Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-04-24@12:29:25 GMT

خیز آمریکا علیه افزایش نفوذ روسیه

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۵۸۸۴

خیز آمریکا علیه افزایش نفوذ روسیه

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایران، مارک گرین با اشاره به افزایش نفوذ روسیه در اروپا گفت: «تلاش‎های روسیه برای افزایش نفوذ در اتحادیه اروپا بویژه اوکراین و مولداوی با نیت و هدف خیری صورت نمی‎گیرد و شرورانه است. امریکا در نظر دارد در برابر این تلاش‎ها ایستادگی کند و با تقویت دموکراسی و وضعیت اقتصادی در کشورهایی که هدف روسیه هستند، مانع افزایش نفوذ این کشور شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اروپای قدرتمند و آزاد در راستای اهداف استراتژیک امریکا قرار دارد. اما روسیه و متحدانش می‎خواهند نفوذ امریکا را در جهان تضعیف کنند و میان ما و متحدان و شریکانمان فاصله بیندازند». او در ادامه در توضیح استراتژی‎های امریکا در این باره گفت: «یکی از اصلی‎ترین استراتژی‎های ما این است که شرکای خود را در برابر روسیه مقاوم کنیم بنابراین ضروری است که کشورهای اروپایی از نظر اقتصادی و انرژی مستقل باشند و در برابر نفوذ روسیه مقاومت کنند».

امریکا مدت‎هاست با ابراز نگرانی از افزایش قدرت و نفوذ روسیه در جهان، تلاش می‎کند پل‎های ارتباطی در این میان را یک به یک از بین ببرد. در همین راستا روز گذشته، خبرگزاری بلومبرگ امریکا اعلام کرد که نیروهای امنیتی لیبی دو فرد روسی را به اتهام مداخله در انتخابات آتی این کشور بازداشت کرده‎اند. بر اساس پیام ارسال شده از دفتر دادستان کل لیبی، این دو شهروند روسی درصدد بودند تا با سیف‎الاسلام قذافی، پسر معمر قذافی، که به احتمال زیاد در انتخابات آینده شرکت خواهد کرد، دیدار کنند. برخی منابع می‎گویند قذافی در انتخابات از حمایت روسیه و برخی چهره‎های سیاسی کشورش برخوردار است.  همچنین امریکا با استفاده از گفته معاون وزیر خارجه روسیه مبنی بر اینکه این کشور قصد دارد ارتش ونزوئلا را تقویت کند، مدعی شد ولادیمیر پوتین به‌دنبال افزایش گستره نفوذ خود در این کشور امریکای لاتین است. سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز جمعه صراحتاً اظهار کرد، مسکو در حال برنامه‌ریزی برای تقویت نیروهای مسلح این کشور است و به این صورت شائبه تدابیر خود برای افزایش نفوذش را تقویت کرد.

پوتین: مسکو در کشورهای اروپایی مداخله نمی‎کند

روز پنجشنبه، ولادیمیر پوتین، در گفت‌و‌گو با یک روزنامه ایتالیایی اعلام کرد که ادعای امریکا مبنی براینکه مسکو در پی دخالت در امور داخلی کشورهای جهان است، دروغ است. او که از ایتالیا خواسته است به مسکو کمک کند تا روابطش با اتحادیه اروپا را ترمیم کند، تاکید کرده است: «من صراحتاً اعلام می‎کنم که ما در پی مداخله در کشورهای اروپایی نیستیم و همین باعث تمایز ما و امریکا می‎شود که به‌طور مثال در سال 2014 تلاش کرد دولت اوکراین را سرنگون کند. ما در انتخابات 2016 امریکا دخالت نکردیم و این ادعا بدون هیچ سند و مدرکی تکذیب شد. تحقیقات بازرس ویژه رسیدگی به این پرونده هم به هیچ نتیجه‎ای نرسیده است. برخی کشورها می‎خواهند با اتکا به این ادعا علیه ما تحریم‎ اعمال کنند.»

