مهران غفوریان مجری تلویزیون میشود
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۰۶۳۰
به گزارش جهان نيوز، محمد احسانی مدیر شبکه نسیم درباره ساختار شبکه نسیم گفت: در ساختار جدید برای شبکه اینگونه است که نمایش و تماشا کانالهای زیر مجموعه ما هستند. ما یک ستاد مشترک داریم اما دوستان برنامه هایشان جدا است اما مدیر و بخش های مالی و اداری و... مشترک است تا همه چیز جمع و جورتر و چابک تر جلو برود.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
وی درباره شبکه تماشا گفت: این کانال متولی پخش سریالها است و ما سریالهای ایرانی و خارجی را از آن پخش می کنیم. در تابستان هم که دیدن فیلم و سریال جذابیت دارد و حتی تکرار پایتخت هم پربیننده است. شبکه تماشا 7 بخش دارد و در 7 ساعت متفاوت سریالهای ایرانی، غربی، شرقی، خاطره انگیز و... را پخش می کند. انتخاب این آثار به بخش تامین ما و خواست مخاطب بستگی دارد.
این مدیر رسانهای، مزیت شبکه تماشا را پخش اچ دی آن دانست و درباره تعامل با آی فیلم برای عدم پخش سریال تکراری توضیح داد: شورای فیلم هماهنگی را رقم می زنند. البته ما در شبکه تماشا محدودیت داریم و نمی توانیم سریالهایی را که به شکل اس دی ضبط شده، پخش کنیم.
احسانی با اشاره به تقسیمبندی پخش فیلم در شبکه نمایش به سینمای هند، سینمای غرب و...، تاکید کرد: یکی دیگر از وظایف شبکه نمایش پوشش جشنواره های سینمایی است و از نمایش افتتاحیه و اختتامیه تا پوشش برنامه هایشان جزو وظایف شبکه نمایش است.
وی خبر داد: اخیرا برنامه ای با همکاری دانشکده صداوسیما تولید شده که مربوط به هنرمندانی است که خاستگاهشان دانشگاه صداوسیما بوده است. مثلا شاید خیلی ها ندانند زنده یاد علی معلم دانشجوی این دانشکده بوده، یا محمدحسین مهدویان و جواد افشار که این شبها سریال «گاندو» را دارد.
مدیر شبکه نمایش با اشاره به پخش برنامهای درباره موسیقی فیلم و برنامه هایی از این دست که مکمل پخش فیلمهای سینمایی هستند، درباره محدودیت های شبکه نسیم و برنامه های تازه آن گفت: ما نباید سریال ایرانی جدید پخش کنیم، برنامه زنده نداریم، برنامه ورزشی نداریم و... در تابستان امسال هم دو نیم فصل را تعریف کردهایم، برنامه های بخش اول تعریف شده و برنامه های بخش دوم با توجه به محرم تعریف میشود.
احسانی با اشاره به طرح جامع تابستانی که با تدبیر معاون سیما راهاندازی شده و برخی شبکهها شبکههای اصلی هستند، ادامه داد: سیاست شبکه نسیم این بوده که از برنامه های شاخص و برند خود محافظت کند و اهداف موضوعی را در اینها قرار بدهد. تحلیل ما این نیست که برای هر موضوعی یک برنامه جدید راه بیندازیم. چون خیلی کار دارد تا هر برنامه جدید مخاطب بگیرد، شروع برنامه جدید به این آسانی نیست و خیلی با وسواس برنامه جدیدی را شروع می کنیم.
مدیر شبکه نسیم درباره «کودک شو» گفت: این برنامه سه سالی هست که پخش می شود و مردم هم در آن به خانوادههای معمولی رای می دهند. در این هفته مروری بر قسمتهای گذشته آن خواهیم داشت و سپس فاصلهای می افتد که در آن مشابه کاری که در نوروز انجام دادیم، چهرههای آشنا در حوزه ورزش به برنامه میآیند. با اتمام این ویژه برنامه، 24 خانواده مرحله نهایی وارد مسابقات فینال میشوند.
