Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-03-29@01:21:04 GMT

۲۲۷۰ زائر حج تمتع در خراسان جنوبی واکسینه شدند

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۹۸۴۸

۲۲۷۰ زائر حج تمتع در خراسان جنوبی واکسینه شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مجید رضا لطیفی صبح یکشنبه در نشستی با اصحاب رسانه با اشاره به پیش رو بودن اعزام زائران حج تمتع بیان کرد: طبق قوانین کشور میزبان، تزریق واکسن مننژیت برای تمامی حجاج کشورهای اسلامی الزامی است بنابراین همه حجاج باید نسبت به واکسیناسیون خود اقدام کنند.

معاون بهداشت درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی با بیان اینکه برای دو هزار و ۲۷۰ زائر حج تمتع در قالب ۱۶ کاروان در استان واکسن مننژیت تزریق شده است، گفت: پس از تزریق واکسن مننژیت، کارت واکسن تقدیم زائران شده که باید تا انتهای سفر همراه آن‌ها باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۴۸ درصد زائران آقا و ۵۲ درصد خانم هستند، افزود: ۲۳ نفر از زائران آقا و ۱۵ نفر از زائران خانم بالای ۸۰ سال سن دارند.

لطیفی با بیان اینکه پیرترین زائر ۹۱ سال و جوان ترین زائر ۱۲ سال دارد، افزود: همچنین هشت پزشک کاروان های اعزامی به حج تمتع را همراهی می کنند.

وی به معاینه و صدور تاییدیه پزشکی برای دو هزار و ۳۵۲ متقاضی و عوامل حج تمتع اشاره کرد و گفت: در این معاینات برای حصول اطمینان از توانایی فرد آزمایش های رایج و مواردی اعم از پاراکلینیکی، نوار قلب، اکو و تست ورزش انجام شده است.

لطیفی بیان کرد: با توجه به معاینات و کنترل های انجام شده، بیماری های شایع در بین زائران حج امسال، پیش از سفر دیابت، فشار خون و بیماریهای گوارشی تشخیص داده شده است.

وی اظهار کرد: همچنین پس از انجام معاینات اولیه، کمیسیون پزشکی برای ۳۰ نفر از زائرین برگزار و موارد ارجاعی تعیین تکلیف شد.

لطیفی از برگزاری ۳۲ جلسه آموزشی ویژه متقاضیان خبر داد و افزود: توصیه های پزشکی قبل از عزیمت، سلامت بیماران در معرض خطر، بهداشت فردی، بهداشت تغذیه و بیماری های شایع از جمله مباحث مطرح شده در این کارگاه ها بوده است.

گفتنی است اعزام کاروان های حج تمتع در خراسان جنوبی از ۲۵ تیرماه جاری آغاز می شود و تا ۲۹ تیرماه نیز ادامه دارد.

کد خبر 4659857

منبع: مهر

کلیدواژه: هلال احمر خراسان جنوبی حج تمتع بیرجند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۹۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسکان هشت هزار و ۷۰۰ زائر نوروزی در سبزوار

سیدولی الله حسینی اظهار کرد: پذیرش و اسکان مسافران نوروزی و زائران امام هشتم از ۲۷ اسفندماه آغاز شده است و بر اساس پیش‌بینی و تجربه سالیان گذشته، انتظار می‌رود تا پایان تعطیلات نوروزی بیش از ۱۷ هزار نفر از مسافران و زائران رضوی در مدارس و مراکز رفاهی تجهیز شده، اسکان یابند.

وی افزود: بدین منظور ۴۴ باب مدرسه در شهرستان سبزوار در قالب ۴۰۰ کلاس درس تجهیز و برای پذیرایی از مسافران آماده‌سازی شده است.

مدیر آموزش و پرورش سبزوار گفت: علاوه بر فراهم بودن زمینه اسکان زائران و مسافران نوروزی در مدارس این شهر، بقاع متبرکه، هتل‌ها، اقامتگاه‌های بوم‌گردی، مهمان‌سراها و مهمان‌پذیرها نیز مهیای اسکان زائران است.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۷ میلیون زائر به خراسان رضوی
  • ورود بیش از ۷ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی
  • بیش از هفت میلیون و ۳۰۰ هزار زائر به خراسان رضوی سفر کردند 
  • بازدید بیش از ۲۰۵ هزار زائر از بقاع متبرکه خراسان جنوبی
  • زائران بقاع متبرکه خراسان جنوبی به ۲۰۵ هزار و ۶۰۷ زائر رسید
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر زائر به خراسان رضوی
  • تقریبا هیج شکایتی از هتل‌های مشهد در نوروز نداشته‌ایم/ ماندگاری زائر افزایش پیدا کرده است
  • ورود بیش از ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار زائر و مسافر به خراسان رضوی
  • اسکان هشت هزار و ۷۰۰ زائر نوروزی در سبزوار