Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرماندار سابق ریودوژانیرو اعلام کرد او ۲ میلیون دلار رشوه برای گرفتن میزبانی المپیک ریو پرداخت کرده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از تایمز، فرماندار سابق ریودوژانیرو در دادگاه اعلام کرد او ۲ میلیون دلار رشوه برای اخذ ۹ رای برای رسیدن به میزبانی بازی‌های المپیک ۲۰۱۶ پرداخت کرده است. سرجیو کابرال اسامی ۹ فردی در کمیته بین‌المللی المپیک را که توانسته بود رای آنها را بخرد اعلام کرد که در این میان نام سرگئی بوبکا و الکساندر پوپوف دو تن از کسانی که سابقه کسب مدال طلا را در بازی‌های المپیک داشتند به چشم می‌خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او عنوان کرد کارلوس نوزمان رئیس کمیته المپیک برزیل این مذاکرات را انجام می‌داد و توانست مذاکرات را به سرانجام برساند. این شخص در سال ۲۰۱۷ نیز به اتهام تبانی در راه کسب میزبانی دستگیر شده بود ولی او هر گونه کار خارج از سازمانی را منکر شده بود.

کابرال، فرماندار سابق ریودوژانیرو اکنون به خاطر درگیر بودن در چندین پرونده رشوه جریمه ۲۰۰ سال زندان خود را سپری می‌کند.

لامینه دیاک، رئیس سابق اتحادیه جهانی دوومیدانی نیز در این بین نقشی را ایفا کرده بود. او که در پرونده دوپینگ ورزشکاران روسیه نیز متهم شده بود، هنوز به اتهاماتی جدیدی که علیه او مطرح شده است واکنش نشان نداده است.

دیاک و ارلوس نوزمان، رئیس کمیته المپیک برزیل از فعالیت‌های‌شان منع شدند و باعث شدند این دو از سمتی که داشتند استعفا دهند.

کابرال، همچنین اعلام کرد لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا رئیس جمهور وقت برزیل از پرداخت این رشوه آگاه بود ولی وکیل رئیس جمهور سابق برزیل این ادعا را رد کرد.

چرا چنین چیزی الان مطرح شده است؟

تحقیق‌های مداوم درباره رشوه از سوی دادستان‌ها در برزیل و فرانسه در جریان است و باعث شده است اتهامات و جرائم مربوط به افرادی چون نوزمان، آقای دیاک و فرزندش و فرانک فردریک مدیر اجرایی سابق IOC مشخص شود.

کابرال که متهم به دریافت و پرداخت رشوه و پول‌شویی است امیدوار است این اظهارات باعث تخفیف در جریمه ۲۰۰ سال زندان او شود. همسر او نیز در همین ارتباط دستگیر شده است.

اخیراً چندین مدیر برزیلی که متهم به دریافت و پرداخت رشوه بودند با اعلام اسامی چند تن دیگر از جرمشان کاسته شده بود.

نام چه کسان دیگری برده بود؟

کابرال، عنوان کرد پرداخت رشوه برای گرفتن رای ۹ عضو از ۹۵ عضو کمیته بین‌المللی المپیک صورت گرفته است. همچنین کمیته بین‌المللی المپیک نیز عنوان کرده است که این اتهامات را بررسی خواهد کرد.

همچنین اعلام شده است دادستان‌های فرانسوی نحوه میزبانی توکیو برای المپیک ۲۰۲۰ را نیز در حال بررسی کردن هستند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۲۹۹۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالش ورزش ایران برای المپیک/ محدودیت در اعزام اعضای کادر فنی

به گزارش خبرنگار مهر، برگزارکنندگان بازی های المپیک ۲۰۲۴ پاریس در رابطه با ترکیب اعزامی کاروان هر یک از کشورهای شرکت کننده مقرراتی وضع کرده اند که به نوعی دست و پای مدیران را برای اعزام کامل در هر رشته می بندد.

در ترکیب کاروان های اعزامی به بازی های المپیک، ورزشکاران بر اساس سهمیه های تخصیص داده شده جایگاه خود را دارند. بخش دیگر کاروان را اعضای کادر فنی رشته های المپیکی شامل سرمربی، مربی، سرپرست و .... تشکیل می دهند.

طبق آنچه کمیته برگزاری بازی های المپیک به آن تاکید دارد، تقریبا به ازای حدود ۵۰ درصد از کل سهمیه هایی که ورزش هر کشور کسب کرده، مجوز برای اعزام اعضای کادر فنی داده می شود. همین مساله که در برخی دیگر از ادوار بازی های المپیک هم اعمال شده بود، یکی از چالش های اصلی برای تعیین نهایی ترکیب اعزامی کاروان ایران را ایجاد کرده است.

مسئولان کمیته ملی المپیک که این روزها در مرحله ریزش کاروان ایران بر اساس ثبت نام اولیه هستند این موضوع را مدنظر دارند.

ورزش ایران تا به امروز صاحب ۳۲ سهمیه در ۹ رشته کشتی آزاد، کشتی فرنگی، تیراندازی، شمشیربازی، تکواندو، قایقرانی، وزنه برداری، ژیمناستیک و دوچرخه سواری شده است.

کد خبر 6085749

دیگر خبرها

  • خبر خوش وزیر ورزش درباره سربازی ورزشکاران
  • کنایه رییس دفتر رئیس جمهور سابق به آمارهای رییسی (فیلم)
  • توضیح وزیر ورزش در مورد معافیت و قانون استخدامی ورزشکاران
  • کشف رشوه خواری و پولشویی بیش از ۲۰ میلیاردی در استان یزد
  • کاپیتان سابق پشت فولاد درآمد: با هم‌قوی‌تریم
  • خدمات رسانی به مردم رویکرد اصلی دولت سیزدهم است
  • معاون وزیر دفاع روسیه به ظن دریافت رشوه بازداشت شد
  • اعزام کاروان‌های المپیک و پارالمپیک به پاریس با پرواز داخلی
  • واکنش IOC به حضور ژیمناست‌ ایرانی در المپیک پاریس
  • چالش ورزش ایران برای المپیک/ محدودیت در اعزام اعضای کادر فنی