Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@15:14:50 GMT

نجات سمورهای آبی از مرگ حتمی در تالش

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۲۹۹۵۴۷

نجات سمورهای آبی از مرگ حتمی در تالش

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش گفت: سمورهای آبی که در استخر روستای خلخالیان چوبر بخش حویق شهرستان تالش گرفتار شده بودند، با اطلاع رسانی به موقع دهیاری و اهالی روستای با حضور ماموران محیط زیست تالش از مرگ حتمی نجات پیدا کردند.

به گزارش ایسنا، عارف شادکام با بیان اینکه سمورآبی هم اکنون در لیست سرخ موسسه IUCN به عنوان گونه ای در معرض تهدید ثبت شده است و این امر حساسیت مردم را نسبت به حفاظت از این جانوران افزایش داده است، افزود: با تماس دهیار روستای خلخالیان مبنی بر گرفتار شدن سمورهای آبی (شنگ) در استخر جمع آوری آب در حاشیه رودخانه چوبر بلافاصله اکیپی از مامورین اجرای اداره محیط زیست تالش با ادوات زنده گیری به محل عزیمت کرده و موفق شدند با همکاری اهالی روستا هر دو قطعه سمور آبی را زنده‌گیری کرده و در رودخانه رهاسازی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شادکام خاطرنشان کرد: فعالیت سمورآبی عمدتا درشب انجام می‌شود و غذای اصلی آن ماهی است.

وی افزود: این جانور علاوه بر ماهی‌های کوچک ازحیواناتی مانند قوباغه، خرچنگ و موش آبی تغذیه می‌کند و از این طریق نقش مهمی درتنظیم جمعیت جوندگان دارد. قابلیت سمور در محیط های آبی و دویدن در محیط خشکی از او شکارچی ماهری ساخته است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست تالش تصریح کرد: این جانور دارای بدنی دراز و نسبتا باریک و دم بلند است که پوستی به رنگ قهوه‌ای و براق دارد و این امر باعث شده تا به خاطر پوستش شکار و گاهی به خارج از کشور صادر شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سمور آبی منطقه گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۹۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شتر مار خانواده ورامینی را غافلگیر کرد

 به گزارش تابناک، رکنا نوشت: زیستگاه اصلی شترمار در بخش‌هایی از خاورمیانه، آسیای میانه و شمال آفریقا است. شترمار از گونه ماران غیرسمی است، اما رفتاری مشابه رفتار مارهای سمی دارد که باعث می‌شود آن را با مار جعفری اشتباه بگیرند.

شترمار دارای جثه‌ای بزرگ‌تر از گونه جعفری است. بیشتر در جنوب ایران با رنگ قهوه‌ای روشن با خال‌ه‍ای تیره‌تر یافت می‌شود در نواحی غیر از استان هرمزگان و خوزستان دارای رنگدانه‌های بیشتر است.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پیشوا از رهاسازی یک حلقه مار از نوع شترمار در طبیعت خبر داد.

سید حسن طباطبایی با اعلام این خبر گفت: در مراجعه حضوری یکی از شهروندان وظیفه‌شناس به اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان پیشوا یک حلقه مار از نوع شترمار که در حیاط منزل این شخص مشاهده شده بود تحویل ماموران یگان حفاظت و سپس در دامان طبیعت منطقه رهاسازی شد.

 

دیگر خبرها

  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • مدیریت اجتماعی پسماند در ۱۵ شهر و روستای چهارمحال وبختیاری
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • شتر مار خانواده ورامینی را غافلگیر کرد
  • نفس راحت لاک‌پشت سبز در ساحل تیاب میناب
  • نجات محیط زیست با آگاهی بخشی مناسب/ احیاء زمین نیاز به اراده ما دارد