Web Analytics Made Easy - Statcounter

نهمین دوره حراجی تهران که به خرید و فروش آثاری در حوزه هنرهای تجسمی اختصاص دارد باز هم با حاشیه‌هایی همراه شد.

به گزارش مشرق، در این دوره از حراجی تهران که جمعه ۱۴ تیر برگزار شد، همچون دوره‌های قبلی، باز هم پول‌های کلانی –در حد چند میلیارد تومان- برای چند مجسمه و تابلوی نقاشی هزینه شد! مبالغی که مشخص نیست توسط چه افراد یا مراکزی تأمین و پرداخت می‌شوند و معلوم نیست این هزینه‌های نجومی بر چه اساسی تعیین می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید:

حراجی تهران حیاط خلوت مدیران دلال‌صفت عرضه کتاب‌های ۳۰ میلیون تومانی در حاشیه یک حراجی


اما به غیر از رد و بدل شدن مبالغ چند میلیارد تومانی در نهمین حراجی تهران، حضور افراد بد سابقه نیز از دیگر حاشیه‌های این مراسم بود. به طور مثال، در حراجی امسال دو اثر از مجسمه ساز اباحه‌گر عصر طاغوت، پرویز تناولی فروخته شد. برای یکی از مجسمه‌های تناولی سه میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و برای مجسمه‌ای با محتوای پوچگرایانه، یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان هزینه شد.
منیر فرمانفرماییان، از دیگر نقاشان مرتبط با دربار پهلوی بود که در حراجی تهران خودنمایی کرد. برای یک نقاشی وی ۳۴۰ میلیون تومان و برای دیگر اثر وی دو میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان پرداخت شد.
با توجه به حضور چند عنصر سیاسی و به ظاهر فرهنگی، برگزاری این گونه حراجی‌ها متاثر از جریان خاصی و با اهدافی خاص صورت می‌گیرد.

منبع: کیهان

منبع: مشرق

کلیدواژه: وعده های روحانی بازار سکه و ارز اینستکس درگیری های اسرائیل حراجی تهران طاغوت خرید میلیاردی هنرهای تجسمی مجسمه تابلوی نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۴۵۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات وعده صادق مانور اثرمعکوس تحریم‌ها

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا از اعمال تحریم‌های جدید این کشور علیه ایران خبر داد. بر اساس گزارش رویترز، رئیس‌جمهور آمریکا در شرح تحریم‌های جدید علیه ایران افزود که این تحریم‌ها فرماندهان و نهاد‌های مرتبط با سپاه پاسداران ایران را هدف قرار داده است. جو بایدن تصریح کرد: «آمریکا در خصوص تحریم‌های جدید علیه ایران با کشور‌های عضو گروه هفت هماهنگ است و متحدان ما تحریم‌ها و اقدامات بیشتری را علیه برنامه نظامی بی‌ثبات کننده ایران وضع خواهند کرد». وزارت خزانه‌داری آمریکا هم اعلام کرد که ۱۶ فرد و دو نهاد ایرانی را در واکنش به حمله ایران به اسرائیل در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

این وزارتخانه افزود که پنج شرکت را که برای شرکت فولاد خوزستان مواد اولیه فراهم می‌کردند، تحریم کرده است. بر اساس ادعای وزارت خزانه داری آمریکا، نهاد‌ها و افرادی که تحریم شده اند، به ایران در زمینه تولید و گسترش برنامه پهپادی کمک می‌کردند. وزارت دارایی آمریکا نیز اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه برنامه پهپادی و صنعت فولاد و شرکت‌های خودروسازی ایران به اتهام نقش داشتن در حمله به اسرائیل تحریم کرده است.

تحریم‌ها علیه ایران در حالی مطرح می‌شود که در باب آن چند نکته قابل توجه است:

۱. بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت، از ۱۸ اکتبر ۲۰۲۳ تمامی تحریم‌های موشکی و پهپادی جمهوری اسلامی ایران لغوشده و ایران قانون حق خرید، فروش و بهره‌گیری از هر موشک و پهپادی را دارد که حامل کلاهک هسته‌ای نباشد. بر این اساس تحریم‌های تازه، خلاف مصوبه شورای امنیت و نادیده‌گرفتن قوانین سازمان ملل است. آمریکا و اروپا در حالی مدعی اعمال این تحریم‌ها به بهانه عملیات «وعده صادق» هستند که برخلاف مصوبه شورای امنیت غربی‌ها همچنان تحریم‌های یک‌جانبه و غیرقانونی خود علیه توان پهپادی و موشکی ایران را حفظ کرده بودند و مانور روی پسوند «جدید» بر تحریم‌های ایران، صرفا جنبه روانی و تبلیغاتی دارد.

