Web Analytics Made Easy - Statcounter

*نیاز فوری ۲۰ درصد راه‌های شریانی به بهسازی

عبدالهاشم حسن نیا، معاون وزیر راه و شهر سازی در سبزوار با اشاره به برخی مشکلات و چالش‌های موجود حوزه راه‌ها گفته است که ۲۰ درصد از مجموع ۳۸ هزار کیلومتر جاده‌های شریانی اصلی در سطح کشور خرابی‌های شدیدی دارند که نیازمند بهسازی ضروری است؛ نیازی که هر ساله باید برای بهسازی این جاده‌های شریانی ۸۰۰ هزار تن تأمین شود تا با اجرای ۱۵ میلیون تن آسفالت سطح آنها به وضعیتی مناسب ارتقا یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که به گفته وی، تأمین قیر هم از جمله چالش‌های اساسی در این حوزه است.

بهره برداری از طرح دو خطه کردن راه آهن بافق- ارژنگ تا آخرسال

محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه در سفر به یزد اعلام کرد که با اختصاص ۲۷۰ میلیارد تومان نقدینگی، طرح ۲ خطه کردن راه آهن بافق - ارژنگ یزد تا پایان سال ۱۳۹۸ به بهره‌برداری می‌رسد.

*پرداخت ۳۵۰ هزار میلیارد ریال توسط دولت به مالباختگان مؤسسات مالی

در سال‌های اخیر به دلیل مشکلات گسترده مؤسسات مالی غیر مجازی که به صورت قارچی سربرآورده بودند، اقتصاد کشور و تعداد قابل توجهی از مردم درگیر مسائل مالی شد و دولت را ناچار به پیگیری وضعیت مالباختگان این مؤسسات کرد. در آخرین اظهار نظر در این رابطه ابوالفضل حسن بیگی، نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی گفت: دولت ۳۵۰ هزار میلیارد ریال خسارت به دستور رئیس جمهوری به مالباختگان و مردم خسارت دیده پرداخت کرد.

به گفته وی، تضعیف بانک‌ها و مؤسسات مالی ۹۰۰ هزار میلیارد ریال بودجه مردم را به چالش کشید و با همکاری و حضور سران قوا مقرر شد غرامت افراد خسارت دیده با سرمایه زیر ۲ میلیارد ریال پرداخت شود.

*۱۳۰ میلیارد ریال خسارت سیلزدگان لرستانی پرداخت شد

خبری هم از وضعیت سیلزدگان سیل فروردین ماه از قول مدیرکل امور روستایی استانداری لرستان منتشر شد که غلامرضا عبداللهی طی آن اعلام کرد: ۱۳۰ میلیارد ریال توسط بیمه بنیاد برکت به واحدهای روستایی آسیب دیده از سیل استان لرستان پرداخت شده است.

*۱۰ هزار سری جهیزیه در مناطق مرزی کشور توزیع می‌شود

در راستای حمایت از محرومان و محرومیت زدایی نیز بر اساس اعلام مسئول محرومیت‌زدایی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، امسال ۱۰ هزار سری جهیزیه با مشارکت آستان قدس رضوی و قرارگاه محرومیت‌زدایی سپاه پاسداران در ۹ استان مرزی کشور به زوج‌های نیازمند اهدا می‌شود که در این رابطه سرهنگ حمید برهخت در بیرجند افزود: از سال ۹۴ تا پایان ۹۷ نیز ۱۴ هزار سری جهیزیه در این مناطق توزیع شده است.

* امنیت پایدار در مرزها بسته به توسعه همه جانبه است

سردار علی اکبر پورجمشیدیان، معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم در سفر به خراسان جنوبی گفت: ایجاد امنیت پایدار در مرزها باید همراه با توسعه همه جانبه باشد و مردم نیز در آن نقش داشته باشند و در این میان نقش آفرینی مردم در ایجاد امنیت توأم با رفع محرومیت هاست لذا باید برای توسعه همه جانبه اقداماتی از قبیل ایجاد اشتغال، آموزش، ازدواج جوانان و مانند آن انجام شود.

