Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@16:07:11 GMT

اخبار کوتاه از استان اصفهان

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۱۸۴۶

اخبار کوتاه از استان اصفهان

سمیرم

مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان در مراسم معرفی شهردار سمیرم در محل فرمانداری این شهرستان، اظهار داشت: امروز شهر و شهرستان سمیرم به نسبت یک دهه گذشته به عنوان یک نماد و برند معتبر گردشگری و بوم گردی، شناخته می‌شود و این موضوع ضرورت تلاش و کار در این بخش را دو چندان می‌کند.

علی اصغر ذاکری هرندی افزود: روزهای پایانی هفته و تعطیلات بویژه در فصل بهار و تابستان، شاهد سرایز شدن مسافران و گردشگران از اصفهان، استان‌های همجوار، تهران و البرز و استان‌های جنوبی به این خطه خوش آب و هوا و سرسبز هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اهمیت پرداختن به مبحث گردشگری و مبلمان شهری، تصریح کرد: بخش زیادی از توان و انرژی مدیران شهرستانی و شهری باید توسعه این صنعت درآمدزا باشد، تا هم بتواند به رونق اقتصاد عمومی بینجامد و هم شهرداری کم توان این شهر از نظر مالی را کمک دهد.

ذاکری هرندی با یادآوری اینکه، افزون بر ۱۳۵ میلیارد تومان از نیمه فروردین ماه امسال تا پایان اردیبهشت ماه به شهرداری‌های استان اختصاص داده شد، ادامه داد: هر ۱۰۷ شهرداری و شورای شهر در استان اصفهان، از این ردیف اعتباری ابتدای سال ۹۸ بهره مند شدند و توانستند بخش‌هایی از فعالیت‌ها و برنامه‌های کاری خود را نهایی کنند.

وی با اشاره به اینکه طرح بازآفرینی ۸۰ شهر استان اصفهان سال ۹۷ مصوب و برای ۱۹ شهر مبلغ ۵۳۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته شد ادامه داد: دیدگاه شهرداری باید در مسیر ایجاد درآمد پایدار، مشارکت مردم در امور و ایجاد شهر توریستی باشد.

فرماندار سمیرم گفت: سیلاب‌های ابتدای سال جاری خسارت‌های زیادی به شهرها و روستاهای سمیرم وارد کرد که دو محله قلعه و کوشک شهر سمیرم بیشترین میزان خسارت‌ها را داشتند.

محمدرضا عسگریان افزود: ۴۰ درصد از محله فرسوده کوشک و ۶۰ درصد از محله قلعه در شمال شهر سمیرم باید به طور کامل نوسازی، تخریب و بازبینی خانه به خانه شوند چرا که هر دو محله نیز در بافت فرسوده شهری واقع شده‌اند.

وی ابزار امیدواری کرد با آغاز فعالیت شهردار جدید که از بدنه شهرداری سمیرم بوده و سال‌ها در این سازمان شهری خدمت کرده است، شاهد کار بیشتر و با کیفیت تر در فصل کاری تابستان و قبل از شروع فصل سرما باشیم.

در پایان این مراسم پس از معرفی صابری، از حسینعلی صادقی شهردار سابق سمیرم قدردانی شد.

صادقی از مهرماه ۱۳۹۶ تاکنون، عهده دار سمت شهرداری سمیرم بود و اواسط اردیبهشت امسال از سمتش استعفا کرد.

‬ ‏‬ ‬ ۷۱۴۷/‏

گلپایگان

شهردار گوگد شهرستان گلپایگان گفت: بیش از ۱۰ طرح عمران شهری بزرگ وکوچک با اعتبارحدود ۱۲ میلیارد در این شهر در حال اجرا است.

حسین علیمحمدی روز شنبه در جمع خبرنگاران بمناسبت روز شهرداری با اشاره به اینکه اعتبار این پروژه از محل اعتبارات داخلی شهرداری تأمین شد، افزود: در مجموع این طرح حدود ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تکمیل ساختمان آتش نشانی، پارک لاله، زیر سازی و آسفالت معابر، ساماندهی دفع آب‌های سطحی، طرح جداسازی مصارف فضای سبز شهری از آب آشامیدنی با روش‌های نوین آبیاری و اجرای سامانه پایش تصویری در میدان توحید را از جمله این طرح‌ها عنوان کرد.

