Web Analytics Made Easy - Statcounter

حشمت اله وردی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دانش آموزان این رشته ها می توانند بدون کنکور راهی مراکز آموزشکده های فنی و حرفه ای شده و تا سطح کارشناسی تحصیل خود را ادامه دهند.

وی اظهار کرد: نرخ تحصیل دانش آموزان این استان در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش سال ۹۴ معادل ۱۶ درصد بود که این رقم اکنون به ۳۲ درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون آموزش و پرورش ایلام یادآور شد: جمعیت دانش آموزان پایه دوازدهم شرکت کننده در کنکور سراسری امسال در این استان کاهش یافته است، بطوریکه امسال از جمعیت ۱۵ هزار نفره شرکت کننده در کنکور سراسری چهار هزار و ۴۸۰ دانش آموز پایه دوازدهم بودند در حالیکه این رقم در سال گذشته بیش از پنج هزار نفر بوده است.

اله وردی ادامه داد: این دانش آموزان مربوط به رشته های نظری و معارف بوده و درصد بالایی از آنها در رشته علوم تجربی تحصیل می کنند.

وی مهمترین علت کاهش جمعیت دانش آموزی پایه دوازدهم شرکت کننده در کنکور امسال را گرایش دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای عنوان کرد و گفت: ورود به دانشکده های فنی و حرفه ای برای دانش آموزان رشته های کار و دانش و فنی و حرفه ای بدون آزمون است.

به گفته معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش ایلام، امسال ۸۵ درصد ظرفیت دانشگاه ها بدون کنکور (بر اساس سوابق تحصیلی دانش آموزان) بوده و تنها ۱۵ درصد که مربوط به رشته های پر تقاضا بر اساس رقابت و نتیجه آزمون سراسری تکمیل خواهد شد.

۹۰ هزار دانش آموز در استان ایلام سال تحصیلی گذشته در مقاطع مختلف تحصیل کردند.

۷۱۷۱/۶۱۱۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آزمون سراسری دانش اموزان دانشگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۶۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ۴۰ درصدی سرقت در شهرستان ایلام

ایسنا/ایلام فرمانده انتظامی شهرستان ایلام از کاهش ۴۰ درصدی وقوع سرقت در نیمه اول تعطیلات نوروز امسال خبر داد.

سرهنگ «قدرت حیدری‌زاد» در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در نیمه اول تعطیلات نوروزی امسال با بلوک بندی شهرستان مرکز استان و با بهره گیری از توان عملیاتی پلیس های آگاهی، اطلاعات، پیشگیری، یگان ویژه و ظرفیت نیروهای ستاد انتظامی استان توانستیم در زمینه وقوع سرقت ها ۴۰ درصد کاهش داشته باشیم.

وی اضافه کرد: امسال و بر اساس تحلیل جرائم و فراوانی وقوع سرقت ها، گشت های پلیس پیش بینی و در اجرای پیشگیری از سرقت توانستیم موفق عمل کنیم.
این مقام انتظامی مشارکت مردم و همزمانی طرح های پلیس با ماه مبارک رمضان را عاملی برای کاهش وقوع جرایم دانست و تصریح کرد: علاوه بر کاهش سرقت ها در زمینه دستگیری سارقان نیز ۲۸ درصد رشد داشته‌ایم.
فرمانده انتظامی شهرستان ایلام در پایان با بیان اینکه سرقت های داخل خودرو و اماکن خصوصی دارای بیشترین فراوانی سرقت در این ایام بوده است گفت: از شهروندان می خواهیم ضمن رعایت خودمراقبتی از پارک کردن خودروها در مناطق پرت و خلوت خودداری و خودرو و اماکن خود را به ملزومات پیشگیرانه اعم از دوربین و دزدگیر مجهز کنند تا شاهد سوءاستفاده سارقان نباشیم.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اجرای طرح اعتکاف علمی در هرمزگان
  • طرح «شهید محمودوند» برای جذب بازماندگان از تحصیل در سقز اجرا شود
  • فعالیت یکصد کمپ مطالعاتی ویژه دانش آموزان در فارس
  • تمرکز دانش بنیان‌ها بر سواحل مکران
  • نتایج پویش مهر از اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام می‌شود/ ثبت‌نام بیش از ۵۰۰ هزار دانش‌آموز
  • شرکت هزار دانش آموز قمی در طرح اعتکاف علمی مدارس
  • سال گذشته ۲۴۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش قم داده شد
  • کاهش ۴۰ درصدی سرقت در شهرستان ایلام
  • ترک تحصیل ۹۳۰ هزار دانش‌آموز در سال تحصیلی گذشته
  • افزایش ۲۲۰ درصدی رتبه‌های برتر کنکور توسط دانش‌آموزان مناطق محروم