Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-23@07:13:39 GMT

واردات کنجاله سویا ۱۰۰ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۳۱۵۰

واردات کنجاله سویا ۱۰۰ درصد افزایش یافت

به گزارش اکوفارس به نقل از تسنیم، بر اساس آمار گمرک  در سه ماهه نخست سال جاری بیش از 700 هزار تن کنجاله سویا وارد کشور شده که این رقم در مقایسه با رقم واردات حدود 360 هزار تنی سال قبل 2 برابر شده است.

اما واردات دانه روغنی سویا که برای استفاده در کارخانه های روغن کشی و استحصال روغن کاربرد دارد و مابقی آن نیز در به عنوان کنجاله سویا در خوراک دام و طیور مورد استفاده می شود در همان مدت کاهش 25 درصدی داشته است به طوری که  واردات دانه سویای از بیش از یک میلیون تن در سال گذشته به حدود 750 هزار تن رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین گزارش برخی از کارخانه های روغن کشی در این ارتباط  ابراز نگرانی کردند که از هفته های آینده با تعطیلی مواجه میشوند زیرا در یک هفته گذشته هفته نتوانستنه اند تخصیص ارزی برای واردات دانه مورد نیاز خود برای روغن کشی را دریافت کنند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۳۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه+جدول

نرخ بهره بین بانکی برخلاف سه هفته نخست فروردین ماه، در هفته پایانی این ماه با افزایش همراه شد و به ۲۳.۵۲ درصد رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، نرخ بهره بین بانکی که از ابتدای فروردین ماه روند کاهشی داشت در هفته پایانی فروردین با افزایش همراه شده است. نرخ سود بین بانکی در هفته منتهی به 29 فروردین ماه با 4 صدم درصد افزایش نسبت به هفته قبل از آن به 23.52 درصد رسیده است..

این نرخ در هفته منتهی به 22 فروردین ماه با کاهش نیم درصدی نسبت به هفته قبل از آن به 23.48 درصد رسید. نرخ بهره بین بانکی که در هفته نخست فروردین ماه سال جاری 23.62 درصد شده بود در دومین هفته از نخستین ماه سال جدید با کاهش 4 صدم درصدی همراه شد و به 23.58 درصد رسید.

این نرخ در هفته پایانی اسفندماه سال 1402 به 23.66 درصد رسیده بود که بالاترین نرخ بهره بین بانکی از آبان‌ماه به بعد محسوب می‌شود. بیشترین رکورد این نرخ در هفته نخست مهر 1402 ثبت شده است. نرخ بهره بین بانکی در پایان هفته منتهی به 5 مهرماه سال 1402 با رکوردشکنی 10 سال به 23.80 درصد افزایش یافته بود؛ البته بعد از آن روند کاهشی نرخ سود بین بانکی آغاز شد و در هفته نخست آبان‌ماه به 23.71 درصد کاهش یافت و بعد ان آن وارد کانال‌های پایین‌تر شد.

نرخ سود بین بانکی چیست؟

ممکن است بانک‌ها در دوره‌های مالی کوتاه‌مدت روزانه یا هفتگی با کسری یا مازاد نقدینگی روبه‌رو شوند. اگر بانکی دچار کسری نقدینگی شود، باید از طریق وام گرفتن آن را جبران کند تا به حالت تعادل برسد. برای اینکه بانک‌ها برای حل این مشکل به بانک مرکزی نیاز نداشته باشند، بازاری را به نام بازار بین بانکی تشکیل داده‌اند که در آن به یکدیگر وام دهند. اکثر وام‌های بین بانکی سررسید کوتاه‌مدت یک‌هفته‌ای یا کمتر دارند. وام‌دهی بانک‌ها به یکدیگر بر مبنای یک نرخ سودی است که به آن نرخ سود بین بانکی گفته می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • مدت گارانتی خودرو افزایش می‌یابد / وعده داخلی‌ سازی المان‌ های اصلی اتوبوس برقی
  • افزایش حدود پنج برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان طی سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال‌های ۹۹ تا ۱۴۰۱
  • افزایش ۵ برابری صادرات شرکت‌های دانش بنیان در ۳ سال
  • جهش واردات نفت چین از روسیه
  • قیمت انواع روغن گیاهی در میادین تره بار
  • قیمت انواع روغن بکر گیاهی در میادین و بازارهای میوه و تره بار
  • قیمت انواع روغن بکر گیاهی در میادین و بازارهای میوه و تره
  • افزایش نرخ سود بین بانکی در هفته پایانی فروردین ماه+جدول
  • فنر قیمت‌ها در نرود!؛ دلیل افزایش قیمت‌ها در ابتدای سال چیست؟