Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بلاغ مازندران»
2024-04-23@12:11:51 GMT

نجات 410 نفر در آب‌های ساحلی مازندران

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۰۹۹۷۱

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: تاکنون ناجیان غریق موفق به نجات 410 نفر در آب‌های ساحلی مازندران شده است. نقی کریمیان در گفت و گو با خبرنگار بلاغ، با بیان اینکه ۴۶ روز از اجرای طرح سالم سازی دریا می‌گذرد، اظهار کرد:تاکنون ناجیان غریق موفق به نجات ۴۱۰ نفر در آب‌های ساحلی مازندران شده است.

وی افزود: ۲۲ غریق نیز در این مدت پس از رهایی از امواج سهمگین خزر به بیمارستان منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



کریمیان با بیان اینکه غرق شدن هفت نفر در آب‌های ساحلی استان در خارج از طرح سالم سازی دریا مورد تایید پزشکی قانونی و هیات نجات غریق و غواصی استان است، گفت: از اول خرداد ماه تاکنون ۷ نفر در آب‌های ساحلی بابلسر، عباس آباد، نوشهر، بهشهر در خارج از طرح دریا غرق شدند.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران افزود: دو نفر نیز در بر اثر حوادث دریایی در آب‌های ساحلی بابلسر و عباس آباد جان باختند.

وی با بیان اینکه در طرح سالم سازی دریا امسال ۳۷۵ نقطه حادثه خیز شناسایی شده است، گفت: ۹۵۰ ناجی غریق، قایقرانان و جت رانان برای کاهش غریق و افزایش سرعت امدادرسانی در طرح سالم سازی دریا امسال بکارگیری شده است.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی مازندران گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی دریای خزر بمدت دو روز طوفانی است و در این مدت شنا در آب‌های ساحلی استان ممنوع شد.

کریمیان با بیان اینکه ساعت شنا در ۹۵ طرح دریا از ۸ صبح تا ۲۰ شب است، به مردم توصیه کرد: به هشدار‌های ناجیان غریق، ماموران انتظامی، نیرو‌های امدادی جمعیت هلال احمر توجه و از شنا در خارج از طرح دریا و شب هنگام خودداری کنند.

انتهای پیام/

منبع: بلاغ مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.bloghnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بلاغ مازندران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۰۹۹۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مذاکرات ایران و کویت برای تضمین امنیت مرزهای دریایی

ایران و کویت در مورد افزایش تلاش ها برای جستجو و نجات کشتی های ماهیگیری، تجاری، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، دزدی دریایی و تامین امنیت مرزهای دریایی بین ۲ کشور گفت و گو کردند.

به گزارش مشرق، این موضوعات در جریان دیدار سرتیپ «مبارک علی الصباح»‌ مدیر کل گارد ساحلی کویت با سرلشکر «احمد علی گودرزی» فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران مورد بررسی قرار گرفت.

وزارت کشور کویت در اعلامیه ای اضافه کرد که این دیدار در ساختمان اداره کل گارد ساحلی در پایگاه دریایی «صباح آل احمد» برگزار شد.

به اعلام این وزارتخانه، در جریان آن راهکارهای تقویت تلاش‌ها برای جستجو و نجات کشتی‌های ماهیگیری تجاری، مبارزه با قاچاق مواد مخدر، دزدی دریایی و تضمین امنیت مرزهای دریایی بین ۲ کشور مورد بحث و گفت و گو قرار گرفت.

در این دیدار طرفین بر ضرورت تقویت همکاری ها برای امنیت مشترک دریایی، تسهیل خطوط تجارت دریایی، حفظ ثبات و امنیت دریانوردی تاکید کردند.

اداره کل گارد ساحلی کویت در ژانویه گذشته یک شناور چند ماموریتی که کار جست وجو و نجات را برعهده دارد و همچنین یک شناور دیگر برای شناسایی و تحقیقات در مورد امنیت دریایی که هر ۲ ساخت وزارت این کشور است را با هدف تقویت توانمندی های دریایی به آب انداخته است.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • مذاکرات ایران و کویت برای تضمین امنیت مرزهای دریایی
  • غرق شدن کودک شبستری در استخر
  • نجات خیبر از گرداب دریا با پنالتی جنجالیِ ۹۳
  • همایش یک روزه دانش افزایی منجیان غریق در ارومیه
  • نجات لاک‌پشت در معرض انقراض از شن‌های ساحلی میناب
  • جنوبی‌ها فردا به دریا نروند
  • همایش یک روزه دانش افزایی منجیان غریق آذربایجان‌غربی برگزار شد
  • فیلم| پسر بچه مشهدی چطور پیش چشمان نجات غریق ها خفه شد؟!
  • فیلم| چگونه نوجوان مشهدی پیش چشمان نجات غریق ها خفه شد!
  • فیلم| نوجوان مشهدی پیش چشمان نجات غریق ها خفه شد!