صنف مشاوران معاملات املاک مشهد خواستار تعزیراتی شدن نرخ اجاره مسکن شد.

به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر مرادزاده گفت: برای کنترل افزایش بی رویه اجاره مسکن و جلوگیری از بیکاری مشاوران املاک باید نرخ اجاره مانند نرخ بسیاری از محصولات دیگر تحت کنترل سازمان تعزیرات حکومتی درآید.

وی افزود: هم اینک سازمان تعزیرات حکومتی بر روی همه اقلام نظارت دارد و نسبت به افزایش قیمت یا کیفیت آن نظارت می‌کند اما بر قیمت اجاره مسکن هیچ نظارتی نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادزاده گفت: همچنین بیشتر موارد مربوط به تمدید اجاره مسکن بین موجر و مستأجر بدون اطلاع مشاوران املاک و به صورت توافقی بین طرفین انجام می‌شود و بسیاری از مشاوران بیکار مانده‌اند.

رئیس اتحادیه صنف مشاوران معاملات املاک مشهد گفت: افزایش غیرمتعارف نرخ اجاره مسکن و مراجعه نکردن مالکان و مستاجران به بنگاه‌ها باعث افزایش درخواست ابطال پروانه توسط بسیاری از مشاوران املاک در شهر مشهد و بیکاری آنان شده است.

مرادزاده افزود: به طور معمول نرخ اجاره مسکن به صورت سالانه توسط مالکان افزایش می‌یابد و هیچ قانونی برای تعیین این نرخ در کشور وجود ندارد.

وی گفت: بهتر است برای کنترل قیمت اجاره بهای مسکن، واحدهای مسکونی خالی در سطح شهرها شناسایی و از احتکار خانه جلوگیری شود زیرا واحدهای خالی بسیاری وجود دارند که به بازار عرضه نمی‌شوند و این موضوع نیز تعادل بین عرضه و تقاضا را به هم زده است.

منبع: صدا و سیما

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: اجاره مسکن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۸۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: امسال نرم افزار سامانه اجاره بها به صورت برخط فعال شده و همه مشاوران معاملات املاک در این شهر موظف به نصب آن هستند، با این نرم افزار امکان رصد فعالیتهایشان به طور کامل فراهم شده است.
محسن صیادی افزود: پارسال سامانه اجاره بها به صورت آفلاین بود و این موضوع قدری رصد فعالیت مشاوران املاک را دشوار می‌کرد، اما از ابتدای سال همه مشاوران املاک موظف شده اند این نرم افزار را نصب و براساس آن اقدام کنند، در غیر این صورت از ادامه فعالیت آنان جلوگیری خواهد شد.

وی گفت: در پی گشت‌های مشترک و تشدید بازرسی‌ها در حوزه مشاوران معاملات املاک مشهد در هفته پایانی فروردین ماه، از ۳۴۶ مورد بازرسی، ۲۲ فرم تعزیری برای متخلفان این صنف تنظیم و چهار واحد نیز پلمب شده است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد افزود: ۱۱ هزار و ۶۷۵ واحد مشاور معاملات املاک معتبر در مشهد وجود دارد، سال گذشته نزدیک به چهار هزار واحد مشاور املاک بدون پروانه کسب در این شهر شناسایی و به آنها اخطار داده شد.

صیادی گفت: هزار و ۹۵۴ واحد مشاور املاک جدید هم در مشهد مجوز کسب گرفتند.

دیگر خبرها

  • تشدید نظارت برفعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد
  • مستاجران ؛بازنده بازی قیمت‌سازی
  • فعالیت مشاوران معاملات املاک در مشهد زیر ذره‌بین رفت
  • فعالیت برخط سامانه اجاره بها در مشهد
  • مهار اجاره بها مسکن با مصوبه مجلس/ امکان ثبت غیرحضوری دارایی‌های مردم فراهم می‌شود
  • گلایه‌مندی مردم گلپایگان از افزایش قیمت اجاره مسکن
  • اصلاح طرح کنترل اجاره بهای املاک مسکونی 
  • اصلاح طرح کنترل و سامان‌دهی اجاره بهای املاک مسکونی در مجلس
  • طرح کنترل و ساماندهی اجاره بهای املاک مسکونی اصلاح شد
  • ثبت قرارداد اجاره در سامانه خودنویس در سال ۱۴۰۳ الزامی است