Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، امسال امتحانات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 25 خردادماه آغاز و 6 تیرماه به پایان رسید؛ طبق ماده 42 آیین نامه ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی، نتایج امتحانات هر درس باید حداکثر تا یک هفته پس از تاریخ برگزاری امتحان آن درس به آموزش دانشکده یا واحد دانشگاهی اعلام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما با گذشت بیش از 10 روز از آخرین امتحان دانشگاه آزاد اسلامی، گلایه هایی مبنی بر عدم اعلام برخی از نمرات از سوی دانشجویان به گوش می رسد؛ البته این اولین بار نیست که برخی استادان از اعلام نمرات دانشجویان در مدت زمان مقرر سر باز می زنند بلکه این موضوع در تمامی ترم ها تکرار شده و نارضایتی دانشجویان را به همراه داشته است.

نکته قابل توجه ماجرا این است که حتی نمره اولین امتحان دانشجویان در برخی از واحدهای دانشگاه آزاد هنوز وارد سیستم نشده است.

عدم اعلام نمرات دروس در موعد مقرر، باعث شده است که دانشجویان در روند انتخاب واحد ترم تابستانی خود دچار مشکل شوند و نتوانند دروس مورد نظر خود را انتخاب کنند. این موضوع موجی از نارضایتی را در میان دانشجویان ایجاد کرده به طوری که در برخی از واحدهای دانشگاهی، دانشجویان اقدام به نوشتن نامه اعتراضی به مسئول آموزش دانشکده خود کرده اند.

علمایی: تاخیر در اعلام نمرات تخلف است

در همین راستا، جواد علمایی سرپرست معاونت علوم مهندسی و کشاورزی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، ضمن ابراز بی اطلاعی از این موضوع تاکید کرد که تاخیر در اعلام نمرات دانشجویان بیش از 1 هفته، تخلف محسوب می شود و با واحدهای مربوطه برخورد خواهد شد.

وردینی: سهل انگاری و تنبلی استادان، علت تأخیر در اعلام نمرات واحد تبریز است

دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از جمله واحدهایی بود که در آن نمرات برخی از دروس در مدت زمان تعیین شده اعلام نشده و لذا اعتراض دانشجویان را در پی داشته است؛ «محمد تقی وردینی» معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی این واحد دانشگاهی در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز اعلام کرد که به تمامی استادانی که در اعلام نمرات دانشجویان تاخیر داشته اند تذکر کتبی داده شده است.

وردینی تاکید کرد اگر استادان مربوطه، نمرات دانشجویان را طی امروز یا فردا اعلام نکنند، در پرونده ترفیع و ارتقا آن ها تاثیر منفی خواهد داشت.

معاون آموزشی واحد تبریز بروز چنین مشکلاتی را ناشی از سهل انگاری و تنبلی برخی از استادان دانست که نیازمند برخورد قاطع معاونت آموزشی واحد با آن ها است.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد ظرف امروز یا فردا تمامی نمرات دانشجویان وارد سیستم خواهد شد و مشکل برطرف می شود.

وردینی تاکید کرد اعلام نمرات دروس مقطع دکتری طبق بخشنامه دانشگاه آزاد اسلامی مدت زمان 1 ماهه دارد و استادان در این بازه زمانی می توانند نمرات دانشجویان مقطع دکتری را اعلام کنند.

سپهری: عذر و بهانه ای از استادان پذیرفته نیست

واحد تهران مرکز دانشگاه آزاد اسلامی نیز از جمله واحدهایی بود که اعلام نمرات برخی دروس در موعد مقرر انجام نشده بود؛ محمد سپهری معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی این واحد در گفت و گو با ایسکانیوز از پیگیری این مشکل خبر داد و تاکید کرد که تمامی نمرات دانشجویان تا فردا وارد سیستم خواهد شد.

سپهری تاکید کرد با توجه به گذشت مدت زمان زیادی از پایان امتحانات، هیچ عذر و بهانه ای از استادان به دلیل تاخیر در اعلام نمرات پذیرفته نیست و به آن ها تذکر جدی داده خواهد شد.

وی درباره برخورد با استادان مدعو اعلام کرد که اگر استادان مدعو در اعلام نمرات دانشجویان تاخیر داشته باشند، دیگر به آن ها درسی داده نخواهد شد؛ استادانی که عضو هیئت علمی هستند نیز اگر چنین رویه را ادامه دهند، صرفا مقرری شان پرداخت می شود و برخورد جدی با آن ها صورت می گیرد.

