Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایلنا، حدود ۶۰۰ نفر از کارگران شرکت آذراب اراک امروز (۱۵ تیر ماه) به نبود امنیت شغلی، عدم تحقق وعده‌های مدیریت و عدم پرداخت دو ماه حقوق اعتراض کردند. 

کارگران می‌گویند: حقوق اردیبهشت و خرداد ماه را هنوز دریافت نکرده‌ایم و طبق وعده‌های مدیریت بنا بود تا امروز دستمزد کارگران پرداخت شود که کارگران به دلیل عدم تحقق وعده‌ها مقابل استانداری اراک جمع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گفته کارگران مهم‌ترین دغدغه کارگران آذراب مشکل شرکت در گرفتن پروژه و به خطر افتادن امنیت شغلی‌شان است. 

در نهایت این اعتراض با وعده‌های مسئولان اداره کار و استانداری خاتمه یافت. 

محمدتقی آبایی (مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی) در گفتگو با ایلنا، در خصوص وضعیت کارگران آذراب می‌گوید:  بیشتر دغدغه کارگران اذرآب در خصوص امنیت شغلی‌شان بود. اینکه هیئت مدیره و مدیران شرکت به دنبال پروژه برای شرکت نیستند. در عین حال حقوق اردیبهشت و خرداد کارگران نیز عقب افتاده است. صحبتی بین شورای اسلامی کار شرکت و مدیریت آذراب انجام شده بود که مطابق آن بنا بود تا امروز حقوق اردیبهشت ماه کارگران پرداخت شود. با این حال به دلایلی این امکان فراهم نشد و پنج‌شنبه گذشته در کمیسیون کارگری استان مدیرعامل شرکت توضیحاتی مبنی بر عدم تامین حقوق ارائه کرد. 

به گفته آبایی؛ امروز کارگران در همین ارتباط تجمعی داشتند و فرماندار، سه نفر از مدیران استانداری و بنده حضور داشتیم که به کارگران گفتیم این نوع تجمعات به اعتبار شرکت آسیب می‌رساند و مدیران شرکت و سفارش‌دهندگان هم انتظار دارند وقتی پرژوه‌ای اجرا می‌شود، به موقع و بدون مشکل پیش برود. درنهایت قرار شد تا پایان این هفته حقوق اردیبهشت ماه کارگران پرداخت شود. 

طبق اظهارات مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی؛ در شرکت‌های بزرگ مرسوم است که حقوق‌ها با یک ماه تأخیر پرداخت می‌شود. کارفرما حقوق اردیبهشت ماه را که بپردازد، فقط خرداد ماه باقی می‌ماند.

وی افزود: الان شرکت الومینیوم سازی اراک هم با یک ماه تأخیر حقوق می‌دهد، اصلا روال شده است. ما یک ماه را معوق حساب نمی‌کنیم. همه کمک خواهیم کرد تا شرکت بتواند پروژه‌های بیشتر و بهتر بگیرد. 

آبایی در خصوص وضعیت فعلی کارگران هپکو می‌گوید: کارگران شرکت هپکو نیز مقداری معوقات دارند اما در ماه‌های اخیر خوشبختانه معوقه نداریم. استانداری نیز تلاش می‌کند تا تفاهم نامه ای برای سفارش دستگاه بهیاری‌ها تنظیم شود و در تلاش هستیم تا وضعیت هپکو نیز بهبود یابد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: آذراب کارگران آذراب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۳۸۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت پرداخت می‌شود

به گزارش حوزه جامعه خبرگزاری تقریب، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره پرداخت حق‌التدریس فصل زمستان معلمان گفت: حق‌التدریس معلمان تا پایان پاییز پرداخت شده است البته فراموش نکنید سال گذشته تا بهار هنوز حق‌التدریس 6 ماه سال گذشته معلمان پرداخت نشده بود.

وی افزود: تا پایان اردیبهشت بدهی مربوط به حق‌التدریس فصل زمستان معلمان را پرداخت خواهیم کرد.

فرهادی درباره پرداخت حقوق معلمان خرید خدمات آموزشی بیان کرد: حقوق معلمان خرید خدمات تا دی ماه 1402 پرداخت شده است و تا هفته معلم باقی‌مانده حقوق آنها را پرداخت می‌کنیم.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش معاون وزیر کار به مسأله کاهش حقوق/تکلیف حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه چیست؟
  • خداقوت کارگر
  • کاهش حقوق کارگران در صورت تعطیلی ۵ شنبه تخلف است
  • گردن‌کلفتی و اظهارات توهین‌آمیز شهردار فردیس به کارگران معترض! | فیلم
  • پرداخت حق‌التدریس زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت
  • حق‌التدریس فصل زمستان معلمان تا پایان اردیبهشت پرداخت می‌شود
  • کارگران شهرداری یاسوج پیگیر مطالبات خود شدند
  • پرداخت حق‌التدریس زمستان معلمان تا هفته معلم
  • تجمع و اعتصاب کارگران شهرداری یاسوج
  • کنایه تاج به باشگاه‌های معترض سقف قرارداد