Web Analytics Made Easy - Statcounter

«مصطفی هاشمی‌طبا»، فعال سیاسی اصلاح‌طلب، در مورد برنامه اصلاح‌طلبان در سال انتخاباتی و ایده‌های آنها برای حضور در انتخابات، به خبرنگار سیاسی برنا گفت: اینکه گفته می‌شود اصلاح‌طلب‌ها، فکر نمی‌کنم  صدای خاصی از اصلاح‌طلبان باشد به هر حال طیف‌های مختلف، نظرات مختلفی دارند که به نام اصلاح‌طلبی مطرح می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نظر من نوعا همه اصلاح‌طلبان در این باره که در انتخابات حضور داشته باشند اتفاق نظر دارند اما برخی‌ها ممکن است با این نظر مخالف باشند.

هاشمی‌طبا درباره مطرح شدن انتخاب فرد اصلح در میان اصولگرایان نیز بیان کرد: این سخنان اصولگرایان در مورد انتخاب افراد اصلح به نوعی کتابی است. اینکه اصولگرایان می‌گویند اگر مخالف ما یک فرد اصلحی را انتخاب کرد به آن رای می‌دهیم، سخنان کتابی است عملا این سخنان در واقعیت جایگاهی ندارد. همچنین بسیاری از افرادی که در این باره سخن گفته‌اند خود اصلح نیستند. ابتدا باید مشخص شود ملاک آنها برای اصلح بودن چیست؟ اصلح بودن فرد را نمی‌توان با یک موضع گیری مورد ارزیابی قرار داد، هرچند ممکن است این موضع گیری از سوی یک فرد دارای دانش و شایستگی کم صورت گیرد.

وی ادامه داد: انتخاب فرد اصلح کار سختی است اما گفتن آن آسان است و رسیدن به فرد اصلح بسیار سخت است. بنابراین از این نوع سخنان بسیار گفته می‌شود و از آن نوع سخنانی که فقط مطرح می شود اما در مصداق نمی توان برای آن راهی پیدا کرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب اظهار کرد:  همه در پی فرد اصلح هستند. به عنوان ضرب المثل «هیچ‌کس نمی‌گوید ماست من ترش است». همه معتقدند افرادی را که انتخاب کرده‌اند اصلح هستند. اما زمانی که در عمل می خواهند فردی را انتخاب کنند در پی این هستند که مطابق فکر آنها باشد و بتواند رای بیاورد. در واقع چنین دیدگاه‌هایی در انتخاب واقعی وجود دارد و سخنانی مبنی بر انتخاب فرد اصلح، جنبه تبلیغی دارد.

هاشمی طبا در مورد ایده‌های تکراری اصولگرایان با نام‌های متفاوت مانند جمنا و شاجا نیز گفت: ما یک کشور 80 میلیونی هستیم و کل کشور به تدبیر و اندیشه نیاز دارد؛ این در حالی است که عده‌ای دور هم جمع می‌شوند و می‌خواهند برای کشور تعیین تکلیف کنند که نهایتا چنین مشکلاتی نیز رخ می‌دهد. این جمع‌ها مانند رادیوهای خارجی هستند که یک میکروفون اجاره‌ای دارند و احساس می‌کنند که بر کل ایران احاطه دارند. بنابراین برخی چنین فعالیت‌هایی هم انجام دهند ایرادی ندارد اما پایه و اساس درست و حسابی ندارند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد انتخاب فرد اصلح از سوی پایداری‌ها بیان کرد: آنها می‌گویند که همه ما اصلح هستیم و هر کدام از آنها خود را اصلح‌تر از دیگری می‌دانند. بنابراین در نهایت فردی را علم می‌کنند و آن را اصلح می نامند. فقط به حرف زدن اکتفا نخواهند کرد و فردی را در نهایت انتخاب می کنند.

هاشمی طبا همچنین در مورد مطرح شدن بحث جریان سوم نیز اظهار کرد: ما در کشور فقط دو، سه جریان نداریم که بخواهیم بحث جریان سوم را مطرح کنیم بلکه قبلا دو سه جریان داشتیم در حال حاضر جریان سوم نیز وجود دارد. جریانات مختلفی در کشور وجود دارند. یکی از این جریانات، جریان قالیباف مبنی بر نواصولگرایی است که اخیرا مطرح شده است. جریانات مختلفی وجود دارد که به آن جریان اصولگرا گفته می‌شود.

وی در مورد رهبری جریان اصولگرا نیز بیان کرد: در حال حاضر نیز این جریان فاقد رهبری است. هر دو جریان اصولگرا و اصلاح‌طلب در این مورد به یکدیگر شباهت دارند. رهبر خاصی ندارند هر چند تلاش می‌کنند. برخی از اصلاح‌طلبان نیز با یکدیگر اتفاق نظر ندارند. 

خبرنگار: آزاده رحیمی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصولگرایان انتخابات ایران حضور در انتخابات مصطفی هاشمی طبا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۵۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسمان مازندران امروز ابری و باران پراکنده

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، غلامپور کارشناس هواشناسی استان افزود: امروز به تدریج شاهد کاهش ناپایداری هوا بوده و از فردا تا سه شنبه آینده جو پایداری  همراه با افزایش دما در استان پیش بینی می شود.

وی تصریح کرد با افزایش پایداری هوا درمدت یاد شده بیشینه دما در مناطق مرکزی و شرقی استان تا ۳۰ درجه افزایش خواهد یافت.

غلامپور گفت: بیشترین بارندگی ها در میاندرود با ۱۲۰ و سوخته سرای سوادکوه ۷۰ میلی‌متر گزارش شد.

وی تاکید کرد: دریا امروز مواج و برای فعالیت های دریایی نامناسب است.


کد ویدیو دانلود فیلم اصلی





 

دیگر خبرها

  • پایداری هوا در مازندران
  • کتاب‌های کارآفرینان که باید قبل از تأسیس استارت‌آپ بخوانند
  • شرکت‌های تبلیغاتی اینستاگرام
  • انتشار کتابی متفاوت درباره آلبرکامو
  • آسمان مازندران امروز ابری و باران پراکنده
  • آغاز ثبت درخواست نامزد‌های مرحله دوم انتخابات برای استفاده از امکانات تبلیغاتی
  • ربیعی، وزیر اسبق کار: انتخاب تعطیلی پنج شنبه به جای شنبه متاثر از تفکری است که مقابل حاکمیت تفکر «توسعه و پیشرفت» ایستاده است
  • نکات مهم در طراحی بنر‌های تبلیغاتی!
  • هدایای تبلیغاتی برای بانوان
  • اجرای کشت ۱۰۵ هزار هکتار از طرح جهش تولید در دیمزار‌ها