Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان  ؛ شتاب با اعلام این خبر اظهار کرد: این طرح به منظور انتقال مهارت، تجربه و دانش بین بنگاه ها و دانش آموختگان و فراهم کردن زمینه جذب و به کارگیری فارغ التحصیلان در واحدهای صنعتی، خدماتی و کشاورزی و همچنین ایجاد انگیزه کارآفرینی و کسب و کار در دانش آموختگان دانشگاهی از فارغ التحصیلان توسط دولت به مرحله اجرا در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اوبا اشاره به میزان اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاهی در این طرح ، اظهار داشت : با پیگیری‌های صورت گرفته در سطح استان، تاکنون تعداد  دو هزار و 952  نفر موفق به عقد قرارداد شدند و در بنگاه‌های اقتصادی مشغول به کار هستند.

آشتاب با بیان اینکه واحدهای اقتصادی استان از این طرح در جذب فارغ التحصیلان دانشگاهی استفاده نمایند ،تصریح  کرد :در این خصوص نیز تاکنون تعداد یک هزار و 153 واحد اقتصادی پذیرنده در طرح کاروری ثبت نام و نسبت به بکارگیری کاروز اقدام نموده اند .

مدیر کل تعاون کار ورفاه اجتماعی استان لرستان گفت: در طرح کارورزی بیمه و حق‌الزحمه آموزشی کارورزان به عهده وزارت کار است و مشمول قانون کار نیز نمی‌شوند.

اوبیان  کرد: وزرات تعاون کار و رفاه اجتماعی با هدف افزایش اشتغال پذیری فارغ التحصیلان دانشگاهی از طریق آموزش مهارت در محیط کار تحت عنوان کارورزی «آیین نامه جدید نظام هماهنگ اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی» را ابلاغ کرد .

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اشتغال دولت فارغ التحصیل قانون کار کار و رفاه اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۲۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی از شناسایی موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا و رفع تدریجی در وزارت اقتصاد خبر داد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، ابراهیم بازیان در خصوص واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا گفت: رویکرد دولت و رئیس جمهور استفاده از ظرفیت‌های غیردولتی و سپردن کار به مردم بویژه در حوزه‌های اقتصادی و در بنگاه‌هایی است که از نظر ماهیت با اراده، سرمایه، مهارت و توانمندی مردم اداره می شوند. مشخصا بنگاه‌هایی که دولت نه تنها سهام مدیریتی بلکه سهام قابل‌توجه و معناداری نیز ندارد.

سرپرست سازمان خصوصی‌سازی افزود: این سهام‌ باید با لحاظ تمامی جوانب به ذی‌نفعان بنگاه‌ها واگذار شود. برای برون رفت از این شرایط با توجه به امتداد 50 ساله‌ای که دولت به لحاظ داشتن سهام‌ تودلی همواره در مدیریت این شرکت‌ها دخالت داشته باید تدابیر جامع و مانعی اندیشیده شود که خصوصی سازی درباره این موضوع کار کارشناسی انجام می‌دهد.

بازیان ادامه داد: طبق گفته رئیس جمهور، دولت اصل را بر خروج از این نوع مدیریت‌ها گذاشته است. موانعی در این مسیر وجود دارد که باید شناخته و به تدریج و با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برداشته شود. اراده این موضوع ایجاد شده و مجموعه‌های مختلف در وزارت اقتصاد آن را در دستور کار قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نقش مؤثر مراکز مشاوره در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ‌التحصیلان
  • بررسی نقش مراکز مشاوره و سبک زندگی در اشتغال‌پذیری دانشجویان و فارغ التحصیلان
  • مشکلات ۷ بنگاه اقتصادی استان بوشهر رسیدگی شد
  • بابایی کارنامی: رونق بنگاه‌های اقتصادی متضمن امنیت شغلی کارگران است
  • رونمایی از کتاب «آب، حیات‌بخش مقدس» در کاشان
  • فرماندهی فارغ‌التحصیل از دانشگاه کوچه و بازار
  • وعده شناسایی و رفع موانع واگذاری سهام ایران خودرو و سایپا
  • یکی از مسائل جدی کشور فارغ التحصیلان فاقد دانش است
  • حمایت دانشگاه تهران از فارغ التحصیلان و دانشجویان جویای کار
  • کاهش تعداد فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها در آمریکا برای دومین سال متوالی