Web Analytics Made Easy - Statcounter

همزمان با دهه کرامت، خادمان بارگاه مطهر حضرت شمس الشموس به پایتخت تاریخ و تمدن سفر کرده و شمیم بهشتی با اهتزاز پرچم گنبد مطهر حرم امام رضا(ع) به مشام می‌رسد. ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۲ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

دبیر اجرایی ستاد جشن‌های زیر سایه خورشید در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: استان همدان برای دهمین سال متوالی افتخار میزبانی از خادمان حرم مطهر رضوی و پرچم آستان مقدس را دارد و برنامه‌های متنوعی همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا مرتضایی افزود: این برنامه‌ها از سه‌شنبه 18 تیر با استقبال از خادمان رضوی در فرودگاه همدان آغاز شده و تا یک‌شنبه 23 تیر روز میلاد حضرت امام رضا(ع) ادامه می‌یابد.

وی بیان کرد: این افراد در قالب دو کاروان متشکل از مبلغ، مداح و خادمان حرم در شهرهای همدان، نهاوند، ملایر، فامنین، شهرستان تازه تأسیس، درگزین، قهاوند، صالح‌آباد و سرکان و 25 روستای محروم استان حضور یافته و عطر و بوی حرم مطهر امام رضا(ع) را با خود به همراه می‌برند.

مرنضایی با اشاره به برنامه‌های کاروان اول اعلام کرد: دیدار با آیت‌الله موسوی، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری و اهتزاز پرچمی منقش به نام حضرت سلطان علی بن موسی الرضا(ع) از طرف شهرداری در عمود چهارراه پژوهش همدان با حضور خادمان آستان سه‌شنبه 18 تیر انجام می‌شود.

وی گفت: چهارشنبه 19 تیر هم حضور خادمان در صدا و سیما، دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان، دیدار با مسئول دفتر آستان قدس رضوی در همدان، حضور در منزل فرد اهداکننده، منزل یک خلبان شهید و سفر به قهاوند انجام می‌شود.

دبیر اجرایی ستاد جشن‌های زیر سایه خورشید در استان همدان مطرح کرد: پنج‌شنبه 20 تیر هم حضور در خانه منزل یک آتش‌نشان، سرای سالمندان یاس سپید، بیمارستان بعثت و دیدار با کودکان صعب‌العلاج، دارالایتام مهدیه و غبارروبی مزار مطهر شهدا انجام می‌شود.

مرتضایی افزود: برنامه دیدار با خانواده شهدای مدافع حرم هم در تیپ 32 انصارالحسین(ع) همدان برگزار شده و همزمان با نماز مغرب و عشاء، برنامه تکریم امامزادگان در آستان مقدس امامزاده عبدالله(ع) برگزار می‌شود.

جشنواره «معصومه‌های بهشتی» ویژه دختران نوجوان در همدان آغاز شد اجرای جشن‌های مردمی کرامت در بیش از 7هزار مسجد محوری کشور 400 برنامه جشن زیر سایه خورشید در استان بوشهر برگزار می‌شود

وی بیان کرد: این کاروان جمعه 21 تیر به ملایر سفر کرده و ضمن سخنرانی مبلغ آن پیش از خطبه‌های نماز جمعه، برنامه دیدار با امام جمعه و روحانیون شهرستان، دیدار با خانواده معزز شهدا و حضور در شهر جوکار برگزار می‌شود.

مرتضایی گفت: شنبه 22 حضور در زندان مرکزی همدان و شهرستان فامنین و یک‌شنبه 23 تیر سفر به شهر سرکان و برگزاری جشن در میدان حیقوق نبی(ص) آن انجام می‌شود.

برنامه‌های متنوع ستاد زیر سایه خورشید در همدان؛ زادگاه طلبه شهید قاسمی به عطر بارگاه رضوی معطر می‌شود

دبیر اجرایی ستاد جشن‌های زیر سایه خورشید با اشاره به برنامه‌های کاروان دوم خادمان رضوی هم مطرح کرد: حضور در همایش رضوی ویژه تشکل‌های مردم‌نهاد روز سه‌شنبه انجام می‌شود.

مرتضایی گفت: در چهارشنبه 19 تیر هم حضور در پادگان شهید قهرمان، دارالایتام روستای انصارالامام، همایش قاریان قرآن خردسال، بخش صالح‌آباد و 3 روستای میهمله، حسن قشلاق و پرلوک این بخش برگزار و خادمان آستان با خانواده طلبه شهید «مصطفی قاسمی» در زادگاهش روستای میهمله دیدار می‌کنند.

وی بیان کرد: برنامه دیدار با خانواده ارتش در پایگاه شهید نوژه پس از نماز مغرب و عشاء برگزار و فردای آن روز دیدار با خلبانان در آشیانه پرواز انجام می‌شود.