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اتحادیه اروپا دموکراسی روسیه لیبی وزیر امور خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۵۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران

بلومبرگ در گزارشی نوشت در حالی که قانونگذاران آمریکایی در واکنش به پاسخ ایران به حمله رژیم صهیونیستی، در تلاش برای اقدامات جدیدی هستند، بازار انتظار ندارد هرگونه تحریم جدید، تاثیری روی صادرات نفت ایران داشته باشد.

به گزارش ایسنا، در حالی که مجلس نمایندگان آمریکا در تلاش برای تشدید محدودیت‌ها علیه صادرات نفت ایران است اما تحلیلگران بازار نفت می‌گویند جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، تمایلی به انجام اقدامی ندارد که قیمت نفت خام یا بنزین را برای شهروندان آمریکایی افزایش دهد. به گفته کارشناسان سیاست تحریم، رئیس جمهور آمریکا احتمالا از اختیارات خود در خصوص تحریم‌ها استفاده کرده و از اجرای سخت‌گیرانه آنها خودداری می‌کند.

این وضعیت، تا حدودی مشابه برخورد دولت بایدن در قبال روسیه و جنگ اوکراین است. اگرچه کاخ سفید، تحریم‌هایی را علیه روسیه وضع کرده، اما تلاش کرده است درآمدهای این کشور را محدود کند و در عین حال، اجازه دهد صادرات نفت روسیه ادامه پیدا کند تا از محدودتر شدن عرضه در بازار جهانی و برانگیختن تورم در سالی که انتخابات ریاست جمهوری برگزار می‌شود، اجتناب شود. دولت آمریکا همچنین با وجود تجدید تحریم‌های که نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا را هدف گرفته اند، هفته گذشته اجازه داد صادرات نفت ونزوئلا ادامه پیدا کند.

جیم لوسیر، مدیرکل شرکت تحقیقاتی «کپیتال آلفا پارتنرز» به بلومبرگ گفت:‌ معامله‌گران نفت، بی‌تفاوت هستند، زیرا می‌دانند که بایدن هر گونه معافیت‌هایی را لازم باشد، امضا خواهد کرد تا جریان نفت ایران به بازار ادامه پیدا کند، درست همان‌طور که اجازه داد بشکه‌های نفت روسیه همچنان در بازار عرضه شوند.

بازار نفت در حال حاضر حساسیت به خصوصی نسبت به محدودیت‌های بیشتر دارد. نفت برنت اوایل آوریل، در بحبوحه تقاضای جهانی قوی و ادامه محدودیت عرضه اوپک پلاس، از مرز ۹۲ دلار در هر بشکه عبور کرد که بالاترین حد در حدود ۶ ماه گذشته بود.

طبق گزارش شرکت «کلیر ویو انرژی پارتنرز» که در واشنگتن مستقر است، تحریم‌های جدید اگر اجرا و اعمال شوند ممکن است حداکثر ۸.۴۰ دلار به قیمت جهانی نفت اضافه کنند.

بر اساس گزارش بلومبرگ، چنین اتفاقی، خبر بدی برای بایدن خواهد بود که پس از افزایش قیمت سوخت در سال ۲۰۲۲، حجم عظیمی نفت را از ذخایر استراتژیک برداشت کرد. هر چند قیمت بنزین از سطوح مشاهده شده در آن زمان، پایین‌تر است اما امسال افزایش داشته، در حالی که هنوز فصل اوج رانندگی تابستانی در آمریکا آغاز نشده است.

دیگر خبرها

  • واکنش روسیه به مانور نظامی ناتو در نزدیکی مرز روسیه
  • هیل: همه رؤسای جمهور آمریکا در تحریم ایران شکست خورده‌اند
  • بی‌اعتنایی بازار نفت به اقدامات آمریکا علیه صادرات نفت ایران
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟
  • هشدار چین به آمریکا: بدنام‌کردن دیگران، راه‌حل بحران اوکراین نیست
  • بلومبرگ: تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران روی کاغذ می‌ماند
  • بهروز افخمی: باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم
  • بهروز افخمی : باید به سینمای چین و روسیه نفوذ کنیم
  • چالش‌های سیاست خارجی در ۱۴۰۳؛ ایران با کدام پرونده‌های مهم روبروست؟
  • خشم روسیه از کمک گزاف آمریکا به اوکراین