علیمحمدی در ادامه با اشاره به اینکه طرح جداسازی مصارف فضای سبز شهری از آب شرب و روش‌های نوین آبیاری در سال گذشته و امسال در دستور کار شهرداری گوگد قرار دارد گفت: اکنون در ۹۷ درصد فضای سبز ۱۶ هکتاری این شهر، طرح جداسازی مصارف فضای سبز شهری از آب آشامیدنی اجرایی شده و ۸۵ درصد آن با روش‌های نوین، آبیاری می‌شود.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح گامی مؤثر برای صرفه جویی در آب به خصوص آب شرب شهری و بهبود کیفیت فضای سبز است.

وی خاطرنشان کرد: برای اجرای اولین مرحله طرح پایش تصویری در شهر گوگد نیز که در اردیبهشت ماه امسال در میدان توحید این شهر اجرا شد و چهار خیابان را پوشش می‌دهد، حدود ۴۰ میلیون تومان هزینه شده است.

علیمحمدی با قدردانی از همکاری خوب اصحاب رسانه، مسؤولان واعضای شورای اسلامی وهمچنین (علی بختیار نماینده شهرستان‌های گلپایگان و خوانسار در مجلس، حسین یار محمدیان فرماندار گلپایگان) با شهرداری گوگد خواستار ادامه همکاری‌ها و اطلاع رسانی برای توسعه و پیشرفت این شهر شد.

رئیس شورای اسلامی شهر گوگد گفت: پیگری برای اجرای طرح تفضیلی، طرح‌های فرهنگی، ورزشی و بهداشتی، اولویت بندی برای اجرای طرح‌های عمرانی، اختصاص زمین برای کارگاه‌های مزاحم شهری، آزاد سازی خیابان ارگ و زیر گذر کمربندی از جمله اقدامات این شورا برای پیشرفت و آبادانی این شهر است.

مصطفی جاج نورزوی با اشاره به اینکه همدلی خوبی بین اعضای شورای پنج نفره شهر گوگد و شهرداری برای خدمت رسانی به مردم وجود دارد: افزود در شورای شهربه روی شهروندان باز و آماده پاسخگویی است.

شهرستان گلپایگان با سه شهر گلپایگان، گوگد و گلشهر در ۱۸۰ کیلومتری اصفهان قرار دارد.

ت/۷۱۳۸

مبارکه

براثر انفجار کپسول گاز یک دستگاه خودروی سواری پراید در محمدیه مبارکه راننده خودرو مصدوم و راهی بیمارستان شد.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این حادثه ساعت ۱۵ و ۳۸ دقیقه امروز به اورژانس ۱۱۵ اعلام و یک واحد امدادی اورژانس پیش بیمارستانی به محل اعزام شد.

غفور راستین افزود: در این حادثه انفجار یک مرد ۳۰ ساله دچار سوختگی و توسط آمبولانس به بیمارستان محمدرسول الله (ص) مبارکه منتقل شد.

علت بروز این انفجار در دست بررسی است.

فوریت‌های پزشکی شهرستان مبارکه با برخورداری از پنج پایگاه شامل سه پایگاه شهری- جاده‌ای، یک پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه شهری، یک اتاق فرمان ۱۱۵، هفت دستگاه خودروی آمبولانس و ۲۳ پرسنل در حال ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی است.

شهرستان مبارکه در ۴۵ کیلومتری جنوب غربی اصفهان قرار دارد.

۷۱۳۵/۶۰۲۶/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سمیرم شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۱۸۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است

به گزارش خبرنگار مهر، عقیل گنخکی ظهر چهارشنبه در چهارمین نشست مجمع سلامت شهرستان دیر، اظهار داشت: موضوع پسماند یکی از اولویت‌های حوزه سلامت شهرستان دیر بوده و مهم‌ترین چالش پیش روی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها استان نبود عزم و اراده همگانی در بین ذینفعان مختلف برای حل مسئله پسماند است.

