Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-16@11:34:54 GMT

قانون حمایت از هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۴۷۹۷

قانون حمایت از هنرمندان صنایع دستی ابلاغ شد

فرهنگی در بازدید از نهمین نمایشگاه صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز از ابلاغ قانون حمایت از هنرمندان صنایع دستی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در تبریز‌، «محمدحسین فرهنگی» امروز(۱۵ تیر) در بازدید از نهمین نمایشگاه صنایع دستی و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز از ابلاغ قانون حمایت از هنرمندان صنایع دستی از امروز خبر داد و گفت: در قانون برنامه ششم توسعه احکام مهم و باارزشی برای میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصویب شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی افزود: به منظور تصویب قانونی برای حمایت از هنرمندان حوزه میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی، مسؤولان امر یک بسته سیاستی آماده کرده و در این زمینه تصمیماتی فرهنگی اتخاد شده است.

وی نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی تبریز را یک رخداد فرهنگی و اقتصادی دانست و گفت: این نمایشگاه برای تبادل کسب و کار و معرفی توانمندی های استان بسیار موثر است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی گفت: این نمایشگاه در حوزه‌های گردشگری و صنایع دستی، متنوع تر از سال های گذشته برگزار می شود.

فرهنگی با بیان این که باید به مسئولان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان برای برگزاری خوب این نمایشگاه تبریک بگوییم، افزود: ارایه غرفه‌های رایگان و حمایت کامل از شرکت‌کنندگان اقدام بسیار ارزنده ای است که در این نمایشگاه صورت گرفت.

گفتنی است، نهمین نمایشگاه ملی صنایع دستی  و نخستین نمایشگاه گردشگری تبریز امروز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تبریز به کار خود پایان داد.

 

پایان پیام/533

منبع: شبستان

کلیدواژه: دهه کرامت جشن های دهه کرامت خبرگزاری شبستان نماز جمعه حج خطبه نماز جمعه انقلاب اسلامی خطبه های نماز جمعه خراسان جنوبي محمدحسین فرهنگی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری صنایع دستی خبرگزاری شبستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۴۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری حفاران غیرمجاز در سرخه

ایسنا/سمنان مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه از کشف‌ و ضبط یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز و ادوات آن در شهرستان سرخه خبر داد.

حسن عربی با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به گزارش‌ مردمی با همکاری پلیس امنیت انتظامی شهرستان سرخه از خودروی عبوری دریکی از روستاهای این شهرستان، یک دستگاه فلزیاب غیرمجاز کشف و ضبط شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی استان سمنان، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه افزود: به دلیل اینکه دستگاه فلزیاب برای کشف اشیای تاریخی مورد استفاده قرار می‌گیرد، استفاده از این دستگاه نیاز به دریافت مجوز از سوی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دارد و در غیر این صورت آن دستگاه غیرمجاز شناخته می‌شود.

عربی افزود: چنانچه دستگاه فلزیاب در حفاری غیرمجاز به‌قصد کشف اموال فرهنگی تاریخی مورداستفاده قرار گیرد، علاوه بر ضبط دستگاه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مرتکب به یک تا سه سال حبس مجازات مقرر در ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی مصوب دوم خرداد ۱۳۷۵ محکوم می‌شود.

او گفت:  بر اساس ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی (بخش تعزیرات) هرگونه حفاری و کاوش به‌قصد به دست آوردن اموال تاریخی و فرهنگی ممنوع بوده و مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

مسئول نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان سرخه گفت: هم‌وطنان و دوستداران میراث فرهنگی می‌توانند گزارش‌های خود را با حفظ امانت‌داری از سامانه خبری به شماره ۳۱۰۷۵ اعلام کنند تا همکاران ما در کمترین زمان پس از تأیید صحت‌وسقم گزارش با هماهنگی نیروی انتظامی به محل مراجعه کنند.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۳۵۰ میلیارد ریال تسهیلات به هنرمندان صنایع‌دستی خراسان جنوبی پرداخت شد
  • کشف بیش از ۳۰ شی عتیقه از قاچاقچیان در رودبار
  • پرداخت ۳۵۰ میلیارد وام به هنرمندان صنایع دستی خراسان جنوبی
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های زنان در بهبهان+فیلم
  • جذب ۳۸۷ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای میراث‌فرهنگی خراسان شمالی
  • فروش نوروزی ۷۷ میلیارد ریالی صنایع دستی آذربایجان‌شرقی
  • دستگیری حفاران غیرمجاز در سرخه
  • بازدید از اماکن گردشگری فارس از  مرز ۲۰ میلیون گذشت 
  • برگزاری نمایشگاه مشترک صنایع دستی قطر و هرمزگان در بندرعباس
  • نمایشگاه مشترک قطر و هرمزگان در بندرعباس برگزار می‌شود