Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-23@12:17:30 GMT

۲۰ درصد جمعیت ایران در حریم تهران مستقر می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۲۰۴۲

۲۰ درصد جمعیت ایران در حریم تهران مستقر می‌شوند

مدیر کل حریم شهر تهران گفت: ۲۰ درصد جمعیت کل ایران تا سال ۱۴۰۴ در محدوده ۶ هزار کیلومتری حریم کلان شهر تهران مستقر می‌شوند. ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۲۶ اجتماعی تهران نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم،‌ در جلسه‌ای با حضور نمایندگانی از معاونت‌های شهرداری تهران، ادارات کل و شرکت‌های تابع شهرداری، طرح ساختاری حریم کلان شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت؛ در این جلسه مجتبی شکری مدیر کل حریم شهر تهران با بیان اینکه 20 درصد جمعیت کل ایران تا سال 1404 در محدوده 6 هزار کیلومتری حریم کلان شهر تهران مستقر می‌شوند، گفت: پروژه حریم پایتخت بر اساس اسناد و احکام فرادستی به شورای عالی برنامه ریزی محول شد و شهرداری تهران آن را مدیریت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شکری افزود: دو فاکتور اقتصاد و جمعیت در برنامه‌ریزی‌های این چنینی تأثیرمهمی دارند و بنابراین باید مورد مطالعه ویژه قرار بگیرند. اگر فقط به همین موضوع دقت کنیم، متوجه تأثیرات اجتماعی‌، اقتصادی، سیاسی و امنیتی آن بر شهر تهران می‌شویم، بنابراین مسأله حریم تهران باید مورد مطالعه و برنامه ریزی جدی قرار بگیرد که در این زمینه حتماً نظرات همه ذینفعان از جمله فرمانداران، شهرداران، بخشداران اخذ شده و در طرح ساختاری حریم کلان شهر تهران لحاظ می‌شود.

مدیرکل حریم شهر تهران افزود: شاید به لحاظ بحث‌های مدیریتی و پایش اطلاعات مسائل محدوده 6 هزار کیلومتری حریم، به شهرداری تهران ارتباط نداشته باشند، اما این بخش به شکل مستقیم و غیرمستقیم بر کلانشهر تهران تأثیر دارد.

وی با اشاره به قیمت مسکن گفت:کمترین قیمت آپارتمان در تهران حدود متری 5 میلیون تومان است و خرید زمین در محدوده حریم با قیمت 600 هزار تومان جاذب جمعیت خواهد بود. در نتیجه بروز مسائل اجتماعی ،کانون‌های نا امن، مسائل اقتصادی، مهاجرت و غیره پیامدهای چنین وضعیتی خواهد بود.

شکری بیان کرد: متأسفانه یک سوءتعبیر در مدیریت کلان به وجود آمده بود مبنی بر اینکه قرار است شهرداری تهران در این پهنه حاکمیت داشته باشد و به همین دلیل با فعالیت در حوزه حریم به شدت مقابله می‌شد.

وی افزود:این سوءتفاهم در فرآیند کار ما خلل ایجاد کرده بود، اما در چند ماه گذشته توانستیم با شفاف سازی موضوع را حل کنیم. ما یک «مستر پلان» برای این شش هزار کیلومتر تهیه کرده ایم که درون آن 26 شهر، 8 فرمانداری و 27 بخشداری حضور و حاکمیت دارند، یعنی در هر محدوده‌ای هر پهنه‌ای تعریف بشود،در همان محدوده خودشان مرجع صدور جواز خواهند بود و موضوعات را نظارت، پایش و مدیریت خواهند کرد، اما اکنون به دلیل عدم تبحر مدیران در حوزه شهرسازی و هم چنین وجود محدودیت‌های مالی مجوزهای نادرستی صادر می‌‌شود.

مدیر کل حریم شهر تهران افزود: سندطرح راهبردی مصوب سال 95 از وزارت راه و شهرسازی ابلاغ شده است و قرار است مسأله ابلاغ آن از استانداری رفع بشود تا فرمانداران، بخشداران و شهرداران در آینده‌ای نزدیک طی جلسه‌ای نقطه نظرات خود را اعلام کنند.

شکری گفت: نظر افرادی که در این جمع به عنوان نمایندگان تام الاختیار معاونت‌های شهرداری تهران، سازمان‌های مستقل و شرکت‌ها حضور دارند، موثر و سازنده خواهد بود لذا لازم است قبل از تهیه طرح نظرات کارشناسی خود را اعلام کنند چرا که در صورت گذشت زمان این نظرات قابل اعمال نخواهند بود.

