Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-16@18:11:58 GMT

مشاهده آلودگی در آبزیان خلیج فارس

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۱۴۱۳

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، فرید مُر رییس پارک علم و فناوری فارس پیش از ظهر یکشنبه در نشست مشترک مسئولان دانشگاه شیراز که با حضور احمدرضا لاهیجان زاده معاون محیط زیست دریایی و تالاب‌های سازمان حفاظت محیط زیست کشور در تالار استاد مصطفوی برگزار شد، در خصوص محیط زیست تالاب‌های فارس و حوزه آبی خلیج فارس، گفت: بسیاری از مسایل محیط زیستی در ایران هم مبتلا به هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: از آنجا که دارای بیشترین محیط ساحلی در حوزه خلیج فارس هستیم که کار‌های کمی در این باره انجام گرفته است.

رییس پارک علم و فناوری استان فارس در ادامه گفت: ذرات میکرو پلاستیک و بسیاری آلودگی‌های دیگر در خلیج فارس را هم در ماهی‌ها دیدیم در حالی که فکر می‌کنیم غذایی سالم است که مصرف می‌کنیم.

وی با اعلام اینکه متودولوژی درست و درمانی در اعداد و ارقام کشور در این حوزه وجود ندارد، گفت: بنابر این کوهی از گزارشات داریم که کارساز نیستند؛ روی این اصل اگر صحت و دقت آزمایشگاه‌ها جدی گرفته شود می‌توانیم گزارش‌های کارسازی داشته باشیم.

مُر، ادامه داد: کویرزایی بزرگترین خطر کنونی کشور است و حتی جنوب اروپا هم مبتلا به این بحران است و تالاب‌ها برای ما مهم هستند، زیرا زیست بوم‌هایی هستند که خیلی می‌توانند کارآمد باشند.

به گفته رییس پارک علم و فناوری استان فارس، نمک حاصل از آب شیرین کن‌های کشور‌های حوزه خلیج فارس اثراتش را در این سوی خلیج دیده می‌شود که مستلزم مطالعاتی هستند.

وی در ادامه در ارتباط با شرکت‌های دانش بنیان در پارک علم و فناوری فارس، گفت: در ارتباط با دانشگاه شیراز شرکت‌های دانش بنیان بسیاری داریم که در زمینه استارتاپ‌ها فعال هستند.

در حال تکمیل...

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار علمی اخبار دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۱۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگروه کاهش آلودگی هوای دزفول تشکیل شد

مسعود نوری پور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول سهم اصلی آلودگی هوای شهرستان و تهدید سلامت شهروندان را از سوی صنایع آلاینده دانست و گفت: برابر با ماده ۱۴ قانون هوای پاک در مواردی‌که کاهش یا از بین بردن آلودگی ناشی از مراکز صنعتی، تولیدی، معدنی، خدماتی، عمومی و کارگاهی به تشخیص سازمان محیط زیست فقط از طریق انتقال تمام یا بخشی از خطوط تولید یا تأسیسات یا اماکن آنها به نقاط مناسب امکان‌پذیر باشد.

او می‌گوید: فعالیت مراکز مذکور در مناطق مسکونی سلامت ساکنان آن مناطق را به خطر بیاندازد، مالکان و مدیران واحد موظفند در مهلت تعیین شده در طرح انتقال، نسبت به انتقال واحد مربوطه اقدام کنند.

نوری پور به آلایندگی کارخانه آسفالت شهرداری و شکایات متعدد شهروندان منطقه مهرشهر از وضعیت نامناسب هوا اشاره کرد و افزود: با توجه به شرایط نامطلوب جاری در منطقه مذکور، طی این کارگروه موضوع انتقال کارخانه آسفالت شهرداری مطرح و مقرر گردید درصورت اقدام شهرداری جهت انجام مراحل جابجایی این کاخانه کلیه دستگاه‌های مربوطه نهایت همکاری از جمله اختصاص زمین و صدور مجوز تاسیس و بهره برداری را داشته باشند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست دزفول گفت: طبق قانون هوای پاک حل مشکلات آلودگی هوا یک مساله مشارکتی است قانون گذار تمامی دستگاه‌های اجرایی را مکلف به اجرای وظایف و همکاری در رفع مشکلات مربوطه داشته است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • مشکلات آلودگی آب سرخون به نفت هنوز وجود دارد
  • کشف ۱۰۰۰کیلو لاشه کوسه ماهی در ساحل بوشهر
  • احمد اقتداری، پدر مطالعات خلیج فارس بود + فیلم
  • برخورد قاطع با صیادان غیرمجاز در رودخانه کارون شوشتر
  • کارگروه کاهش آلودگی هوای دزفول تشکیل شد
  • دسته ۲۰ راسی قوچ و میش ارمنی در بوکان مشاهده شد
  • مشاهده گله قوچ و میش ارمنی در بوکان
  • فریاد خیبر خیبر یا صهیون از قلب خلیج فارس
  • هوای پاک حق هر شهروند یزدی
  • مشاهده دو قلاده پلنگ در منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال