Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید جلال ملکی در گفت‌وگو با خبرنگار حوادث باشگاه خبرنگاران پویا با اعلام خبر ریزش آوار یک ساختمان در خیابان نصرت، درباره جزئیات این حادثه اظهار کرد: ساعت 8 صبح امروز (16 تیر 98) یک مورد حادثه تخریب ساختمان مسکونی در خیابان نصرت، کوچه شکاری به سامانه 125 اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان سه ایستگاه آتش‌نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی تهران با اشاره به حضور آتش‌نشانان در مدت زمان چهار دقیقه به محل حادثه، گفت: محل حادثه یک قطعه زمین 200 متری بود که حدوداً یک متر و نیم داخل آن گودبرداری صورت گرفته و در مجاورت آن یک ساختمان سه طبقه قدیمی وجود داشت.

وی تصریح کرد: به یکباره بخش شرقی ساختمان سه طبقه به طور کامل تخریب شده و اطلاعات اولیه حاکی از محبوس بودن افرادی زیر آوار داشت.

ملکی با اشاره به خسارت دیدن یک دستگاه خودروی L90 بر اثر ریزش آوار، خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان در لحظات اولیه موفق شدند دو آقا و یک خانم را که بخشی از بدنشان زیر آوار گرفتار بود، نجات دهند و این افراد تحویل عوامل اورژانس شدند.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران متذکر شد: اطلاعات اولیه حاکی از آن بود که شخص دیگری زیر آوار محبوس است اما هیچ اثری از نقطه گرفتار شدن وی، وجود نداشت.

وی افزود: آتش‌نشانان بلافاصله عملیات جست‌وجو را آغاز کرده و پس از مدتی تلاش موفق شدند محل حضور آن خانم را زیر آوار شناسایی کنند.

ملکی خاطرنشان کرد: آتش‌نشانان پس از آواربرداری با دقت و احتیاط تمام موفق شدند این خانم حدوداً 70 ساله را درحالیکه زنده بود، از زیر آوار خارج کنند و وی نیز تحویل عوامل اورژانس شد.

سخنگوی آتش‌نشانی تهران یادآور شد: مالکانی که ملک آنها در حال ساخت و ساز است، باید بدانند در صورت وجود املاک و ساختمان در مجاورت ملک آنها، حساسیت ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی دیواره‌ها بسیار بالا می‌رود و باید تحت نظارت مهندسان این مسئله به خوبی انجام شود.

وی تصریح کرد: ساکنان مجاور ملکهای گودبرداری شده به ویژه ساختمانهای قدیمی نیز بدانند اگر در منازل آنها اتفاقاتی مانند ترک دیوار، شکسته شدن شیشه یا کیپ شدن درها به وقوع پیوسته باشد، باید این مسائل را به عنوان هشدار تلقی کنند.

 

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۹۱۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی در پارکینگ یک برج مسکونی در غرب پایتخت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، جلال ملکی گفت: ساعت چهار دقیقه بامداد امروز یک مورد آتش سوزی در یک برج مسکونی در خیابان نیمایوشیج در میدان ساحل به سازمان آتش نشانی اعلام شد و بلافاصله چهار ایستگاه به همراه خودرو حامل تجهیزات تنفسی، تشک نجات، نردبان هیدرولیکی به محل اعزام شدند.

­

این مقام مسئول افزود: آتش نشانان در محل مشاهده کردند، از طبقات منفی یک برج مسکونی ۱۸ طبقه­ با کاربری پارکینگ، دود متصاعد می‌شد که بلافاصله آتش نشانان با تجهیزات کامل به ۴ طبقه منفی برج­ نفوذ کردند.

­

سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با اشاره به اینکه در طبقه منهای دو پارکینگ، یک دستگاه خودروی سواری برلیانس از قسمت اتاق دچار آتش سوزی شده بود، گفت: تمام اتاق خودرو شعله ور بود و آتش در حال سرایت به قسمت جلو و موتور خودرو برلیانس و خودرو‌های دیگر بود که آتش نشانان عملیات اطفای حریق را آغاز و از گسترش آتش به اطراف جلوگیری کردند.

­

ملکی با بیان اینکه مقداری دود به طبقات بالایی برج سرایت کرده بود، افزود: تعدادی از ساکنانی که احتمال دودگرفتگی داشتند، با احتیاط کامل به محل امن منتقل شدند و ساکنان دیگری که احتمال آسیب نداشتند، در منازل خود ماندند.

دیگر خبرها

  • لحظات نفس‌گیر نجات یک کودک از زیر آوار خانه‌ای در غزه + فیلم
  • نجات ۸۵ حادثه‌دیده توسط آتش‌نشانی کرج
  • آتش سوزی در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه در پایتخت
  • تخریب یک واحد مسکونی و مصدومیت چهار نفر براثر نشت گاز در مهاباد
  • حریق در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه در تهران
  • آتش‌سوزی خودرو در پارکینگ یک مجتمع مسکونی
  • حریق در یک مجتمع مسکونی ۱۸ طبقه + عکس
  • آتش‌سوزی در برج مسکونی ۱۸ طبقه در تهران+ عکس
  • آتش سوزی در پارکینگ یک برج مسکونی در غرب پایتخت
  • جزئیات آتش گرفتن خودروی برلیانس در پارکینگ یک مجتمع مسکونی