وی بیان کرد: به واسطه مأموریتی که برای ایجاد امنیت در مناطق مرزی کشور داریم برای ماندگاری مردم در مرزها باید به موضوعات فرهنگی، اجتماعی، بهداشت و سلامت آنان نیز توجه همه جانبه داشته باشیم.

*کارخانه‌های «بافت» پس از ۱۲ سال تعطیلی، فعال شدند

فعال شدن دوباره کارخانه‌های «بافت» پس از ۱۲ سال تعطیلی هم خبری است که در میان مشکلات اقتصادی اکثر واحدهای تولیدی خوشحال کننده است که بر اساس آن کارخانه فولاد و کرک شهرستان بافت پس از ۱۰ و ۱۲ سال تعطیلی، با برنامه ریزی دولت و سرمایه گذاری بخش خصوصی در سال رونق تولید فعال شده و جان دوباره گرفتند.

*نابودی ۹۶۰ هکتار اراضی طبیعی استان مرکزی در آتش

عبدالحسین محمدی، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مرکزی، گفته است که امسال آتش سوزی در مراتع استان مرکزی نسبت به کل سال گذشته بیش از پنج برابر افزایش یافته چنانکه ۹۶۰ هکتار از اراضی طبیعی این استان در سه ماهه نخست سال دچار آتش سوزی شد که سال گذشته ۱۷۸ هکتار بوده است.

**آتش ۱۱۰ هکتار از اراضی میانه را خاکستر کرد

این پدیده هفته هاست که بسیاری از استان‌های کشور را درگیر کرده است چنانکه بر اساس اعلام مرکز تبریز؛ ۹۰ هکتار از مراتع ملی روستای «ابک» و ۲۰ هکتار از مزارع گندم روستای «برنلیق مددخوان» بخش مرکزی شهرستان میانه در آتش سوخت.

محمدعلی مهریان، رئیس اداره منابع طبیعی میانه، علت اصلی این آتش سوزی‌ها راکه روز گذشته رخ داد بی احتیاطی و عامل انسانی اعلام کرد ضمن آنکه دو روز قبل هم ۲۰ هکتار از منابع طبیعی و مزارع روستاهای «عجمی» و «صومعه علیا» ی شهرستان میانه در آتش سوخت.

و در مجموع از ابتدای امسال طی ۵ فقره آتش سوزی، ۲۰۰ هکتار از اراضی شهرستان میانه نابود شده است.

*مهار آتش سوزی منطقه دلی " ورگنا" دیشموک بعد از یک شبانه روز

در حادثه‌ای دیگر هم که مرکز یاسوج خبر آن را از قول علی کریمی، مسئول منابع طبیعی بخش دیشموک منتشر کرده مهار آتش سوزی منطقه دلی ورگنا امام زاده میر سالار بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه و بویراحمد بعد از یک شبانه روز با همکاری نیروهای مردمی محقق شد اما طی این آتش سوزی که از پنجشنبه آغاز شده بود پنج هکتار از پوشش مرتعی و جنگلی منطقه در آتش سوخت.

* توفان سیستان ۲۱۵ را روانه بیمارستان کرد

روانه شدن ۲۱۵ نفر در سیستان و بلوچستان به بیمارستان آن هم به دلیل توفان خبری جالب توجه از مرکز زاهدان است که عبدالرحمن شهنوازی، مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سیستان و بلوچستان با اعلام این مطلب گفت: این افراد در شمال این استان به دلیل مشکلات تنفسی ناشی از توفان گرد و خاک در چند روز گذشته روانه مراکز بیمارستانی و درمانی شده اند که ۵۰ نفر آنان بستری و بقیه به صورات سرپایی درمان شده اند. این طوفان ۱۱۹ کیلومتر در ساعت سرعت داشته است.