مدیرکل حریم با بیان اینکه ما در حال تهیه طرح ساختاری هستیم،گفت: طرح ساختاری به مثابه طرح تفصیلی نسبت به طرح جامع است.یعنی در این طرح کدینگ هر قطعه، پارسل به پارسل با مقیاس یک پنج هزارم، یک ده هزارم، یک بیست هزارم در مناطق مختلف در حال تهیه است. این مقیاس برای مناطقی که تراکم جمعیت بالایی دارند، در یک پنج هزارم و جاهایی که تراکم کمتر است در یک بیست هزارم تهیه می‌شود.

در پایان این نشست بر همگرایی مستمر و هماهنگی بین معاونت‌ها، ادارات کل و شرکت‌های تابع شهرداری در راستای روند طرح ساختاری به عنوان سند صیانت‌، هدایت و راهبری حریم کلان شهر تهران در فرآیند مدیریت شهری تأکید شد هم چنین مقرر شد آراء و نظرات پیشنهادی در ارتباط با طر ح ساختاری از سوی مدعوین ارائه شود.

از سوی دیگر با توجه به ضرورت اطلاعات دقیق آماری، توصیفی و مکانی هر مجموعه به خصوص در حریم شهر تهران مقرر شد همه مجموعه‌ها نسبت به ارسال فهرست و بانک اطلاعات مورد نظر مشاور طرح ساختاری به اداره کل حریم اقدام کنند.

تشکیل کمیته مشترک خدمت رسانی به ساکنان حریم تهران و ری

انتهای پیام/

R1014144/P/S2,25/CT12 واژه های کاربردی مرتبط شهر تهران

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهر تهران شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۲۰۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد

شهردار منطقه ۲۰ تهران با تأکید بر برخورد قاطع در جلوگیری از تخلفات ساختمانی در حریم، از تخریب و آزادسازی مستحدثات در حریم این منطقه خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ری، رضا شنگی با اشاره به تخریب ساخت‌وساز‌های غیرمجاز اظهار داشت: با توجه به بخشنامه‌های مربوط به تعیین تکلیف ساخت‌وسازهای حریم و براساس بازدیدهای مستمر و دستور قضایی، چند مورد تخلفات ساختمانی و زمین های زراعی شناسایی و با حضور اداره حریم، شهرداران نواحی، نیروهای کلانتری، یگان حفاظت، شهربان و حریم‌بان تخریب و آزادسازی شد. 

وی با تأکید بر افزایش گشت‌های نظارتی برای پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز افزود: 10 هزار و 500 مترمربع آزادسازی زمین و تخریب فنس‌کشی، دیوارکشی، پی کنی، در محدوده اراضی کوی مقداد و صنعت 2 انجام شد.

شهردار منطقه 20 تهران در ادامه سخنانش گفت: در همین راستا تخریب دیوار غیرمجاز سفره‌خانه سناتور واقع در خیابان شهید آوینی، تخریب ضلع غربی تصفیه‌خانه به مساحت 180 مترمربع و آزادسازی 40 هزار متر زمین زراعی و تخریب 1000 متر مربع بنای غیرمجاز در خاوران، روستای قاسم‌آباد تهرانچی، اراضی حریم قاسم‌آباد و کریم‌آباد انجام شد.

35 هزار مترمربع از اراضی زراعی و باغی پردیس آزادسازی شد

 شنگی خاطرنشان کرد: یکی از موضوعات مهم مدیریت شهری، مسئله ورود جدی و قاطع به ساخت‌وسازهای بدون مجوز است که با تمام قدرت با هرگونه تخلف برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای عجیب روزنامه آمریکایی از طرح اولیه حمله اسرائیل به ایران | حمله بزرگ به اهداف نظامی در نزدیکی تهران؟ | آمریکایی‌ها: ما نتانیاهو را منصرف کردیم!
  • ‍ ۱۱ هکتار از اراضی حریم منطقه ۲۰ تهران آزادسازی شد
  • کاهش فقر مطلق در ایران به روایت بانک جهانی
  • کوه‌خواری در روز روشن در تهران
  • آمار تکان دهنده افزایش فقر در ایران طی ۲ سال
  • سن سیروس، متراکم‌ترین استادیوم ایران (عکس)
  • ۴۸ درصد دانش آموزان تهرانی اضافه وزن دارند | برپایی جشن بزرگ سلامت شهر در بوستان لاله
  • حق آلایندگی استان بوشهر از صنایع مستقر در خارگ پیگیری شود
  • آمار عجیب درباره چاقی بین دانش‌آموزان تهرانی؛ ۴۸ درصد آنها چاقند
  • عزم جدی شهرداری برای صیانت از حریم شهر تهران