Web Analytics Made Easy - Statcounter

«اما دنت کود» روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: ما در شرایط بسیار خطرناکی هستیم. کسانی که خودشان را رهبران ما جا می‌زنند تلاش می‌کنند خود را موجه جلوه کنند. اما این وضعیت را اسفناکی است که کشور را به لبه پرتگاه و سیاست‌های مداخله جویانه سوق می‌دهد.

خانم کود کسی است که دو هفته پیش در تظاهرات مخالفت با اقدام نظامی علیه ایران مقابل دفتر نخست وزیری انگلیس حاضر و مأمور شد تا طومار معترضان را به ترزا می تحول دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال مأموران امنیتی دفتر نخست وزیری با ورود او حتی به داخل محوطه دفتر نخست وزیری مخالفت کرده و نامه را تحویل نگرفتند.

او در این باره گفت که مخالفت مأموران حفاظتی در حالی صورت گرفت که او در کسوت نماینده مجلس دارای تمامی مجوزهای لازم برای ورود به مناطق امنیتی است.

همچنین "مراد قریشی" رئیس بزرگ‌ترین نهاد ضد جنگ انگلیس موسوم به ائتلاف توقف جنگ که خانم کود را در این مراسم همراهی می‌کرد رفتار دفتر نخست وزیری را غیرقابل توجیه، توهین آمیز و غیر دموکراتیک خواند.

مخالفان سیاست‌های جنگ طلبانه آمریکا و انگلیس، دو هفته پیش مقابل دفتر نخست وزیری تجمع کرده و شعارنوشته را در دست داشتند که روی آن عبارت‌هایی همچون به ایران حمله نکنید، دست از ایران بکشید و تحریم‌ها علیه ایران خود جنگ هستند، نوشته شده بود.

لیندزی جرمن عضو ارشد ائتلاف توقف جنگ درباره تحولات اخیر در منطقه خلیج فارس روز شنبه به ایرنا گفت: اوضاع منطقه بسیار نگران کننده است. تنش‌ها رو به افزایش است، ایران متهم است که به نفتکش‌ها در تنگه هرمز حمله کرده و نفتکش این کشور در جبل‌الطارق توقیف می‌شود. این وضعیت متأثر از تصمیم دونالد ترامپ برای خروج از برجام به عنوان توافقی است که قبلاً توسط آمریکا، اروپا و سازمان ملل امضا شده بود. ترامپ همچنین تحریم‌های غیرقانونی علیه ایران وضع کرده و مجموعه این تحولات کار را برای فروش نفت ایران و زندگی عادی مردم دشوار کرده است.

وی افزود: حرف اصلی این است که او جنگ اقتصادی علیه ایران به راه انداخته و قراردادهای بین المللی را پاره می‌کند و دنیا را نا امن کرده است.

جرمن با بیان اینکه اکنون زمان تشدید تنش‌ها در منطقه نیست افزود: متأسفانه دولت انگلیس هم کاملاً از سیاست‌های آمریکا پیروی می‌کند. افرادی چون جان بولتون و مایک پمپئو دنبال تغییر حکومت ایران هستند و این وضعیت غیرقابل قبول و برخلاف موازین بین المللی است.

او در پاسخ به سوالی درباره خروج آمریکا از برجام گفت: هر عقل سلیمی که به این وضعیت نگاه کند متوجه می‌شود آنچه ترامپ صورت داده احمقانه و ناکارآمد است. این اقدام نه تنها سبب کاهش بلکه به تشدید رقابت تسلیحاتی در منطقه منجر می‌شود. در عین حال افرادی هم چون جرمی هانت نامزد پست نخست وزیری در انگلیس هستند که تمایلی برای نشان دادن نرمش در قبال ایران ندارند.

این فعال مدنی درباره تحریم‌های اخیر آمریکا به ویژه علیه وزیر امور خارجه کشورمان هم گفت: من با سیاست تحریم کاملاً مخالف هستم. آمریکا کشورهای زیادی را تحریم کرده و از آن به عنوان جنگ اقتصادی استفاده می‌کند تا کار را به درگیری نظامی بکشاند، اما آنها حق اتخاذ چنین سیاست‌هایی را ندارند.

آمریکا پس از خروج از برجام و در ادامه فشار حداکثری برای کشاندن ایران پای میز مذاکره دست به جنگ روانی تازه‌ای زده است. دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به‌رغم توسل به اقدامات تحریک‌آمیز مختلف مانند قرار دادن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در فهرست سازمان‌های تروریستی، ارعاب مشتری‌های نفتی ایران، ارسال چندین بمب‌افکن و ناو به منطقه در رسیدن به اهدافش در قبال ایران ناکام مانده است

او در روزهای گذشته به هر لحنی برای مجاب کردن تهران به مذاکره با دولت او متوسل شده است، اما با اراده محکم ایران مواجه شده است.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۲۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران

وزارت خزانه‌داری آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید علیه ۶ شخص و نهاد در ارتباط با ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که ۴ شخص و ۲ نهاد را در ارتباط با ایران در لیست تحریم‌های خود قرار داده است.

این تحریم‌ها به بهانه دخیل بودن این اشخاص و نهادها در حملات سایبری به سازمان‌های دولتی ایالات متحده اعمال شده است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: واشنگتن‌پست: تحریم ایران برای آمریکا دشوار است جریمه مایکروسافت به دلیل نقض تحریم‌ ایران

دیگر خبرها

  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • اگر در مقابله با ایران به دودلی ادامه دهیم به زودی به نقطه‌ای می رسیم که دیگر گزینه‌ای نداریم
  • هیل: همه رؤسای ‌جمهور آمریکا در تحریم‌ ایران شکست خورده‌اند
  • تحریم های جدید آمریکا علیه ایران؛ ۴ شخص و ۲ شرکت تحریم شدند
  • تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران
  • اعمال تحریم های جدید آمریکا علیه ایران
  • گزارش مغرضانه وزارتخارجه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • گزارش مغرضانه آمریکا درباره وضعیت حقوق بشر در ایران
  • سیاست تحریم‌ شکسته خورده است/رژیم صهیونیستی تهدیدی برای تمام منطقه است
  • صادرات نفت ایران به چین چگونه می‌شود؟