*زیباتر شدن تابستان اصفهان با بازگشایی زاینده‌رود

در میانه خبر این حوادث ناخوشایند، از اصفهان خبری منتشر شده مبنی بر اینکه با افزایش خروجی سد زاینده رود و جاری شدن آب در بستر رودخانه پس از ۲ هفته انتظار، مردم اصفهان راهی بوستان‌ها و حاشیه پل‌های تاریخی شدند تا شب‌های زیبای اصفهان به مدت ۲۰ روز دیگر زیباتر شود.

خروجی سد زاینده‌رود از بامداد پنجشنبه گذشته به مدت ۲۰ روز با هدف انجام کشت بهاره کشاورزان شرق و غرب اصفهان افزایش یافت و باعث شد که رودخانه‌ای که حدود ۱۵ روز خشک شده بود، باز هم جریان یابد و نشاط و شادابی را به اصفهان بازگرداند.

*نگاه متفاوت دولت‌ها به سازمان‌های مردم‌نهاد، عامل آسیب زا

در خبری اجتماعی هم، م عاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده اعلام کرد: نگاه متفاوت دولت‌ها به سازمان‌های مردم‌نهاد در طول زمان باعث آسیب‌هایی شده و این موقعیت‌ها باعث شده سازمان‌های مردم نهاد نوعی پوست‌اندازی داشته باشند و مجبور باشند خود را با شرایط و فراز و نشیب‌ها تطبیق دهند.

*۲۰ درصد جمعیت ایران در محدوده حریم تهران

اما مطلبی هم در مورد تهران امروز منتشر شد که قابل توجه است. خبری که مجتبی شکری، مدیر کل حریم شهر تهران اعلام کرده مبنی بر اینکه ۲۰ درصد جمعیت کل ایران تا سال ۱۴۰۴ در محدوده ۶ هزار کیلومتری حریم کلان شهر تهران مستقر می‌شود شاید از نظر مدیریتی و پایش اطلاعات، مسائل محدوده ۶ هزار کیلومتری حریم، به شهرداری تهران ارتباط نداشته باشد اما این بخش به شکل مستقیم و غیر مستقیم بر کلانشهر تهران تأثیر دارد.

*از نیم قرن زیر خاک تا شبهای کوک هگمتانه با "شاهِ کمان"

نیم قرن زیر خاک، نابودی جسم و جان و میلیاردها ریال سرمایه با دود قلیان، آلودگی‌های زیست محیطی، چالش انسان و طبیعت، بانوان، مدیرانی مؤثر در کاهش مصرف برق و زخم‌های فوتبال گیلان از نبود حمایت و ناکارآمدی مدیریتی هم برخی از عناوین گزارشی و میزگردهایی است که طی این مدت توسط استان‌های مختلف تولید و بر روی خروجی اخبار استان‌های ایرنا منتشر شده است.

«نیم قرن زیر خاک» قصه ناتمام عملیات موزه پاسارگاد است که قرار بود روزی ویترین میراث فرهنگی ایران باستان باشد اما امروز بعد از حدود نیم قرن از شروع همچنان در مرحله پیش از راه‌اندازی است و خود به اثری تاریخی و عتیقه بدل شده و شکل دخمه‌ای در زیرخاک را به خود گرفته است و رفته رفته مدفون خواهد شد.

«نابودی جسم و جان و میلیاردها ریال سرمایه با دود قلیان» هم میزگردی است که مرکز اصفهان با حضور کارشناسان امر در موضوع قلیان‌ها و شیوع و آثار مخرب آن بر مردم بویژه جوانان پرداخته است.

گزارشی «آلودگی‌های زیست محیطی، چالش انسان و طبیعت» هم میزگردی دیگر از مرکز خرم آباد است که به پدیده آلودگی‌های زیست محیطی اشاره دارد مسأله‌ای که اگر چه ساخته دست بشر و حاصل توسعه نامتوازن جوامع بشری است اما در حقیقت معضلات گریبانگیر زندگی سالم انسان‌ها به شمار می‌روند.