عدم پاسخگویی مسئولان واحد یادگار امام خمینی(ره)

دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) نیز از این قاعده مستثنی نبود؛ به طوری که یکی از دانشجویان این واحد به خبرنگار ایسکانیوز اعلام کرد که نمره درس اولین امتحان او که 25 خرداد ماه برگزار شده، هنوز وارد سایت نشده است.

متاسفانه پس از پیگیری های متعدد هیچ کدام از مسئولان واحد یادگار امام(ره) پاسخگوی این مشکل نبودند و همچنان منتظر پاسخگویی آن ها هستیم.

دست آخر این که، سهل انگاری برخی استادان در عدم اعلام نمرات دانشجویان امری مشهود است که در تمامی ترم ها تکرار می شود و دانشجویان همواره به آن معترض هستند؛ قطع به یقین این موضوع، تخلفی آشکار از سوی استادان محسوب می شود که نیازمند برخورد قاطعانه معاونت آموزشی و رئیس دانشگاه با استاد متخلف است.

با تمامی این تفاسیر مسئولان واحدهای دانشگاهی این قول را داده اند که در حل چنین مشکلاتی اهتمام بیشتری داشته باشند تا دانشجویان در روند تحصیلی خود دچار اختلال نشوند و برای ثبت نام در ترم تابستان اقدام کنند.

انتهای پیام/

108 / 167 دانشگاه آزاد اسلامی نمرات دانشجویان امتحانات واحد یادگار امام(ره) واحد تبریز واحد تهران مرکز تاخیر علمایی طهرانچی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی نمرات دانشجویان امتحانات واحد یادگار امام ره واحد تبریز واحد تهران مرکز تاخیر علمایی طهرانچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۱۶۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم

وزیر علوم تحقیقات و فناوری با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی به محیط داخل دانشگاه کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌های مختلف و تعامل با دانشجویان همکاری کنند.

زلفی گل، وزیر علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو، با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دانشجویان گفت: رهبر انقلاب تاکید داشتند که تشکل‌های دانشجویی محیط داخل دانشگاه را کمک کنند که اسلامی و با نشاط باشد و در برگزاری برنامه‌ها و تعامل با دانشجویان و جذب دانشجویان مختلف همکاری کنند.


وی افزود: همچنین تشکل‌های اسلامی تعامل و ارتباط خود را با سایر تشکل‌های دانشجویی، انجمن‌های اسلامی، کانون های علمی و فرهنگی همچنین کمک به پر کردن اوقات فراغت دانشجویان را داشته باشند.


وزیر علوم اضافه کرد: ۸۵ ساعت از اوقات فراغت دانشجویان در داخل دانشگاه می‌گذرد و باید برای این زمان برنامه داشته باشیم و همچنین بسیج دانشجویی فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه و خوابگاه‌ها داشته باشد.


وی ادامه داد: رهبر انقلاب از بسیج دانشجویی انتظار دارد که اولین نقش خودش را در افزایش سرمایه اجتماعی نظام جمهوری اسلامی در داخل دانشگاه رقم بزند و تعامل چهره به چهره با دانشجویان داشته باشد؛ و محیط داخل دانشگاه را یک محیط زیبایی که فکر زیبای بسیج و بسیجی درآن باشد، داشته باشیم.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی چیست؟ +فیلم
  • وزیر علوم: تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند / انتظارات رهبری از تشکل‌های دانشجویی+فیلم
  • وزیر علوم: انتظارات رهبر انقلاب از تشکل‌های دانشجویی / تشکل‌ها باید برای محیط دانشگاه برنامه داشته باشند+فیلم
  • تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی ضرورتی انکارناپذیر و قانونی بود
  • نایب قهرمانی دانشگاه آزاد یادگار امام(ره) در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ آزاد
  • رویکردی نوین در آموزش دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی 
  • ۲ مقام Best design مسابقات بین‌المللی ربوکاپ به دانشگاه آزاد یزد رسید
  • لزوم عضویت استادان کارگروه جغرافیا در کمیته‌های ارتقای اساتید/ محور‌های ۱۰ گانه خروج از ساختار معیوب جغرافیا
  • تخلفات کانون‌های فرهنگی دانشگاه‌ آزاد اسلامی شامل چه مواردی است؟
  • برگزاری نشست هم‌اندیشی جامعه اسلامی واحد تهران جنوب با مدیر کل‌تشکل‌های اسلامی دانشگاه آزاد