وی افزود: برنامه «وقتشه» هم ظرفیت زیادی در حوزه مهارت های زندگی دارد و چند فصل از آن ساخته شده است. برنامه های شاخص در یک جا باید فاصله ای پیدا کنند تا تیم خود را بازیابی کنند. تولید و حفظ برنامه پرمخاطب سخت شده و ریسک بالایی دارد.
احسانی درباره برنامه مهران غفوریان گفت: ما چند طرح داریم که عمدتاً به بعد از ماه صفر می رسند، تامین منابع مالی سرمایهگذاری ویژهای میطلبد. «شکرستان» از اوایل مرداد ماه می آید که سری جدید آن با صدای شهاب حسینی به عنوان راوی همراه است. سری جدید «کتاب باز» را نیز خواهیم داشت و میکوشیم تولید آن را با ساخت «فوق لیسانسهها» سروش صحت هماهنگ کنیم. برند «هزارداستان» را هم حفظ خواهیم کرد.
مهران غفوریان بازیگر سینما و تلویزیون پیش از این درباره این برنامه تلویزیونی شبکه نسیم گفته بود: "یک برنامه گفتگومحور یا به عبارتی دیگر تاکشویی برای شبکه نسیم کارگردانی، تهیه و اجرا خواهم کرد. بعد از این کار با یک موضوع و متن جذاب به سراغ ساخت فصل جدیدی از «زیر آسمان شهر» خواهم رفت."
منبع:تسنیم کپی متن خبر برچسب ها: مهران غفوریان بازیگر مجری
منبع: جهان نيوز
کلیدواژه: مهران غفوریان بازیگر مجری
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۰۶۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
شوآف ممنوع، خودتان باشید
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری آنا؛ اصطلاح «جعبه جادو» که چند دهه پیش برای معرفی تلویزیون به کار برده میشد، از آن دست اصطلاحاتی است که به مرور زمان رنگ باخت و این جعبه کم کم جادوی اعجاب انگیز خود را از دست داد. برای نسل امروز تلویزیون یک شی ثابت است که در همه خانهها وجود دارد و در گوشهای از پذیرایی یا روی یکی از دیوارها جا خوش کرده است.
اما در گذشته اینطور نبود، از متولدین دهههای ۶۰ و پیش از آن که سوال کنید، تازه متوجه ارزش جایگاه تلویزیون در خانهها و خانوادهها میشوید و به معنای واقعی کلمه درک میکنید که چرا به این وسیله جعبه جادو میگفتند. تلویزیون در گذشته این قابلیت را داشت که تمام توجهات را به سمت خود جلب کند، به ویژه برای بروبچههای دهه شصتی که این وسیله یک نعمت بزرگ بود و به نوعی میتوان آن را سرگرمکنندهترین رسانهای دانست که در آن سالها در دسترس همه قرار داشت.
بزرگترین برگ برنده تلویزیون در آن سالها توجه ویژه به کودکان و نوجوانان بود. در آن سالها هم انیمهها و انیمیشنهای خارجی حضور پررنگی در جدول پخش شبکههای سیما داشتند و هم برنامههای تولیدی فراوانی با حضور بزرگان دنیای هنر همچون مرضیه برومند، ایرج طهماسب، حمید جبلی، اکبر عبدی، آتیلا پسیان، رضا ژیان، حسین محب احری و... برای بچهها ساخته میشد. این وضعیت در سینما هم تقریبا به همین منوال بود، دورانی بود که «کلاه قرمزی و پسرخاله»، «گربه آوازه خوان» و «گلنار» ستارههای سینما بودند و چهرههای تاثیرگذار هنر هفتم برای ساخت آثار کودک پیش قدم میشدند. همه این توجهات دست به دست هم داد تا کودکان و نوجوانان آن دوران، امروز حسرت بخورند که چرا برای بچههایشان چنین فضایی وجود ندارد و سینما و تلویزیون حوزه کودک و نوجوان را رها کرده است.
