Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که آمریکا و طالبان در حال نوشتن سند پیش نویس زمان خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان هستند. تاریخ انتشار: 09:36 - 16 تير 1398 - کد خبر: ۵۳۱۰۷۶

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان، یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که آمریکا و طالبان در حال نوشتن سند پیش نویس زمان خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

آسوشیتدپرس نوشت: انتظار می رود در هفتمین دور مذاکرات آمریکا و طالبان که در حال انجام در دوحه قطر است سندپیش نویس زمانبندی خروج نظامیان آمریکا از افغانستان و همچنین تضمین طالبان برای عدم تبدیل شدن این کشور به مکانی برای تروریسم تهیه شود. 

«سهیل شاهین» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفت: این سندپیش نویس در مورد موضوعاتی است که تاکنون در مورد آنها توافق شده است.

به نوشته این خبرگزاری آمریکایی،‌هنوز  آمریکا و طالبان در مورد زمانبندی خروج نظامیان آمریکایی اختلاف نظر دارند. 

طبق این گزارش،‌ قرار است این توافق همزمان با حضور 50 نفر از سیاستمداران افغان که قرار است در روز یکشنبه با مقامات طالبان در قطر دیدار کنند، نوشته خواهد شد.

آسوشیتدپرس در ادامه نوشت: در مورد موضوعات اصلی توافق حاصل شده است و تنها کار بروی زمانبندی خروج نظامیان خارجی از افغانستان نیازمند زمان بیشتری است. 

ترامپ اعلام کرده است که نیروهای اطلاعاتی آمریکا در افغانستان حضور خواهند داشت،‌اما مشخص نیست که این موضوع جزئی از توافقنامه میان این کشور و طالبان باشد.

این موضع گیری جدید ترامپ و عدم تمایل وی برای خروج تمام نظامیان توافق با طالبان را با خطر مواجه کرده است، ترامپ اعلام کرده است که خروج کامل نظامیان این امکان را به وجود می آورد که افغانستان بار دیگر به مکانی برای فعالیت تروریسم بین المللی تبدیل شود. 

/انتهای پیام/ 

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: گزارش گروه بین الملل خبرگزاری میزان طالبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۷۳۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سد کجکی افغانستان لبریز شد

معاون اقتصادی طالبان در سفر به ولایت هلمند ضمن بازدید از سد کجکی گفته امسال به دلیل بارندگی سطح آب افزایش یافته است.

به گزارش مشرق، ملا عبدالغنی برادر معاون اقتصادی طالبان در سفر به ولایت هلمند ضمن بازدید از سد کجکی گفته امسال به دلیل بارندگی سطح آب افزایش یافته است.

به نوشته ارگ، این مقام ارشد طالبان از اقدامات مسئولان این گروه برای پروژه سد برق کجکی قدردانی کرده است.

ملابرادر سد کجکی را ملی و حیاتی خوانده و گفته که به دلیل خشکسالی و کمبود آب در سدها سطح تولید برق نیز کاهش یافته بود، اما امسال به دلیل بارندگی در کشور سطح آب افزایش یافته و بیشتر سدها مانند بند برق کجکی پر از آب شده است.

سد کجکی یکی از بزرگترین سدهای افغانستان است که در شهرستان کجکی ولایت هلمند قرار دارد و برای مهار سیلاب‌های موسمی، آب‌یاری زمین‌های کشاورزی و تولید برق بر رودخانه هیرمند ساخته شده و همچنین حقآبه ایران نیز از طریق این رودخانه تامین می‌شود.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • بازداشت سخنگوی حزب التحریر در افغانستان
  • بازداشت سخنگوی «حزب التحریر» در افغانستان
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • صادرات حدود ۶۷ تن زعفران از افغانستان
  • فعالیت بیش از ۷۰۰ مؤسسه داخلی و خارجی در افغانستان
  • استوری جدید گروسی با تگ ایران
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • (عکس) نمایش مین‌های مغناطیسی و بشکه‌ای طالبان
  • سد کجکی افغانستان لبریز شد
  • دیدار مقامات طالبان در ارگ ریاست جمهوری