Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیرحجت مرادی، مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت گیلان در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با اشاره به تشکیل همزمان جلسات شورای فرهنگ عمومی و شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان در دو ماه اخیر، اظهار کرد: با اهتمام صورت گرفته و هماهنگی دفتر نماینده محترم ولی فقیه در استان و رئیس شوراهای فرهنگ عمومی و هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان جلسات اخیر این دو شورا به صورت مشترک برگزار گردید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به پیشنهاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان که دبیری دو شورای فوق را برعهده دارد و تدبیر نماینده محترم ولی فقیه در استان و رئیس شوراهای مذکور با توجه به مشترک بودن بسیاری از اعضای هر دو شورا و نیز به منظور استفاده از ظرفیت شورای فرهنگ عمومی جلسات در دو ماه اخیر یعنی اردیبهشت و خرداد ماه امسال به صورت تلفیقی برگزار شد که نتایج خوبی نیز به همراه داشت.

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت گیلان با اشاره به اینکه شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان از شوراهای اقماری شورای فرهنگ عمومی است، گفت: جلسات این شورا می تواند عندالزوم به صورت مجزا نیز برگزار شود که در این صورت براساس تدابیر نماینده محترم ولی فقیه و رئیس شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی عمل خواهد شد.

مرادی با اشاره به محتوای جلسات اخیر این شورا تصریح کرد: در آخرین جلسه برش استانی اسناد سه گانه منشور توسعه فرهنگ قرآنی در استان که با محوریت این اتحادیه و به سفارش دبیرخانه شورا مستقر در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی تهیه شده و در دو جلسه اخیر به آن پرداخته شد، مطرح گردید و به تصویب رسید.

وی با اشاره به اینکه در تنظیم این سند از ظرفیت های کارشناسی دستگاهی و نیز صاحبنظران این حوزه استفاده شد، بیان کرد: این سند مبنای فعالیت های قرآنی استان است و از زمان تصویب می بایست همه دستگاه ها برنامه های خود را برمبنای سند و برای تحقق راهبردها و سیاست های آن هماهنگ و برنامه ریزی کنند.

مرادی با اشاره به تشکیل کارگروه های تخصصی شورای استانی ادامه داد: شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان دارای سه کارگروه تخصصی است که برخی از آنها تاکنون فعالیت هایی داشته و جلساتی را تشکیل داده اند که با توجه به تصویب سند در خصوص برگزاری منظم جلسات کارگروه ها و دستور کار آنها در جلسات آتی تصمیم گیری خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت گیلان با اشاره به اینکه استفاده از نظرات صاحب نظران، اساتید و پیشکسوتان استان همواره راه گشا بوده است، گفت: تشکیل جلسات کارشناسی با حضور صاحب نظران قرآنی استان در قالب کمیسیون های متناسب با موضوعات قرآنی استان به منظور کمک تصمیم سازی ها و برای ارائه راهکارهای مناسب و بیان مطالبات و تبدیل آنها به طرح و برنامه های مناسب برای افزایش کمی و کیفی فعالیت های قرآنی در دستور کار قرار گرفته است.

عضو شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی گیلان برخی اظهارنظرها که همواره مسئولین شورای قرآنی استان را به بی توجهی نسبت به فعالیت های قرآنی متهم می کنند را غیر کارشناسی و غیر مسئولانه خواند و آن را ناشی از بی اطلاعی یا تضعیف جایگاه و تصمیمات شورا دانست و گفت: نماینده محترم ولی فقیه و رئیس محترم شورا اهتمام ویژه ای به مباحث قرآنی دارند و در این خصوص در جلسات متعدد رهنمودهای لازم را ارائه کرده اند.
وی با اشاره به اعتبارات تخصیص یافته برای فعالیت های قرآنی گفت: تخصیص اعتبارات منوط به تصویب سند استانی منشور فرهنگ قرآنی و اقدامات متناسب با آن است که متاسفانه تاکنون بسیاری از دستگاه ها کمترین اقدام را در خصوص ارائه اقدامات مبتنی بر سند انجام نداده اند.
مرادی با اشاره به الزام آور بودن اجرای سند برای همه بخش ها اعم از دولتی، عمومی و غیردولتی گفت: تمامی برنامه ها و فعالیت های دستگاه ها و نیز بخش مردمی می بایست مبتنی بر سند و اقدامات آن باشد و در این خصوص به همه دستگاه های استان در سال 97 فرصت کافی برای ارائه اقدامات مبتنی بر سند داده شد که متاسفانه شاهد اقدام مناسبی در این خصوص نبوده ایم.

