Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، بهنام آقامحمدی روز یکشنبه در آیین بزرگداشت روز شورا و دهیار و تجلیل از دهیاران نمونه و فعال بخش مرکزی انتخاب بیش از ۳۷ هزار دهیار در سطح کشور از سوی شوراهای اسلامی را یکی از نمودهای مردم سالاری دینی خواند و گفت: دهیاران افرادی کم ادعا و پرکار بوده و با نهایت عشق و علاقه به روستائیان خدمات رسانی می کنند زیرا به خوبی می دانند که خدمت به خلق بویژه محرومین بزرگترین عبادت در نزد خداوند متعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی همچنین در ادامه با بیان اینکه دهیاران نماینده دولت در منطقه بوده و با کمترین اعتبار بیشترین خدمات را به روستائیان ارائه می دهند، از۳ برابر شدن اعتبار دهیاری ها با وجود کاهش اعتبارات سایر دستگاهها طی ۴ سال گذشته خبر داد.

وی همچنین یکی از اهداف تاسیس دهیاری ها را جلب مشارکت حداکثری اهالی، ورود جدی به مسائل عمرانی و اجتماعی در راستای کوچک سازی دولت و مدیریت محلی به جای فرامنطقه ای در حل مشکلات عنوان کرد.

سرهنگ رفیعی پلیس مبارزه با پیشگیری از سرقت شهرستان هم در خصوص نحوه پیشگیری از سرقت به ارائه نکاتی برای دهیاران در جهت آگاه سازی آنها پرداخت.

حجت الاسلام ابوالفضل مهدوی مسئول زکات در کمیته امداد امام (ره) نیز با حضور در این جلسه در خصوص چگونگی نحوه پرداخت زکات، میزان آن و جمع آوری از سوی دهیاران به ارائه مطالبی پرداخت.

فرج اله جعفری رییس کمیته امداد امام خمینی میانه هم از دهیاران خواست تا در جلب و جذب خیرین یاری رسان و شناسایی افراد نیازمند در روستاها، یاری رسان کمیته امداد میانه باشند.

در پایان جلسه از ۴ دهیار نمونه بخش مرکزی از سوی بخشداری و همچنین دهیاران نمونه در جمع آوری زکات از سوی کمیته امداد میانه تجلیل شد.

۷۲۳۱/‌۳۰۷۱

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۲۵۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت بیش از ۴ میلیارد تومان زکات فطره توسط مردم چهارمحال و بختیاری

ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری از پرداخت بیش از ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات فطره توسط مردم استان خبر داد و گفت: این آمار براساس آمار اولیه ارائه شده است.

جاسم محمدی فارسانی ۲۶ فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: تاکنون مردم استان ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات فطریه(عام، سادات و کفاره عمد و غیرعمد) از طریق پایگاه‌ها و روش‌های غیرحضوری کمیته امداد استان پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: اعلام نهایی زکات فطره با توجه به اینکه آمار ارسالی باید توسط دبیرخانه شورای زکات بررسی و سپس در سامانه ثبت شود تا پایان هفته به طول می‌انجامد.

مدیرکل کمیته امداد استان در ادامه با اشاره به جمع‌آوری زکات فطره توسط نهادهای حمایتی از جمله بهزیستی و مؤسسات خیریه اضافه کرد: زکات فطریه عام و سادات در همان روز عید فطر به حساب مددجویان و نیازمندان همان منطقه واریز و یا به صورت حضوری(مناطق محروم) به دست نیازمندان رسیده است.

محمدی بیان کرد: امسال برای نخستین‌بار طرح جمع‌آوری زکات فطره و کفاره از طریق نانوایی‌های سراسر استان و با استفاده از دستگاه‌های کارتخوان تعبیه شده است که ۸۰۰ نانوایی در این طرح شرکت کرده‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین از طریق نصب(اپلیکیشن نظر) از طریق گوشی‌های همراه هوشمند نیز برای پرداخت زکات فطره در نظر گرفته شده بود.

مدیرکل کمیته امداد استان بابیان اینکه پرداخت کفارات عمد و غیرعمد تا پایان سال ادامه دارد، خاطرنشان کرد: مردم استان می‌توانند با مراجعه حضوری به ادارات کمیته امداد و مراکز نیکوکار در سراسر استان و یا از طریق واریز به شماره کارت بانکی ۶۰۳۵ـ۵۰۰۷ـ۹۹۷۹ـ۶۰۳۷ (کفاره غیرعمد) و ۴۳۰۲ـ۵۰۰۸ـ۹۹۷۹ـ۶۰۳۷ (کفاره عمد) نسبت به پرداخت کفارات خود اقدام کنند.

محمدی در پایان از مؤسسات خیریه، مراکز نیکوکاری و نهادهای(دارای مجوز) که اقدام به جمع‌آوری زکات فطریه نمودند تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • معافیت ۲۷ هزار مددجوی کمیته امداد از پرداخت عوارض
  • ارائه ۲۷۰۰ خدمت حقوقی به مددجویان کمیته امداد اصفهان
  • تامین پایدار آب شرب 2 شهر و 19 روستا با بهره برداری از فاز اول طرح توسعه ای تصفیه خانه آب خوانسار
  • کمک ۱۲۰ میلیارد تومانی کمیته امداد منطقه یک یاسوج به مددجویان
  • پرداخت ۴ میلیارد و ۱۰۰ میلیارد تومان زکات در چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت ۱۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان زکات فطریه و کفارات عمد و غیرعمد
  • جهش ۱۸۶ درصدی مستمری مددجویان کمیته امداد
  • اردبیلی‌ها ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فطریه پرداخت کردند
  • پرداخت بیش از ۴ میلیارد تومان زکات فطره توسط مردم چهارمحال و بختیاری
  • پرداخت بیش از ۱۶ هزار فقره تسهیلات قرض الحسنه به مددجویان کمیته امداد