Web Analytics Made Easy - Statcounter

هیئت اقتصادی اقلیم عراق و کردستان مطرح کردند که نرخ عوارض گمرکی در اقلیم چند برابر مناطق جنوبی عراق است و در صورت تدام این شرایط، تجار کردستانی ناچارند این مناطق را جایگزین مرز ایران با اقلیم کنند. ۱۵ تير ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۵ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، هیئت اقتصادی اقلیم عراق و کردستان ایران امشب به‌منظور بررسی مشکلات و ارزیابی راهکارهای برون‌رفت از شرایط موجود، شناسایی و رفع موانع حوزه اقتصادی نشست مشترک برگزار کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این نشست مشترک اعضای اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج، مدیر پایانه‌های مرز باشماق حکومت اقلیم کردستان، معاون سازمان راهداری کردستان و مدیر پایانه مرزی باشماق حضور داشتند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی شهرستان سنندج در این نشست با اشاره به ضرورت رفع نواقص و معایب قانونی و تکنولوژیکی مرزهای مشترک اظهار داشت: نگاه به وضعیت موجود بیانگر وجود نواقص و موانع متعدد در طرف اقلیم کردستان بوده و مشکلات گوناگونی برای تجار و فعالان اقتصادی ایرانی ایجاد کرده است.

محمد هلاکو افزود: تأخیر در ترخیص و حمل بارهای شکستنی و فسادپذیر در مناطق مرزی اقلیم کردستان سبب بروز خسارات به بازرگانان ایرانی شده و مدت‌هاست فعلان اقتصادی خواستار رسیدگی سریع به این مسائل هستند و اگر به زودی حل نشود ناچارند مسیر خود را به سمت مرزهای جنوبی تغییر و این امر هم موجب وارد شدن زیان به اقلیم کردستان می‌شود.

کردستان|مبادلات مرزی در مرز باشماق مریوان باید توسعه یابدوضعیت مرز سیران‌بند بانه و بازارچه سیف سقز تا 2 هفته آینده مشخص می‌شوداستاندار سلیمانیه: مشکل ترددی عراقی‌ها برای تحصیل در کردستان ایران برطرف شد

وی نبود کمیته مشترک برای رفع اختلافات و دعاوی تجار دو طرف را یکی دیگر از مشکلات موجود عنوان کرد و گفت: برای تشکیل این کمیته آمادگی خود را با تشکل‌های اقلیم کردستان اعلام کرده تا بلکه سریعاً مشکلات حل و فصل شود چراکه بسیاری از تجار ایرانی به علت نبود این تشکل با مشکلات و زیان‌های کلان روبرو شده‌اند.

نایب رئیس اتاق بازرگانی شهرستان سنندج تفاوت نرخ گمرگ مناطق مرزی اقلیم کردستان با سایر مناطق عراق را تهدیدی برای روند گسترش مبادلات مرزی با این منطقه ذکر کرد و هشدار داد: نرخ عوارض گمرکی در این منطقه چند برابر مناطق جنوبی عراق بوده و در صورت تدام این شرایط، تجار کردستانی ناچارند این مناطق را جایگزین مرز ایران با اقلیم کنند.

به گفته وی، وجود اخذ مبلغی به‌عنوان بیمه تاکنون کارایی نداشته و باعث هدر رفت پول و کاهش سود تجار ایرانی می‌شود.

هلاکو اذعان کرد: سندیکای حمل بار مرز باشماق و سیران‌بند به میل خود نرخ بار را تعیین می‌کند که در اکثر موارد بسیار بیشتر از مرزهای جنوبی عراق است.

انتهای پیام/ ت

R7848/P/S6,66/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۴۲۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فوری/ انفجار در مناطق مرکزی ایران / اسرائیل به ایران، عراق و سوریه حمله کرد

آفتاب‌‌نیوز :

رسانه عبری: اسرائیل با استفاده از هواپیما‌های F۳۵ حملاتی را در عراق، سوریه و ایران انجام داد و در این حمله از حریم هوایی اردن استفاده کرد.

سناتور مارکو روبیو: اسرائیل این توانایی را دارد که بدون ورود به حریم هوایی ایران، از حریم هوایی سوریه و عراق به اهدافی در داخل ایران حمله کند.

زیرنویس شبکه خبر: منابع خبری از شنیده‌شدن صدای قوی در برخی مناطق مرکزی کشور خبر دادند.

تعلیق پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز

مدیر روابط عمومی شرکت فرودگاهی:

پرواز‌های تهران، اصفهان و شیراز، فرودگاه‌های غرب، شمال غرب و جنوب غرب به حالت تعلیق درآمدند.

این پرواز‌ها تا بدین لحظه لغو نشده؛ مسافران پیش‌از عزیمت اطلاعات پرواز را چک کنند.

دیگر خبرها

  • فوری/ انفجار در مناطق مرکزی ایران / اسرائیل به ایران، عراق و سوریه حمله کرد
  • رفع مشکلات تولیدکنندگان، نیازمندهمکاری تمام دستگاه های اجرایی در سطح ملی است
  • پرداخت ۶۴۴ میلیارد تومان عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • بسیاری از مشکلات اقتصادی ناشی از ضعف‌های فرهنگی است
  • پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد عوارض مالیاتی در خراسان جنوبی
  • عجیب‌ترین نتیجه روز اول جام ملت‌های آسیا!
  • مریوان در هزارتوی مشکلات شهری
  • پیروزی بلندقامتان کردستانی در برابر نماینده زنجان
  • قیمت دینار عراق امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین ۱۴۰۳
  • پیگیری توسعه روابط اقتصادی و گردشگری ایران و روسیه