Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی برنا؛ معصومه ابتکار در حاشیه بازدید از اندرزگاه نسوان زندان مرکزی شیراز، اظهار داشت: همکاری خوبی با مجموعه قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها درخصوص وضعیت زنان زندانی وجود دارد و بازدید از اندرزگاه نسوان زندان عادل آباد شیراز، دهمین بازدید از زندان زنان در کشور است که از بخش‌های مختلف آن بازدید شده و در این زمینه کمک‌هایی در حد توان به مراکز مورد بازدید در حوزه‌های مختلف شده و در بخش‌هایی هم پیگیری‌هایی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: تفاهم نامه‌ای برای همکاری با قوه قضائیه درخصوص آموزش زندانیان، توان افزایی، آموزش مهارت‌های زندگی و کمک به آنان منعقد شده است.

ابتکار اضافه کرد: هدف ما این است که براساس تفاهم نامه، پرونده قضایی زندانیان زن که با فرزند خردسال در زندان نگهداری می‌شوند پیگیری شود تا این افراد به زندان باز منتقل شوند.

وی گفت: زندان سختی‌های خودش را دارد و خوشبختانه اقدامات خوبی در زمینه آموزش و بازپروری زندانیان برای بازگشت به جامعه انجام شده است.

استاندار فارس نیز گفت: اقدامات خوبی در زمینه بازتوانی، توان افزایی، توجه به امور فرهنگی و تربیتی و ارائه خدمات بهداشتی به زندانیان در زندان مرکزی شیراز انجام شده است.

عنایت‌الله رحیمی افزود: باید بپذیریم در ارتکاب جرم، بخشی مجرم مقصر است و بخش دیگر زمینه ایجاد آن در جامعه فراهم بوده است و جامعه بی تقصیر نیست، امیدواریم جامعه به سمتی حرکت کند که هر روز متهم و مجرم کمتری داشته باشیم.

وی با اشاره به حمایت خیرین گفت: در زمینه آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد، خیرین کمک‌های خوبی برای آزادی زندانیان داشته‌اند و به حمایت بیشتر خیرین در این حوزه نیاز است.

استاندار فارس تصریح کرد: باید بسترسازی شود افرادی که در اثر تلاطم بازار، گرفتار و دچار مشکل شده‌اند این افراد بتوانند مجدد به جامعه بازگردند و زندگی عادی را دنبال کنند.

 

*مشکلات و موانع تشکل های مدنی رفع شود

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: مشکلات و موانع تشکل های مدنی باید رفع شود.

معصومه ابتکار شامگاه شنبه در پنجمین نشست زنان و خانواده با اشاره به اهمیت سازمانهای مردم نهاد، بیان کرد: توجه به سازمان های مردم نهاد به عنوان نهادهای مدنی مستقل و به عنوان سرمایه اجتماعی ایران برای ما در هر زمانی اهمیت بسیار زیادی دارد.

 

ابتکار در خصوص نگاه دولت ها به سازمان های مردم نهاد تصریح کرد: البته این موضوع فراز و نشیب هایی را داشته و نگاه دولت ها به این موضوع بسیار متفاوت است.

 

وی ادامه داد: متاسفانه دولت تهدیداتی برای سازمان های مردم نهاد به وجود آورده است و هم در یک موقیت هایی باعث شده است که سازمان های مردم نهاد مجبور باشد خودشان را با شرایط امروز وقف دهند.

 

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده در خصوص مشکلات تشکل ها یاد آور شد: ما باید سعی کنیم تمام مشکلات و موانع را برای تشکل های مدنی برداریم.

 

ابتکار با اشاره ثبت گروه های تشکیلاتی تاکید کرد: تشکل های مردم نهاد باید خود را به ثبت برسانند.

 

وی در خصوص تصمیمات برای سازمان های مردم نهاد در دولت دوازدهم تاکید کرد: در دولت دوازدهم تصمیماتی برای ساماندهی تشکل های مردم نهاد گرفته ایم.

 

معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده اضافه کرد: یکی از مهم ترین تصمیماتی که برای سازمان های مردم نهاد گرفته شده است بحث توان افزایی و سیاسیت خانواده است.

 

ابتکار در خصوص برگزاری اولین نشست تشکل ها در امور زنان و خانواده یاد آور شد: در اولین نشست بالغ بر یک هزار و ۷۰۰ شرکت کننده حضور داشت.

 

وی اضافه کرد: از اولین نشست تاکنون پژوهش های زیادی در امور خانواده انجام شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: خانواده رئیس جمهور زنان زندان قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۸۷۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سازمان ملل: بیش از ۱۰ هزار زن در غزه جان باختند

نهاد وابسته به سازمان ملل برای حمایت از زنان گزارش داد که بیش از ۱۰ هزار زن در غزه جان خود را از دست دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «زنان سازمان ملل» یک نهاد حمایتی زنان گزارش داد که از زمان آغاز جنگ اسرائیل، بیش از 10 هزار زن در غزه جان خود را از دست دادند.

بر اساس این گزارش، از میان تعداد زنان جان باخته در غزه 6 هزار نفر مادر بودند که این منجر به یتیم شدن 19 هزار کودک در غزه شد.

زنان سازمان ملل همچنین عنوان کرد: زنانی که از بمباران اسرائیلی و عملیات زمینی نجات یافتند، آواره و بیوه شده و با گرسنگی روبرو هستند.

طبق اعلام این نهاد سازمان ملل، این تاثیر مخرب متمایز همچنان جنگ در غزه را همچنین یک جنگ علیه زنان می‌نماید.

صهیونیست‌ها 3هزار فلسطینی را از غزه ربودندمردم غزه درباره عملیات تاریخی ایران چه می‌گویند؟

انتهای پیام/
 

 

دیگر خبرها

  • ۵۰۶ زندانی جرائم غیرعمد از زندان‌های استان فارس آزاد شدند
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در شهرستان مراغه
  • موافقت با اشتغال ۶۹ زندانی در مراغه
  • فاش شدن ابعاد جدیدی از جنایت صهیونیست‌ها به مناسبت روز اسرای فلسطینی
  • برنامه‌های فرهنگی در اردبیل رشد ۴۰۰ درصدی دارند
  • قضات تا جایی که ممکن است متهمان و مجرمان را به زندان محکوم نکنند
  • سازمان ملل: بیش از ۱۰ هزار زن در غزه جان باختند
  • نایب رئیس سابق فدراسیون با حکم 10 ساله زندانی شد
  • جمعیت وفاق ملی بحرین: ۵۵۶ زندانی سیاسی همچنان در زندان‌های آل خلیفه هستند
  • آزادی ۴ زندانی جرائم غیر عمد از زندان شوشتر