رئیس اندیشکده سلامت شهرستان دیر با تشریح چالش‌های پیش‌روی پیاده‌سازی مدیریت یکپارچه پسماند شهری و روستایی در شهرستان دیر، افزود: علی‌رغم وجود پیامدهای مخرب زیست محیطی و آلودگی‌های ناشی از مدیریت ناکارآمد پسماند در شهرداری‌ها و دهیاری‌های شهرستان اما این مسئله هنوز به عنوان دغدغه همگانی شناخته نمی‌شود و به عنوان اولویت اصلی سلامت و محیط زیست شهرستان مطرح نیست.

وی با طرح پیشنهاد مدیریت یکپارچه پسماند شهرستان ادامه داد: با توجه به مشکلات پیش روی مدیریت شهری و روستایی شهرستان در حل مسئله از جمله کمبود منابع مالی، نبود زیرساخت‌های لازم و … راه حل ایده‌آل برای پیاده‌سازی مدیریت یک پارچه پسماند شهری و روستایی شهرستان دیر انجام مطالعات طرح جامع پسماند و در ادامه اجرای این طرح براساس تجمیع پسماندهای تولید شده شهری و روستایی شهرستان در یک سایت متمرکز است.
رئیس اندیشکده سلامت شهرستان دیر با اشاره به مزایای اجرای طرح متمرکز پسماند، گفت: از جمله مهم‌ترین مزایای این طرح جذب اعتبارات ملی قابل توجه و کاهش هزینه‌های مربوط بر اساس میزان شراکت شهرداری‌ها و دهیاری‌های مختلف و همچنین توان بازخوانی تجارت مربوطه هر چه زودتر زمینه اجرایی شدن این طرح را در شهرستان دیر فراهم نمود.

وی در تشریح وضعیت فعلی پسماند شهرستان دیر، گفت: براساس نتایج آخرین سرشماری عمومی نفوس و مسکن و افزایش جمعیت در سال‌های اخیر در حال حاضر سرانه تولید پسماند روزانه هر نفر در شهرستان دیر به طور میانگین ۹۰۰ گرم در روز است که جمعاً بیش از ۶۵ تن پسماند در روز از شهرها و روستاهای شهرستان دیر دفع می‌شود.

گنخکی اضافه کرد: متأسفانه به دلیل پیاده نشدن مدیریت یکپارچه پسماند تنها کمتر از ۵ درصد از این مقدار بازیافت می‌شود که عمدتاً توسط افراد دوره‌گرد و گروه‌های غیررسمی انجام می‌شود و بیش از ۶۵ تن از پسماند تولید شده در سایت‌های دفن زباله بدون هرگونه دفن بهداشتی رهاسازی و یا سوزانده می‌شوند.

وی تصریح کرد: ارزش ریالی پسماند قابل بازیافت در شهرستان دیر به صورت روزانه یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از این درآمد نه تنها صفر است بلکه این سازمان به صورت روزانه به ازای دفع هر کیلوگرم پسماند شهری و روستایی بیش از ۱۵ هزار ریال هزینه پرداخت می‌کند.

کد خبر 6087639

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • تعامل مسئله‌محور می‌تواند راه نجات سازمان‌ها و رسانه‌ها باشد
  • برند شهر اصفهان باید حفظ شود/ آماده تعامل با رسانه‌ها هستیم
  • بازدید اعضای کمیسیون محیط زیست شورای شهر از مرکز کنترل عملیات شهرداری اصفهان
  • استفاده از توانمندی‌ دانش‌بنیان‌ها برای رشد و توسعه مدیریت شهری اصفهان
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • توزیع رایگان کیسه‌های پارچه‌ای در بازارهای کوثر ویژه هفته نکوداشت اصفهان
  • «صادقانی» سرپرست اداره کل طرح‌های توسعه شهری و منطقه‌ای شهرداری اصفهان شد
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • ساماندهی محل دفن پسماند گتوند در کوتاه مدت