با وجود این عدم نگاه به دنیای کودکان، اما هر ازگاهی در سینما و تلویزیون نشانههایی از توجه به این ژانر به چشم میخورد، نشانههایی که ما را امیدوار میکند که هنوز هم فیلمسازان و برنامهسازانی هستند که حواسشان به نسل امروز هست، نسلی که در دنیای ترسناک شبکههای اجتماعی گرفتار شده و اگر به آنها توجه نشود، ممکن است از سنین پایین درگیر آن شوند. بدون شک یکی از این نشانههای دوست داشتنی در این روزها برنامه تلویزیونی «کودک شو» است، برندی که شبکه نسیم آن را به وجود آورد و حالا ششمین فصل آن این روزها به روی آنتن میرود.
«کودک شو» از آن دست برنامههای موفق تلویزیون است که هنوز هم حرفهایی برای گفتن دارد. این برنامه تقریبا همزمان و در ادامه روند تولید آثار پرطرفداری همچون «دورهمی» و «خندوانه» به شبکه نسیم رسید، اما باوجود حذف آن برنامهها از جدول پخش سیما، همچنان پرقدرت بر سر جای خود باقی مانده و رسالت خود را انجام میدهد.
ششمین فصل از برنامه «کودک شو» این روزها به تهیهکنندگی حسین ربانی غریبی، کارگردانی رضا مهرانفر و با اجرای ملیکا شریفینیا به روی آنتن میرود. ترکیبی که شاید در ابتدا اینطور به نظر میرسید که نمیتواند در این فضا عملکرد قابل دفاعی داشته باشد، اما آنها با ایدههای نو و ایجاد تغییراتی در فضای برنامه کارشان را پیش از عید آغاز کردند و حالا خروجی کارشان پربینندهترین برنامه شبکه نسیم و یکی از پرتماشاگرترین برنامههای تلویزیون است.
چرا کودک شو موفق است؟
در روزگاری که برنامههای پرطرفدار شبکه نمایش خانگی با دوجین سوپراستار سینما و تلویزیون و ستارههای دنیای موسیقی و فوتبال پر شده و تلویزیون هم برای جذب مخاطب در ویژه برنامههای نوروزی دست به دامن ستارههای ورزش و هنر میشود، اینکه یک برنامه تلویزیونی بدون استفاده از این بند در پی جذب مخاطب است و این کار با موفقیت انجام میدهد یک اتفاق ویژه و مبارک به حساب میآید.
شرایط برنامهسازی در سالهای اخیر به سمتی رفته که همواره سازندگان آثار مختلف دست به دامن سلبریتیها میشوند و برای جذب مخاطب بیشتر روی دنبال کنندگان مهمانانشان در شبکههای اجتماعی نیز حساب میکنند، اما در برنامهای مثل کودک شو خبری از چهرههای شناخته شده نیست و ستارههای اصلی این برنامه کودکان بامزه ۲ تا ۵ ساله هستند که به همراه خانوادههایشان به استودیوی کودک شو میهستندمیآیند، بازیهای ساده انجام میدهند، شیرین زبانی میکنند و با همین روشهای ساده مخاطب را با خود همراه میکنند. دقیقا چیزی که عنصر گم شده برنامهسازی در حوزه کودک و نوجوان بود، مسئلهای که باعث شد آثار کودک و نوجوان به نمایش درآمده در دهههای شصت و هفتاد به خاطره جمعی میلیونها ایرانی تبدیل شود و دیدن دوباره شان بعد از چند سال باز هم حس نوستالژیک زمان کودکی را در ما زنده کند.
مخاطبان کودک شو نه برای دیدن سلبریتیها که برای تماشای خانوادههایی شبیه به خودشان این برنامه را تماشا میکنند. اینجا بچههای کوچک مثل آن دسته از کودکانِ کار مجازی که در شبکههای اجتماعی به دنبال جذب فالوئر هستند نقش بازی نمیکنند، پدر و مادرهایشان هم برای برنده شدن فرزندانشان را مجبور به کارهای عجیب و غریب و خارج از عرف نمیکنند، اینجا ما خانوادههایی را میبینیم که شبیه به آنها را در اطرافمان به وفور دیدیم، اصلاً یکی از مهمترین دلایل موفقیت کودک شو همین است، اینکه ما آدمهایی را میبینیم شبیه به خودمان، با همان تیپ و استایل، همان تواناییها و همان ارتباطهایی که با یکدیگر دارند و این برگ برنده اصلی «کودک شو» است.
انتهای پیام/