Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@14:05:45 GMT

خواهر شهید، تصاویر شهدای کازرون را نقاشی کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۱۰۵۰

خواهر شهید، تصاویر شهدای کازرون را نقاشی کرد

وی شنبه در حاشیه رونمایی از این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: هدف از این حرکت فرهنگی زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا بویژه شهدای طلبه بوده است و همچنین ایجاد زمینه یک حرکت فرهنگی بین جوانان برای ارج نهادن به مقام والای شهدای گرانقدر است.
این خواهر شهید بیان کرد: یکسال طول کشید تا به تنهایی تصاویر بیش از ۸۰ تن از شهدای طلبه و دیگر شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم را نقاشی کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این تصاویر همزمان با چهلمین روز شهادت شهید حجت الاسلام خرسند امام جمعه کازرون در نمایشگاهی رونمایی شد.
فاطمه مسرور اعلام کرد: تصمیم دارم در آینده نزدیک بیش از ۵۰۰ تصویر نقاشی شده از شهدای شهرستان کازرون و استان فار س را آماده کنم و در تهران به نمایش بگذارم.
این نمایشگاه به مدت یک هفته صبح ها و بعدازظهر در سالن پرنیان اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کازرون برای بازدید همگان دائر است.
کازرون در ۱۲۰ کیلومتری غرب شیراز است.
۱۸۷۶
 

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهدا کازرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۱۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«لی لی عامری» سازه‌های نامرعی می‌سازد

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، لی لی عامری گفت: سازه‌های نامرعی عنوان چهارمین نمایشگاه انفرادی من است و در این نمایشگاه مجموعه‌ای از ۲۰۰ حجم (حشره) که در ابعاد کوچک با سرنگ و سیم مفتول خلق شده‌اند به نمایش درآمده‌اند.

وی با بیان این مطلب که در این نمایشگاه سازه‌ها نامرعی هستند، افزود: نور در این چیدمان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و با نورپردازی، سایه‌های این سازه بر روی دیوار جان گرفته‌اند و کل مجموعه در قالب یک چیدمان در معرض دید مخاطبان قرار گرفته و سایه‌ها از خود سازه‌ها اهمیت بیشتری دارند، وقتی شب محو می‌شود و واقعیت وجود دارد.

عامری که پیش از این نیز برای خلق چیدمان‌هایش از لوازم پزشکی بهره گرفته بود، درباره چرایی نگاه ویژه‌اش به لوازم پزشکی گفت: سرنگ و حشرات به ویژه پشه با هم شباهت خاصی دارند، به نوعی هم نماد درد هستند و هم درمان و من، چون همواره در آثار به وجوه متناقض هر چیزی توجه می‌کنم در این مجموعه نیز از ویژگی دوگانه حشرات و سرنگ بهره گرفته‌ام.

عامری درباره فرایند شکل‌گیری چیدمان‌هایش گفت: از زمانی که به شکل حرفه‌ای نقاشی می‌کنم همواره با نقاشی و طراحی شروع می‌کنم و در نهایت آثارم به چیدمان منتهی می‌شود.

او افزود: با این که در دهه اخیر درایران چیدمان مورد توجه قرار گرفته است، اما هنوز آن گونه که باید برای این هنر بازار هنری بوجود نیامده است.
 
لی لی عامری در استیمنت این نمایشگاه نوشته است؛ «سروصدای درون به حشره می‌ماند، به پشه. حشرات به وجود یورش می‌آورند؛ اگر به حشرات درونتان نرسید و نگاهشان نکنید، مزرعه روحتان را می‌جوند و محصول ذهن‌تان را از بین می‌برند. اما سایه‌ها، سایه‌ها دنیایی مبهم، اما واقعی‌تر از واقعیت می‌سازند.
 
سایه‌ها انعطاف‌پذیرند و به‌آسانی درهم می‌شوند و تیزی‌های دنیا واقعیت را رام می‌سازند. دنیای درون هم دنیای سایه‌هاست؛ به دنیای درون که می‌نگریم، سایه‌ها تیزی‌ها را می‌پوشانند تا زخم‌های روح را نبینیم.
 
ولی چه بهتر که زخم هویدا شود... گاه بعضی از تیزی‌های جهان ماده، این جهان به‌اصطلاح واقعی، با همه تیزی‌شان به دنیای درون، به دنیای سایه‌ها رخنه می‌کنند و چنان زخمی برجای می‌گذارند که دیگر نمی‌توان رویش را پوشانید... پشه‌ها و تیزی‌ها و سایه‌ها تمثیل‌هایی هستند از این نزاع برون و درون.»
این نخستین نمایشگاه گالری والی در سال جاری است و مهم‌ترین رویکرد گالری والی هنر معاصر است و این گالری تلاش دارد با تمام توان خود با نمایش آثاری، چون چیدمان، پرفرومنس و ویدیوآرت فرصت جدیدی را برای شناسایی و کشف هنرمندانی که در این عرصه فعالیت می‌کنند را فراهم کند.

لی لی عامری متولد ۱۳۵۸ تهران و کارشناس ارشد نقاشی از دانشگاه آزاد اسلامی است. او تاکنون چهار نمایشگاه انفرادی برپا کرده و آثارش در نمایشگاه گروهی به نمایش درآمده است. او سال هاست که در حوزه آموزش نقاشی به کودکان و نوجوانان فعالیت می‌کند و تاکنون شش نمایشگاه گروهی از آثار شاگردانش برپا کرده است. گالری والی در میدان ونک، خیابان خدامی، پلاک ۷۲ واقع شده است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آثار مکرمه قنبری به نمایش درمی‌آید/ قصه‌هایی از دری‌کنده
  • «قصه‌هایی از دری‌کنده» نمایش آثار مکرمه قنبری در گالری سهراب
  • افتتاح نمایشگاه گروهی نقاشی «بهار رنگ ها» در برج آزادی
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد
  • فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان + عکس
  • فلورانس رنسانسی؛ خواهر ایتالیایی اصفهان
  • درگذشت پدر شهید عابدی در کازرون
  • ادامه اجراهای «سه‌خواهر» در تالار مولوی/ رونمایی از اولین عکس‌های نمایش
  • «لی لی عامری» سازه‌های نامرعی می‌سازد
  • سردیس امیر سپهبد شهید سید محمد ولی قرنی رونمایی شد