Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از سمنان؛ مصطفی مرادی گفت: یک هزار ۱۱۶ مرکز و ۱۱۲ پایگاه در هشت شهرستان استان سمنان، بیش از ۱۲ هزار برنامه آموزشی را به منظور پرکردن اوقات فراغت جوانان و نوجوان در فصل تابستان ارائه می دهند. وی با اشاره به اینکه بیش از ۲۷ درصد جمعیت استان سمنان را جوانان ۱۵ تا ۲۹ سال تشکیل می‌دهند، بیان کرد: پیگیری و برنامه ریزی برای اوقات فراغت این جوانان بسیار مهم و ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی ادامه داد: امید و نشاط اجتماعی و هویت جوانان، ازدواج جوانان، اشتغال و مهارت آموزی جوانان، سلامت جسمی و روحی جوانان و اوقات فراغت و فضای مجازی از اولویت‌های برنامه ها در اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان است که با جدیت پیگیری می شود. وی، اقدام های مهم اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در راستای برنامه های اوقات فراغت جوانان را در سه بخش معرفی و بیان کرد: اطلاع رسانی برنامه های اوقات فراغت به جوانان و خانواده ها با سامانه جامع اوقات فراغت استان به نشانی اینترنتیwww.farashateivan.ir و اقدام های زیربنایی و اجرایی در حوزه اوقات فراغت با تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان در استان و شهرستان ها و پژوهش های مرتبط با اوقات فراغت از جمله این اقدام ها است. وی، نظارت و ارزیابی مراکز اوقات فراغت و انتخاب برترین های هر شهرستان با تشکیل تیم نظارت و ارزیابی و اجرای دستورالعمل نظارت بر مراکز اوقات فراغت را از جمله رویکردهای اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در راستای بهبود و اجرای برنامه‌های اوقات فراغت در استان عنوان کرد. معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، اطلاع رسانی صحیح و به موقع به جوانان و نوجوانان و خانواده ها پیرامون برنامه‌های اوقات فراغت، ساماندهی و جلوگیری از موازی کاری دستگاه‌ها و تجلیل از برترین مراکز هر شهرستان در قالب جشنواره تجلیل از برترین های اوقات فراغت را از جمله اهداف برنامه های این اداره کل عنوان کرد. وی ادامه داد: اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان با توجه به اهمیت بحث اوقات فراغت در اقدامی مبتکرانه در سال ۹۳ پورتال جامع اوقات فراغت جوانان و نوجوانان را طراحی کرد که هرگونه اطلاع رسانی به مخاطبان از این طریق و به سهولت انجام گیرد. معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان، تسهیل فرایند ثبت نام برای خانواده ها، افزایش حق انتخاب و امکان بهره مندی از مطالب آموزشی و علمی به منظور پرکردن اوقات فراغت را از جمله مزایای این سامانه عنوان کرد. برنامه ها و دوره های آموزشی اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان در قالب های ورزشی، هنری، اردویی و گردشگری، علمی و مهارت آموزی، فرهنگی و دینی و قرآن، طراحی شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اداره کل ورزش و جوانان استان سمنان اوقات فراغت جوانان و نوجوانان خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۹۵۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

سردار سلمان امیری در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به میزبانی همدان در مسابقات کاراته قهرمانی کشور اظهار کرد: برگزاری یک رویداد مهم ورزشی با حضور بیش از ۴ هزار ورزشکار از سراسر کشور باعث افتخار برای پایتخت تاریخ و تمدن ایران زمین است.

وی افزود: از هیئت کاراته استان همدان و دستگاه ورزش برای گرفتن چنین رویداد بزرگ ورزشی که باعث ایجاد شور و نشاط اجتماعی در شهر شده تقدیر می‌کنیم.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان با اشاره به نقش ورزش در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: یکی از موضوعات مهم در حوزه نوجوانان و جوانان بحث اوقات فراغت و بیکاری بوده که ورزش یکی از بهترین بسترها برای پر کردن ساعات جوانان است.

سردار امیری خاطرنشان کرد: در تحقیقاتی که ما در فراجا انجام داده‌ایم گسترش ورزش باعث تخلیه شور و هیجانات جوانان شده و از نظر روحی و جسمی بسیار مثبت بوده و در نهایت باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

وی با اشاره به رابطه مستقیم ورزش و کاهش آسیب‌های اجتماعی بیان کرد: در بحث گرایش جوانان به مواد مخدر نیز ورزش در نقطه مقابل قرار دارد هرجا که ورزش است استفاده از مواد مخدر به صفر می‌رسد.

فرمانده نیروی انتظامی استان همدان عنوان کرد: هر اندازه ما بتوانیم در حوزه ورزش در جامعه سرمایه‌گذاری کنیم به همان میزان بزه‌ها و ناهنجاری‌های اجتماعی کاهش خواهد داشت.

سردار امیری با بیان اینکه در نیروهای مسلح نیز ورزش از اهمیت بسیاری برخوردار است، گفت: به ویژه در نیروی انتظامی که مأموران ما عملیات‌های طاقت فرسا، تعقیب و گریزهای چندین ساعته و ایستادن مداوم را دارند و نیاز به اقدامات چابکانه دارند، ورزش در اولویت قرار دارد.

وی افزود: اقدامات بسیار خوبی در خصوص آمادگی جسمانی، دفاع شخصی، تیراندازی، شنا و ورزش‌های رزمی در مجموعه فراجا انجام داده‌ایم.

کد خبر 6080452

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری در ورزش باعث کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود
  • انتخابات هیات بدنسازی و پرورش اندام آذربایجان شرقی تجدید می شود
  • اوقات شرعی سی ام فروردین در سمنان
  • انتصاب مدیرکل امور مشترک فدراسیون‌ها در وزارت ورزش
  • تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تجهیز هیئت‌های ورزشی بوشهر
  • معارفه سرپرست جدید اداره ورزش و جوانان حوزه شمال غرب
  • اوقات شرعی بیست و نهم فروردین در سمنان
  • تاثیر استفاده از هنر در غنی سازی فرهنگ اسلامی
  • کانون‌های فرهنگی‌ مساجد در غنی‌سازی فرهنگ‌ اسلامی اثرگذار هستند
  • اوقات شرعی بیست و هشتم فروردین در سمنان