Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان گفت: از 15 خردادماه تاکنون به دلیل افزایش دما و رطوبت مصرف برق در استان افزایش‌یافته است.

به گزارش ایسنا، منطقه خلیج‌فارس، محمد ذاکری با بیان این مطلب افزود: هفته گذشته پیک مصرف برق به دو هزار و 164 مگاوات رسید که نسبت به مدت مشابه پارسال 5.2 درصد بیشتر است.

وی با بیان اینکه مرز مصرف برق برای استان از سوی توانیر 2 هزار و 100 مگاوات تعیین شده است، اظهار کرد: با اجرای طرح تغییر ساعت کاری دستگاه های اجرایی 40 تا 50 مگاوات در مصرف صرفه‌جویی شده که با رعایت و صرفه‌جویی بیشتر می تواند تا 100 مگاوات برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان خاطرنشان کرد: برق مراکز و اداراتی که مصرف برق بیش از حد مجاز یا بعد از ساعت تعطیلی بیشتر باشد، قطع می‌شود.

ذاکری با اشاره به اینکه هرمزگان 700 هزار مشترک برق دارد که 82 درصد در بخش خانگی هستند، اظهار کرد: مشترکان خانگی 65 درصد برق را مصرف می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق هرمزگان با بیان اینکه در صورتی که مشترکان صرفه‌جویی نکنند برای پایداری شبکه خاموشی اعمال می‌شود، به شهروندان توصیه کرد در ساعت‌های اوج مصرف از ساعت 13 تا 17 از یک کولر استفاده کنند.

وی عنوان کرد: تنظیم ترموستات کولرگازی در 24 تا 26 درجه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش مصرف برق در زمان اوج مصرف است.

ذاکری با اشاره به اینکه توجه بیشتر به برچسب انرژی در خرید لوازم برقی، صرفه‌جویی در ساعت‌های اوج مصرف نقش مهمی در کاهش مصرف برق دارد، خاطرنشان کرد: مشترک‌های صنعتی، اداری، تجاری و کشاورزی استان می‌توانند برای کاهش مصرف برق، کاهش هزینه‌ها و استفاده از طرح‌های تشویقی قرارداد همکاری با این شرکت منعقد کنند.


انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال انرژی برق دستگاه های اجرایی صرفه جویی مصرف بیش از حد قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۱۴۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت

رحیم سلیمانی‌نژاد مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت:‌ سال گذشته چهار نفر بر اثر حوادث ناشی از آتش سوزی، انفجار و چهار نفر به علت گاز گرفتگیِ حاصل از انسداد دودکش و بی دقتی در نصب وسایل گاز سوز در استان جان خود را از دست دادند.

وی با بیان اینکه سال ۱۴۰۱ در حوادث ناشی از آتش سوزی و انفجار ۲۱ نفر مصدم و ۲۰ نفر بر اثر استشمام گاز دچار مسمومیت شدند، یادآور شد: سال گذشته با وجود همه هشدارها و آموزشهای لازم ۱۴ نفر بر اثر حوادث آتش سوزی مصدوم و چهار نفر از مشترکان زنجانی به علت مسمومیت ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن راهی بیمارستان شدند.

سلیمانی نژاد اظهار داشت: یکی از برنامه‌های مهم شرکت گاز در کنار توجه به کاهش و الگوسازی مصرف بهینه گاز، آموزش اصول صحیح و ایمن مصرف گاز برای مشترکان زنجان است که همه ساله مورد توجه قرار می‌گیرد.

وی نشت گاز بر اثر بی دقتی در استفاده از وسایل گاز سوز را عامل اصلی بروز حوادث خواند و اظهار داشت: بر اساس بررسی‌های انجام شده نشت گاز، عامل اصلی بروز حوادث آتش سوزی، انفجار و گازگرفتگی است که مشترکان باید هنگام استفاده از تجهیزات گاز سوز به این نکته توجه جدی داشته باشند.

سلیمانی‌نژاد در ادامه با اشاره به برنامه‌های فرهنگی شرکت گاز زنجان در راستای آموزش اصول بهینه و ایمن مصرف گاز برای مشترکان، گفت: عملکرد فرهنگی شرکت گاز زنجان در کاهش حوادث ناشی از آن موفقیت آمیز بوده است.

وی تصریح کرد: نصب بنر و بیلبوردهای تبلیغاتی و آموزشی در میادین پرتردد و سطح شهر انجام و آموزش های لازم در قالب طرح همیار گاز در زمینه مصرف بهینه و ایمن گاز برای ۱۵ هزار دانش آموز استان ارائه شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان با بیان اینکه یکی از برنامه‌های ویژه شرکت گاز زنجان در چهار ماه فصل سرد سال، پخش آگهی تلویزیونی و زیرنویس در رسانه‌های جمعی بوده است، گفت: با توجه به اهمیت مساله مصرف بهینه و ایمن گاز، برنامه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی با مشارکت شرکت گاز استان توسط رسانه‌های جمعی و فضای مجازی برای مشترکان ارائه شد.

وی با بیان اینکه احتمال بروز خطر حوادث ناشی از مصرف نادرست گاز طبیعی در طول سال وجود دارد و مختص فصول سرد سال نیست، تصریح کرد: مشترکان گاز طبیعی باید با رعایت اصول ایمنی، دقت در نصب وسایل گازسوز و استفاده از تجهیزات گازسوز استاندارد، در راستای مصرف بهینه و تامین شبکه پایدار گاز استان تلاش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان زنجان زنجان

دیگر خبرها

  • افزایش ۶ درصدی مصرف برق
  • کلید کاهش وزن ؛ فقط کافی است این یک کار را انجام دهید
  • کلید کاهش وزن؛ فقط کافی است کالری دریافتی را کم کنید
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • در مصرف برق صرفه جویی کنید خودرو جایزه ببرید
  • قطعی گاز؛ فردا در ارومیه
  • مشترکان خوش مصرف برق خانگی جوایز نقدی و خودرو دریافت خواهند کرد
  • تعداد فوتی های ناشی از گازگرفتی در زنجان کاهش یافت
  • شمار متوفیان ناشی از حوادث گاز در زنجان کاهش یافت
  • قطعی ۱۲ ساعته گاز در برخی مناطق رشت و خمام