مرکز رشت هم در گزارشی با عنوان «زخم‌های فوتبال گیلان از نبود حمایت و ناکارآمدی مدیریتی» به موضوع نبود نماینده‌ای از این استان در لیگ برتر و عدم ظهور ورزشکاران نامدار با وجود سابقه نسبتاً طولانی این استان در ورزش فوتبال اشاره دارد.

گزارش «بانوان، مدیرانی مؤثر در کاهش مصرف برق» هم توسط مرکز بروجرد تولید شده و با این مقدمه که ایران در حالی رتبه اول تولید برق را در دنیا را دارد، که میانگین مصرف سه برابری مصرف جهان را دارا است، پس می‌طلبد مدیریت مصرف برق از بنیادی‌ترین بخش جامعه یعنی در درون خانواده‌ها کنترل شود، به نقش بانوان در کاهش مصرف انرژی پرداخته است.

«شبهای کوک هگمتانه با شاهِ کمان» هم عنوان گزارشی از هنرنمایی کیهان کلهر در همدان است. دستان نوازنده شهیر ایران با سازش که پیوند می خورد، جسم و جانت دیگر مال خودت نیست، باید روبرویش بنشینی و با چشم‌های بسته ناله‌های بی امان کمانچه اش را تماشا کنی ….

"طُرقه" را در آسمان "شهر خاموش" به پرواز در می‌آورد و ناخوداگاه با او تا رسیدن به خورشید اوج می گیری، مشتاق و سبک، بال و پر می زنی و از همه زشتی و زیبایی‌های دنیا دل می‌کنی. طرقه به گواه آنها که با این قطعه موسیقی همسفر شده اند، پراحساس ترین ساخته کیهان کلهر است، چهار مضرابی زیبا که در آلبوم "شب، سکوت و کویر" به موسیقی ایران تقدیم شد.

۱۹۰۶

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۲۸۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها

علی چاله‌چاله رئیس جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : در حال جمع‌بندی و ارائه خدماتی با هدف بهبود کمی و کیفی نان در سطح استان هستیم که در حوزه‌های مختلف باید کنترل می‌شد و ادارات مختلفی در این زمینه مرتبط بودند.

وی از تهیه سند نان در استان خبرداد و عنوان کرد: متناسب با نیاز استان نسبت به ذخیره‌سازی گندم مرغوب اقدام شده است.

چاله‌چاله گفت: کیفیت نان از نظر استاندار‌های اداره کل استاندارد و دانشگاه علوم پزشکی مدنظر قرار گرفته و در حال بهبود است و با مجموعه اقدامات انجام شده نان با کیفیت نسبتاً خوبی در اختیار مردم قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه این روند افزایش کیفیت نان استمرار خواهد داشت افزود: تأمین نان کامل و توزیع در استان با توجه به توصیه پزشکان و تأکید استاندار در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه بیان کرد: مقرر شده در تعدادی از نانوایی‌ها به صورت نمونه نان کامل پخت و به مردم اطلاع‌رسانی شود و این می‌تواند گام مؤثری در تأمین نان مورد نیاز مردم استان باشد .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • مقصر ترافیک زجر آور و ضایع کننده عمر مردم تهران چه کسانی هستند
  • برداشت گندم از مزارع شهرستان دشتی
  • رکورد تیمی ریکرو ایران شکست
  • طراوت باران بهاری در دیار هگمتانه
  • جشنواره شهر رمضان برای برنامه‌های دیگر پایتخت الگو است
  • قطار محلی رامسر به ساری راه‌اندازی شود
  • آب‌های کردستان، به کام دیگران
  • پخت نان کامل به صورت نمونه در تعدادی از نانوایی‌ها
  • برداشت گندم و جو در کهگیلویه و بویراحمد با ۳۲۱ دستگاه کمباین
  • افت تورم سالانه بخش صنعت به کانال ۲۰درصد