وی گفت: با توجه به تصویب برش استانی استاد ملی توسعه فرهنگ قرآنی در گیلان از سال جاری کلیه اعتبارت تخصیصی اعم از ملی و استانی می باسیت در راستای سیاست های اسناد ملی و استانی هزینه گردد.

عضو شورای هماهنگی و گسترش فرهنگ قرآنی استان گفت: به همین منظور همچنان که در خود سند نیز پیش بینی شده است کمیته پایش ارزیابی فعالیت ها و عملکرد دستگاه با همکاری دبیرخانه، دفتر نماینده محترم ولی فقیه و این اتحادیه تشکیل خواهد شد.

مدیرعامل اتحادیه موسسات و تشکل های قرآن و عترت گیلان با اشاره به اهمیت سند استانی آن را منشور فعالیت های قرآنی استان دانست و گفت: با عنایت ویژه ای که نماینده محترم ولی فقیه در استان به این موضوع دارند و پیگیری های صورت گرفته شاهد هم افزایی و تقویت فعالیت های قرآنی در استان باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری بین المللی قرآن فعالیتهای قرآنی منشور توسعه فرهنگ قرآنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۹۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از نمایشگاه قرآنی امسال بیش از توقع بود/ ۱۰۰ جلد از آثار اندیشمندان مسیحی در مورد اهل‌بیت (ع) به چاپ می‌رسد

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ در شصتمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور گفت: امسال برگزاری نمایشگاه قرآنی یک‌تجربه خیلی خوب بود و علی‌رغم اینکه شروع به کار نمایشگاه در روز اول سال نو بود استقبالی بیش از توقع ما صورت‌گرفت.

اسماعیلی با بیان این مطلب افزود: اهتمام ما در وزارت فرهنگ این است که شورای فرهنگ قرآنی کشور در صدر فعالیت‌های دستگاه‌ها باشد و جلسات آن به صورت مرتب و معمول برگزار شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: ما در این نمایشگاه از ۲۶ کشور مهمان داریم و برخلاف دوره‌های قبل که بخش بین‌الملل بسیار نحیف بود، امسال این بخش فوق‌العاده بود و فعالیت‌های بسیار خوبی انجام شده است.

وی بیان کرد: در این دوره از نمایشگاه فعالیت‌های بسیار متنوعی صورت گرفت مانند رونمایی از ۷ اثر اندیشمندان مسیحی در مورد اهل‌بیت (ع) تا مراسم ازدواج ۲۰ زوج که در نمایشگاه امسال صورت گرفت.

اسماعیلی در باره رونمایی از ۷ اثر اندیشمندان مسیحی در مورد اهل‌بیت (ع) تاکید کرد: تا امروز ۲۰ اثر از آثار اندیشمندان مسیحی در مورد اهل بیت (ع) آماده است که تا پایان ماه رمضان‌چاپ می‌شود و چاپ این آثار تا ۱۰۰ جلد هم ادامه خواهد داشت که آثار بسیار قابل توجهی است.

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور شنبه نمایشگاه قرآن می‌آید
  • جلسه شصتم شورای توسعه فرهنگ قرآنی برگزار شد
  • جلسات شورای فرهنگ قرآنی باید در صدر فعالیت دستکاه‌ها باشد / قمی: قرآنیان پای کار روز قدس باشند
  • استقبال از نمایشگاه قرآنی امسال بیش از توقع بود/ ۱۰۰ جلد از آثار اندیشمندان مسیحی در مورد اهل‌بیت (ع) به چاپ می‌رسد
  • جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی در نمایشگاه قرآن برگزار می‌شود
  • توسعه فعالیت‌ های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • توسعه فعالیت‌های قرآنی نیازمند تخصیص بودجه
  • لزوم توسعه فعالیت‌های قرآنی در ایلام
  • رونمایی از سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان
  • رونمایی سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان