Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شورای نظامی سودان می‌گوید که توافق امضا شده با معارضان به ضرر هیچ کس نیست.

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «عبدالفتاح عبدالبرهان» رئیس شورای نظامی انتقالی سودان با اشاره به اینکه توافق امضا شده با معارضان به ضرر هیچ کس نیست، بر حمایت از این توافقنامه تأکید کرد.

البرهان طی نطقی که از تلویزیون سودان پخش شد، گفت: از دیدگاه ما توافقنامه پنجم جولای که با قوی الحریة و التغییر (احزاب آزادی و تغییر) امضا ‌شد، به ضرر هیچ کس نیست بلکه برای مبارزه با فساد، مفسدان و کسانی است که با طرح سودان جدید و حاکمیت دولت قانون مخالف هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق گزارش خبرگزاری سودان (سونا)، البرهان افزود که ما در شورای نظامی متعهد می‌شویم که از توافق صورت گرفته حمایت کنیم و علاقه‌مند به اجرای آن هستیم و با شرکای خود در قوی الحریة و التغییر جهت اجرای آن همکاری تنگاتنگ داریم.

در همین ارتباط «محمد حسن لباد» میانجی اتحادیه آفریقا روز جمعه گفت که شورای نظامی انتقالی و ائتلاف معارضان درباره اجرای تحقیقات دقیق و شفاف در خصوص حوادثی که اخیرا در کشور رخ داد، به توافق رسیدند.

وی در یک کنفرانس خبری افزود که دو طرف درباره تشکیل شورای حاکمیتی و ریاست دوره‌ای آن در دوره انتقالی سه ساله و نیز تشکیل دولت مدنی مستقل توافق کردند.

به گفته لباد در این نشست درباره اتخاذ تدابیری به منظور مهیا کردن فضای ملی آشتی توافق حاصل شد.

«عمر البشیر» رئیس‌جمهور سابق سودان ۲۲ فروردین در پی گسترش اعتراضات مردمی به نابسامانی اوضاع اقتصادی، با دخالت ارتش برکنار شد و پس از آن یک شورای نظامی به رهبری «عبدالفتاح البرهان» قدرت را به دست گرفت.

این شورا مورد حمایت عربستان سعودی، امارات و مصر قرار گرفت. معترضان خواستار آن شدند که این شورای نظامی قدرت را به دولتی مدنی تحویل دهد چرا که با ماندن این شورا، چیزی تغییر نکرده بود؛ به همین دلیل به تحصن خود در مقابل مقر فرماندهی ارتش در خارطوم ادامه دادند و هم‌زمان مشغول مذاکره با این شورا بودند.

دهم خرداد، رئیس شورای نظامی انتقالی سودان «البرهان» در مقام عالی‌ترین مقام این کشور، به اجلاس سران اسلامی و سران عرب در مکه دعوت شد و با مقامات سعودی از جمله «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی دیدار کرد و پس از آن نیروهای امنیتی با حمله به محل تحصن معترضان دست به کشتار زدند و در این حمله دستکم ۱۰۰ نفر کشته شدند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: سودان شورای نظامی عمر البشیر مخالفان سودان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۹۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جهان در ۴۸ ساعت گذشته بر تنش‌ها در خاورمیانه متمرکز شده است

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل گفت: در ۴۸ ساعت گذشته، بیشتر جهان بر تشدید تنش‌ها در خاورمیانه متمرکز بوده و در حال فراموش کردن مردم سودان است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در سازمان ملل افزود: امروز سالگرد شروع جنگ بین نیرو‌های مسلح سودان و نیرو‌های پشتیبانی سریع در سودان است. این جنگ بیش از یک درگیری بین دو طرف متخاصم است. این جنگی است که علیه مردم سودان به راه افتاده است.

او تصریح کرد: این جنگی است که در آن هزاران غیرنظامی کشته و ده‌ها هزار نفر دیگر مادام العمر معلول شده اند. این جنگ علیه ۱۸ میلیون نفری است که با گرسنگی شدید روبرو هستند، و جوامع این کشور اکنون به تهدید وحشتناک قحطی در ماه‌های آینده مواجه هستند.

دبیرکل سازمان ملل اضافه کرد: این جنگ علیه روستاها، خانه‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس و سیستم‌های حیاتی است که در کانون‌های درگیری به ویرانه تبدیل شده‌اند و این جنگ علیه حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی در سودان است.

او گفت: حملات بی ملاحظه که باعث کشته شدن، مجروح شدن و وحشت غیرنظامیان می‌شود، می‌تواند جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت باشد.

گوترش افزود: کاروان‌های امداد رسانی در سودان هدف قرار گرفته اند. فعالان بشردوستانه و انبار‌ها مورد حمله قرار گرفته اند. زنان و دختران در معرض خشونت‌های جنسی بی پایان قرار دارند. در همین حال، تأثیر درگیری از مرز‌ها فراتر رفته است.

وی یادآور شد: بیش از ۸ میلیون نفر از مردم سودان در جستجوی امنیت خانه‌های خود را ترک کرده اند. ۱.۸ میلیون نفر به کشور‌های همسایه گریخته اند. یک سال از این جنگ می‌گذرد و حدود ۲۵ میلیون نفر که نیمی از جمعیت سودان هستند به کمک حیاتی نیاز دارند.

دبیرکل سازمان ملل ادامه داد: مردم سودان به شدت به حمایت و سخاوت جامعه جهانی برای کمک به آن‌ها برای عبور از این کابوس نیاز دارند.

او گفت: بودجه ۲.۷ میلیارد دلاری طرح واکنش بشردوستانه برای سودان تنها ۶ درصد تامین شده و طرح ۱.۴ میلیارد دلاری کمک به پناهندگان منطقه‌ای بحران سودان تنها ۷ درصد تامین شده است.

گوترش تصریح کرد: همه طرف‌ها باید دسترسی کامل بشردوستانه را تضمین کنند تا کمک‌های حیاتی بتوانند به افراد مورد نیاز برسند. آن‌ها باید به درخواست شورای امنیت سازمان ملل برای تضمین دسترسی سریع، ایمن و بدون مانع به کمک‌های بشردوستانه و محافظت از غیرنظامیان توجه کنند.

دبیرکل سازمان ملل تاکید کرد: ما به یک فشار جهانی هماهنگ برای برقراری آتش بس در سودان و سپس یک روند صلح جامع نیاز داریم.

دیگر خبرها

  • رئیسی: ابتکارات دلاورانه مجاهدان یمنی در حمایت از فلسطین، معادلات را به نفع مردم مظلوم غزه رقم خواهد زد
  • جهان در ۴۸ ساعت گذشته بر تنش‌ها در خاورمیانه متمرکز شده است
  • کاهش نیرو‌ها در غزه با هدف رسیدن به توافق با حماس صورت گرفته است
  • ادامه جنگ داخلی در سودان؛ روزانه 20 هزار نفر آواره می‌شوند
  • کشته‌شدن ۹ غیرنظامی در درگیری‌های سودان
  • (تصاویر) بحران پناهندگان در سودان جنوبی
  • هشدار فرمانده اسبق ناتو به واشنگتن درباره قطع حمایت از اوکراین
  • لوکاشنکو: دلیلی برای امضای توافق صلح بین روسیه و زلنسکی نیست
  • بیانیه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در حمایت از عملیات سپاه علیه اسرائیل
  • حمایت نمایندگان از عملیات موشکی سپاه پاسداران/ رئیس مجلس شورای اسلامی: سیلی ایران محکم و درس‌آموز بود