Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از برگزاری دومین جشنواره ملی گردشگری و ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در استان خبرداد.

جلیل جباری در گفت و گو با خبرنگار ایسنا منطقه آذربایجان غربی تصریح کرد: دومین جشنواره ملی گردشگری و ششمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی از 26 تا 29 مرداد ماه در ارومیه برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در این راستا تصریح کرد: اقداماتی از قبیل تدوین پکیچ و شرایط شرکت در جشنواره، چاپ پوستر و اقلام تبلیغاتی ،اطلاع رسانی به ادارات کل استانی و گروههای فرهنگی- هنری استانها، هماهنگی با مدیریت امور نمایشگاههای استان، تبلیغ  و تبیین اهمیت موضوع برای فعالین و شاغلین صنف گردشگری استان از جمله اقدامات انجام شده است.

جباری با بیان اینکه نخستین جشنواره ملی گردشگری و پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی استان در سال گذشته در ۱۴۰ غرفه برپا و انواع محصولات و صنایع دست ساز استانهای مختلف عرضه شد اظهار کرد: وجود هنرمندان توانمند و صنایع دستی متنوع در استان زمینه را برای اشتغالزایی فراهم کرده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته میزان استقبال از اولین جشنواره ملی گردشگری و پنجمین نمایشگاه صنایع دستی مثال زدنی بود و از استانهای مختلف در این فستیوال شرکت کردند افزود: کالاها و محصولات ارایه شده در پنجمین  نمایشگاه شامل رشته های مختلف صنایع دستی از قبیل گلیم، چرم، رودوزی های سنتی، بافتنی ها، شیشه گری، سنگ های قیمتی، اقلام تزئیناتی و رشته های چوبی بود که استقبال خوبی نیز ازاین محصولات شد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی با بیان اینکه یکی از سیاستهای اصلی سازمان مرکزی، توسعه گردشگری مناطق شمالغرب کشور است اظهار کرد: آذربایجان غربی در حوزه گردشگری روستائی و عشایر، بوم گردی، طبیعت گردی، گردشگری سلامت و گردشگری تاریخی حرفهای زیادی برای گفتن دارد و از پتانسیل های بالائی برخوردار است و این جشنواره  می تواند فرصت مناسبی برای معرفی این استعدادها و توانائیها باشد.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آذربایجان غربی صنایع دستی گردشگری گردشگری استان نمایشگاه صنایع دستی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۱۴۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز

البرز- مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی با اشاره به ثبت ۴۱ اثر از استان البرز در فهرست میراث ناملموس، همکاری مردم برای شناسایی و معرفی آیین‌ها و رسوم مناطق مختلف استان و ثبت آن‌ها را بسیار مؤثر و مهم عنوان کرد.
رحیم خاکی اظهار کرد: استان البرز با دارا بودن فرهنگ و پیشینه غنی مانند سایر استان‌ها دارای رسوم و آیین‌های خاصی است که به‌خصوص  در روستاهای شهرستان‌های البرز هنوز برخی از آن‌ها پابرجا مانده است.
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان البرز در گفت‌وگو با ایسنا گفت: آنچه به ارزشمندتر شدن موجودیت فعلی یک سرزمین کمک می‌کند آگاهی از تاریخ و پیشینه فرهنگی و اجتماعی مردمان آن سرزمین و انتقال آن به آیندگان است.
او افزود: اداره کل میراث‌ فرهنگی استان البرز با تلاشی مضاعف توانسته به حفظ و معرفی بسیاری از آیین‌ها و میراث ناملموس این استان کمک کند.  منبع: قدس آنلاین

دیگر خبرها

  • برنامه‌ریزی برای افتتاح ۴۵ پروژه زیرساختی گردشگری
  • دومین جشنواره بین‌المللی کوچ عشایر اردبیل با شرکت ۷ کشور خارجی
  • تزریق ۵.۵ هزار میلیارد اعتبار به گردشگری آذربایجان‌شرقی
  • برگزاری جشنواره شکوفه‌های بادام در شهر دژ کرد شهرستان اقلید
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • ارزش صادرات صنایع‌دستی از آذربایجان‌غربی ۲۲ درصد افزایش یافت
  • اجرای ۸۰ پروژه مرمتی و عمرانی در آذربایجان‌غربی
  • ثبت ۴۱ میراث در فهرست آثار ملی البرز
  • افزایش 22 درصدی ارزش صادرات صنایع دستی از آذربایجان‌غربی