مرتضایی افزود: این کاروان پنج‌شنبه 20 تیر در روستاهای طاسران، دستجرد و امیرآباد کبودراهنگ، شهرستان درگزین و دو روستای محروم عین‌آباد و حکان حضور یافته و صبح جمعه هم مبهمان مراسم قرائت دعای پرفیض ندبه کنار مزار مطهر شهدای گمنام مدفون در دامنه کوهستان الوند می‌شود.

وی بیان کرد: حضور در همایش نوجوانان انقلابی، سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در همدان و حضور در منزل پارکبان پاک دست از دیگر برنامه‌های کاروان دوم آستان قدس رضوی در همدان به شمار می‌رود.

مرتضایی گفت: شنبه 22 تیر سفر به شهر نهاوند و دیدار با بیمار صعب‌العلاج و حضور در روستای کوهانی زادگاه شهید مدافع وطن «احمد شوهانی» انجام شده و یک‌شنبه هم دیدار با یک خانواده تازه‌مسلمان در همدان دیدار می‌شود.

وی اعلام کرد: حضور در بیمارستان شهید بهشتی و فاطمیه و گفتن اذان و اقامه به نیت تبرک در بخش نوزادان این بیمارستان، دیدار با دارالایتام سادات در همدان و حضور در همایش خادمیاران رضوی انجام می‌شود.

مرتضایی گفت: مهم‌ترین برنامه کاروان خادمان آستان قدس رضوی، برگزاری جشن مردمی در پیاده راه امام خمینی(ره) همدان است که در روز میلاد امام رضا(ع) برگزار شده و هر دو کاروان در آن حضور می‌یابند.

وی مطرح کرد: در این برنامه که روز میلاد با سعادت حضرت شمس الشموس برگزار می‌شود؛ پرچم گنبد نورانی امام رضا(ع) پس از مدیحه‌سرایی به اهتزاز درآمده و میثاق نامه‌ای هم با موضوع سبک زندگی رضوی به وسیله مردم امضا می‌شود.

مرتضایی تصریح کرد: حضور کاروان خادمان آستان قدس رضوی و برگزاری جشن‌های زیر سایه خورشید در 10 سال گذشته، معنویت ویژه‌ای را در استان ایجاد کرده و صحنه‌هایی زیبایی با حضور مردم و مشتاقان زیارت حضرت ثامن‌الحجج(ع) ترسیم شده است.

وی بیان کرد: هر جا که خادمان حرم با پرچم مطهر حضور می‌یابند؛ دل‌های دردمند به گرد آن جمع شده و از بیمار و پیرمرد و پیرزن گرفته تا خانواده شهدا و جوانان، حاجات خود را از خداوند متعال طلب می‌کنند.

انتهای پیام/ ت

R41405/P/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۱۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برای اولین بار: اعلام سازوکار محرومیت تیمها از تماشاگران

به گزارش "ورزش سه"، رئیس کمیته انضباطی برای اولین بار شرایط بازی بدون تماشاگر را توضیح داد و گفت: ما اول جریمه مالی اعمال می‌کنیم و سپس برای بار دوم تنبیه نقدی کمی شدیدتر می‌شود و دفعه سوم محرومیت تعلیقی از حضور تماشاگر می‌دهیم و برای بار چهارم یک جلسه محرومیت داریم.

وی افزود: این فصل هم خلاقیتی داشتیم که یک جایگاه خاص را محروم کردیم و نه همه تماشاگران را. برای دربی چهار جایگاه را محروم کردیم تا مثلا چرا باید تماشاگران پیکان از حضور در بازی با استقلال محروم باشند یا چرا بانوان محروم شوند؟

این در حالی است که در فصل جاری پرسپولیس و استقلال با محرومیت تماشاگران خود در چند جایگاه خاص مواجه شدند که این موضوع برای فصل آینده اعمال خواهد شد.

دیگر خبرها

  • کریستیانو رونالدو نقره‌داغ شد
  • سایه‌روشن ویکند دوروزه بانک‌ها
  • برای اولین بار: اعلام سازوکار محرومیت تیمها از تماشاگران
  • برگزاری اجلاسیه نماز شهرستان بردسکن با حضور فعالان نماز
  • اردوهای جهادی دانشجویان کردستان به مناطق محروم سروآباد آغاز شد
  • خدمت‌رسانی بیش از ۴۵۰ جهادگر به مناطق محروم آذربایجان غربی در ایام نوروز
  • توسعه کسب و کارهای خرد زنان سرپرست خانوار در مناطق محروم
  • فعالیت بیش از ۴۵۰ جهادگر در مناطق محروم آذربایجان غربی
  • محرومیت‌زدایی یک میلیاردی خادمان رضوی در آران و بیدگل
  • برگزاری مسابقات قرآن دانش آموزی با حضور ۸۰۰ منتخب در همدان