۲. در باب ادعای تحریم‌های نفتی و اقتصادی نیز جهانیان اذعان دارند که ایران تحت فشار شدیدترین تحریم‌ها قرار دارد و عملا تحریم موثر دیگری باقی نمانده که علیه ایران اعمال نشده باشد؛ لذا تحریم‌های مذکور بیشتر بازی با کلمات و اقدامی تشریفاتی است. چنانکه روزنامه «واشنگتن‌پست» با تأکید بر اینکه ایران همین حالا هم یکی از تحریم‌شده‌ترین کشور‌های جهان است، بسط‌دادن تحریم‌ها به خریداران نفت ایران در چین را یکی از گزینه‌های محدود دولت امریکا برای تحریم مضاعف ایران دانست. این در حالی است که وزیر خزانه‌داری امریکا و دیگر مقامات دولت بایدن در ماه‌های گذاشته با سفر‌های متعدد به چین سعی داشته‌اند روابط میان واشنگتن و پکن را بهبود بخشند و حال تحریم روابط نفتی ایران و چین، خشم قطعی پکن را به دنبال داشته و تمام رشته‌های کاخ سفید برای احیای روابط با چین را پنبه می‌کند. از سوی دیگر، تحریم فروش نفت ایران به چین می‌تواند موجب افزایش بهای نفت جهانی شود که این نوسان قیمت در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ امریکا، خوشایند کاخ سفید نیست.

۳. آمریکایی‌ها و برخی کشور‌های اروپایی پس از شرارت اخیر رژیم صهیونیستی در حمله به ساختمان بخش کنسولی سفارت ایران در سوریه که زمینه‌ساز واکنش و دفاع مشروع جمهوری اسلامی شد، تمام ابزار‌های دیپلماتیک و حتی نظامی را برای منصرف‌کردن ایران از پاسخگویی و تنبیه رژیم صهیونیستی در چارچوب حق مشروع خویش به کار گرفتند، اما در نهایت ایران تسلیم این فشار‌ها و تحرکات نشد. ناتوانی آمریکا و متحدانش برای انصراف ایران از حق مشروع و قانونی‌اش در کنار مانور اقتدار و توان ایران، شکستی سنگین برای دیپلماسی خودبرترپندارانه نظام سرمایه‌داری بود و حال تلاش می‌شود با چتر تحریم، آن را از دیده‌ها پنهان کنند.

پس از عملیات «وعده صادق»، رژیم صهیونیستی و متحدان غربی‌اش تمام ظرفیت‌های دیپلماتیک، نظامی و اقتصادی خود را به کارگرفتند تا به‌زعم خویش اجماعی جهانی علیه ایران ایجاد کنند، اما به‌رغم تمام جوسازی‌های رسانه‌ای و تبلیغاتی این سناریو نیز با ناکامی در نشست شورای امنیت سازمان ملل همراه شد.

با توجه به این مولفه‌ها می‌توان گفت که تیغ تحریم غرب علیه ایران رسما کند شده و تحریم‌های ادعایی نیز بیشتر جنبه روانی و تبلیغاتی دارد، اما تداوم این رویکرد نمی‌تواند ذره‌ای از گستردگی ابعاد شکست رژیم صهیونیستی و غرب در برابر «طوفان الاقصی» و «وعده صادق» بکاهد و از سوی دیگر غرب باید این درس را از عملیات اخیر دریافته باشد که دوران «صبر استراتژیک» ایران به پایان رسیده و کشورمان هر تهدیدی در هر بعدی (اقتصادی، سیاسی، نظامی، امنیتی و...) را بدون پاسخ نخواهد گذاشت.

۴. اصلی‌ترین پیام مانور پهپادی و موشکی ایران در عملیات «وعده صادق»، اثر معکوس چند دهه تحریم علیه کشورمان بود و بر این اساس تحریم‌های تازه چیزی جز بازی با «کارت سوخته» نیست.

منبع: نور

باشگاه خبرنگاران جوان وب‌گردی وبگردی

دیگر خبرها

  • عملیات وعده صادق مانور اثرمعکوس تحریم‌ها
  • نحوه کشته شدن معمر قذافی / انفجار مجسمه‌های بودا در بامیان / حال و هوای شانگهای از دهه 30 تا 80 میلادی / اسرای عراقی با پرچم ایران در تهران
  • برپایی نمایشگاه در خیال در قم
  • مجسمه‌های پرجزئياتی که از مغز مداد خلق شده‌اند (+عکس)
  • مانور پدافندی پادگان ابوذر علت صدا‌های شدید در سرپل ذهاب بود
  • مانور پدافندی پادگان ابوذر علت صداهای شدید در سرپل ذهاب بود
  • رد پای قرآن سرقتی از ایران این‌بار در حراجی ساتبیز لندن
  • بزرگ ترین پفک آلبرتا (عکس)
  • چیدمان هنری برای مظلومیت کودکان غزه
  • برگزاری مانور امداد و نجات در کوهستان شبانه به همت هلال احمر آذربایجان غربی