Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

نوزادان اغلب به دلیل بازگشت اسید به مری با داروهای ضد اسید تحت درمان قرار می‌گیرند و این در حالیست که نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد مصرف این داروها خطر شکستگی استخوان را در دوران کودکی افزایش می‌دهد.

در این بررسی متخصصان علوم پزشکی در آمریکا به ارزیابی اطلاعات بیش از ۸۵۰ هزار کودک پرداختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود ۹۷ هزار نفر از آنان در سال نخست تولد داروهای رفلاکس معده دریافت کردند، برای ۸۰۰۰ نفر مهارکننده‌های پروتون پمپ همچون نکسیوم تجویز شد، ۷۱ هزار نفر آنتاگونیست های گیرنده هیستامین -۲ از قبیل پپسید و ۱۸ هزار نفر هر دو مورد را دریافت کرده بودند.

متخصصان با در نظر گرفتن فاکتورهایی همچون جنسیت، چاقی، تولد زودهنگام و متغیرهای دیگر دریافتند در مقایسه با نوزادانی که این داروها را دریافت نکرده بودند نوزادانی که پیش از سن یک سالگی از مهارکننده‌های پروتون پمپ مصرف کرده بودند ۲۳ درصد بیشتر در معرض شکستگی بودند. همچنین مصرف آنتاگونیست های گیرنده هیستامین -۲ با افزایش ۳۱ درصدی خطر شکستگی همراه بوده‌ است.

به گزارش نیویورک تایمز، بالا آوردن شیر در نوزادان شایع است. اما بیماری بازگشت اسید به معده موجب مشکلات جدی‌تر از قبیل استفراغ‌های مکرر، مشکل در خوردن و بلع غذا و نیز تحریک پذیری می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: رفلاکس معده نوزادان شکستگی استخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۱۷۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توصیه‌هایی برای جلوگیری از مسمومیت کودکان در سفر

ایسنا/خوزستان کارشناس ارشد گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه کودکان در سفر باید با همه گروه‌های مواد غذایی تغذیه شوند، گفت: تا جایی که امکان دارد زمان خواب و خوردن کودک را باید به گونه‌ای تنظیم کنید که کودک در آخر سفر گرسنه و خسته نباشد.

ندا فرح‌بخش در گفت‌وگو با ایسنا، با تاکید بر اهمیت حفظ سلامت و تغذیه کودک در سفر اظهار کرد: ممکن است در طول سفر، زمان مصرف وعده‌های غذایی تغییر کند و زمانی که کودک گرسنه است، غذا آماده نباشد و در نتیجه مجبور به ریزه‌خواری و مصرف تنقلات می‌شود، بنابراین بهتر است مقداری غذای آماده مانند ساندویچ کوکو، کتلت یا ساندویچ مرغ همراه خانواده باشد تا از ریزه‌خواری کودک جلوگیری شود.

وی افزود: به دلیل اینکه احتمال فاسد شدن غذاهای حاوی سس مانند سالاد الویه زیاد است بهتر است این غذاها تهیه نشود یا اینکه حتما باید در جعبه‌های حاوی یخ حمل شود. در قطار یا هواپیما نیز می‌توانید همین کار را انجام دهید.

کارشناس ارشد گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: تا جایی که امکان دارد زمان خواب و خوردن کودک را باید به گونه‌ای تنظیم کنید که کودک در آخر سفر گرسنه و خسته نباشد. اگر در هتل یا محل اقامت یخچال وجود داشته باشد، به راحتی می‌توان غذای دلخواه را تهیه و مصرف کرد. همیشه یک شیشه آب جوشیده نیز با خود همراه داشته باشید.

وی با بیان اینکه احتمال آلودگی میکروبی و مسمومیت در کودکان بسیار شایع است، افزود: در طول سفر، والدین باید به تغذیه و انتخاب غذای کودکان خود اهمیت بیشتری دهند زیرا شرایط نگهداری مواد غذایی در خارج از منزل ممکن است موجب آلوده شدن مواد غذایی شود و سموم غذایی، کودک را بیمار کند.

فرح‌بخش گفت: با توجه به اینکه کودکان نیاز به مواد مغذی مختلفی دارند، باید در طول روز از تمام گروه‌های غذایی شامل نان و غلات، گوشت، لبنیات، حبوبات و مغز دانه‌ها و میوه و سبزی‌ها به آن‌ها داده شود.

وی افزود: در مواردی که شرایط به گونه‌ای است که می‌خواهید در رستوران غذا بخورید حتما در انتخاب غذا احتیاط لازم را داشته باشید و از مکان‌هایی کاملا بهداشتی غذا تهیه کنید زیرا کودکان بسیار حساسند و احتمال آلودگی میکروبی و مسمومیت در آن‌ها بسیار زیاد است. به طور مثال باید از دادن غذاهایی که در آن‌ها از گوشت چرخ‌کرده استفاده شده مانند کباب، همبرگر و چیزبرگر پرهیز کرد زیرا احتمال کهنه بودن و مخلوط کردن مواد دیگر به غیر از گوشت داخل آن‌ها زیاد است و این مساله می‌تواند موجب ایجاد مسمومیت در کودکان شود.

کارشناس ارشد گروه بهبود تغذیه مرکز بهداشت خوزستان گفت: همچنین باید از خوردن غذاهایی که از انواع سس برای خوش طعم کردن آن‌ها استفاده شده است نیز بپرهیزید زیرا امکان اینکه این غذاها کهنه و مانده باشد و برای پنهان کردن طعم و بوی بد آن‌ها از سس و ادویه زیاد استفاده شده باشد، بسیار است.

وی بیان کرد: در رستوران هم به جای سالاد برای کودکان باید از ماست‌های پاستوریزه با مارک‌های شناخته شده که از سلامت آن‌ها اطمینان دارید استفاده کنید. به ظروفی که غذای کودک در آن سرو می‌شود توجه کنید که کاملا استریل و تمیز باشند.

فرح‌بخش گفت: حتی بهتر است قاشق، چنگال، ‌کارد و لیوان مخصوص کودک خود را به همراه داشته باشید و آن‌ها را با استفاده از مواد ضدعفونی‌کننده کاملا تمیز و استریل کنید و در صورت استفاده از ظروف یکبار مصرف نیز حتما پس از یک بار استفاده، آن‌ها را دور بریزید.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • زمان ترخیص سعید راد مشخص نیست/ عوارض شکستگی استخوان لگن
  • نفخ زیاد نشانه کدام بیماری هاست؟
  • بیماری‌هایی که علائم آن نفخ شکم است
  • مشخصات بهترین قرص پوکی استخوان و تقویت مفصل
  • ۵ عارضه جانبی خطرناک ایبوپروفن؛ از خونریزی معده تا مشکلات باروری
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتور‌های قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • تاثیر مصرف محصولات سویا بر ریسک فاکتورهای قلبی و عروقی دیابت نوع ۲
  • خواص مصرف برخی دمنوش‌های مفید در ماه مبارک رمضان
  • توصیه‌هایی برای جلوگیری از مسمومیت کودکان در سفر
  • بعد از خوردن غذای تند چه اتفاقی در بدن رخ می دهد؟