Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-25@22:03:22 GMT

آداب و رسوم گذشتگان را به آیندگان منتقل کنیم

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۰۰۵۲

آداب و رسوم گذشتگان را به آیندگان منتقل کنیم

غفاری با بیان اینکه بازی‌های بومی محلی بیانگر فرهنگ، آداب ‌و رسوم گذشتگان ما است، گفت: باید آداب و رسوم گذشتگان را به آیندگان منتقل کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از تالش، «منصور غفاری » در حاشیه برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی تالش در جمع خبرنگاران اظهارکرد: بازی‌های بومی محلی سرمایه‌های فرهنگی دیار گیلان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس اداره ورزش و جوانان تالش با بیان اینکه بازی‌های بومی محلی بیان‌گر فرهنگ، آداب ‌و رسومی است که در بین گذشتگان ما رواج داشته است افزود: باید آداب و رسوم گذشتگان را به آیندگان منتقل کنیم.

 

وی با اشاره به اینکه برگزاری جشنواره بازی‌های بومی محلی افزایش نشاط اجتماعی را به دنبال دارد تصریح کرد: برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی باعث انتقال فرهنگ و سنن به نسل‌های امروزی می شود.

 

غفاری از برگزاری پنج جشنواره بازی‌های بومی محلی در مناطق مختلف شهرستان تالش خبر داد و افزود: وظیفه داریم در راستای حفظ و صیانت و زنده نگه داشتن آداب و رسوم گذشتگان خود، این جشنواره‌ها را برگزار کنیم.

 

رییس اداره ورزش و جوانان تالش به حضور بیش از ۲ هزار نفر در جشنواره بازی های بومی محلی ساحل قروق این شهرستان اشاره و تصریح کرد: در این جشنواره ۷۰ کارت هدیه به قیدقرعه در میان شهروندان تالشی و گردشگران توزیع شد.

 

غفاری در پایان از تلاش های مجموعه فرمانداری، شهرداری، بخشداری، شورای اسلامی شهر و روستاها، دهیاران، اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، هیات روستایی عشایری و هیات سوارکاری تالش در برگزاری جشنواره بازی های بومی محلی تقدیر و تشکر کرد.

پایان پیام/163

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت خطبه نماز جمعه انقلاب اسلامی نماز جمعه خطبه های نماز جمعه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبي مراسم اختتامیه خبرگزاری شبستان بازی های بومی محلی تالش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۰۰۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عده‌ای با پُز روشنفکری مانع تحقق جوانی جمعیت هستند/این قشر به آیندگان ظلم می‌کنند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، انوش معظمی بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون درباره بحث جوانی جمعیت عنوان کرد: اگر مشکلات اقتصادی و فشار‌های معیشتی مردم را کنار بگذاریم همگان اذعان داریم که بحران جمعیت کشورمان را در چند سال آینده در بر خواهد گرفت. بازیگر نقش حرمله در سریال مختارنامه در ادامه عنوان کرد:کمی باید دست از خودخواهی و خودپسندی برداریم و این ایثار را برای نسل آتی در ارتباط با حفظ جمعیت و جوانی جمعیت انجام دهیم.

وی افزود: در حال حاضر بحث جمعیت برای همه دنیا با اهمیت شده است طبیعتاً ارباب هنر هم در هر شاخه اعم از دراماتیک، تجسمی و موسیقی به هر نحوی می‌توانند آثاری را در این زمینه بیافرینند تا امید را در دل مردم زنده کنند. وی با کنایه به برخی افرادی که نسبت به بحث جوانی جمعیت موضع منفی دارند، گفت: من اسم این رفتار‌ها را پُز روشنفکری می‌گذارم یک زمان هنرمندی در کسوت دلسوزی بزرگترین ظلم را به آیندگان انجام من می‌دهد کسی که نسبت به بحث جوانی جمعیت گارد منفی می‌گیرد تنها جلوی پای خود را می‌بیند در حالی که ما باید ۵۰ سال اینده‌مان را در نظر بگیریم و از الان برای نیروی انسانی برنامه‌ریزی کنیم.

معظمی با اشاره به تاریخ ۱۰ هزار ساله ایران گفت: ما ایرانیان با چنگ و دندان باید از تاریخ و تمدن خود نگهداری کنیم و آن را به نسل‌های بعد هدیه دهیم اگر به آینده بی توجه باشیم نسبت به اب و خاک وطنمان ظلم کرده‌ایم.

این بازیگر شناخته شده ایرانی گفت: برای ازدیاد نسل طبیعتاً بسترسازی لازم است و احتیاجات هر زوجی باید از سوی مسئولین برآورده شود و از خدمات پزشکی تا معیشتی همه مهم هستند. از سوی دیگر ازجانب مردم هم باید این از خود گذشتگی صورت بگیرد تنها برپایی یک سری سمینار‌ها و سخنرانی‌ها نمی‌تواند اثرگذار باشد باید گام‌های عملی برداریم تا نسل جوان نیز مسیر را تکمیل کند به قولی از تو حرکت از خدا برکت.

معظمی با ارائه پیشنهاداتی به هنرمندان افزود: در عرصه فیلمسازی، تئاترو سریال سازی کار‌های شایسته و سفارش‌های مناسب می‌تواند مخاطبان را در این عرصه بدون هرگونه شعار زدگی جذب کند، این فعالیت می‌تواند هوشیارانه و هوشمندانه لابلای آثار هنری گنجانده شود.

دومین جایزه ملی جوانی جمعیت به همت ستاد ملی جمعیت در بخش‌های خانواده، رسانه، سازمان‌های مردم نهاد، دستگا‌های اجرایی، شرکت‌ها و موسسات خصوصی، مدیران و نخبگان اردیبهشت سال جاری برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به سایت jameyat.ir مراجعه فرمایند

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره پخت نان محلی در شهرستان اهر
  • جشنواره بازی‌های بومی محلی در میناب
  • جشنواره بازی های بومی محلی در میناب
  • جشنواره بازیهای بومی و غذاهای سنتی در گرمی
  • جشنواره بازی‌های محلی بانوان در بجنورد برگزار می‌شود
  • آغاز جشنواره فرهنگی، ورزشی بازی‌های بومی محلی شهرستان لردگان
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • ایجاد نشاط اجتماعی در جوامع محلی با برگزاری مسابقات ورزشی
  • عده‌ای با پُز روشنفکری مانع تحقق جوانی جمعیت هستند/این قشر به آیندگان ظلم می‌کنند
  • برگزاری رویداد مانوین با رویکرد بومی سازی فناوری نرم