Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-19@20:18:54 GMT

آب آشامیدنی امان آباد اراک آلوده نیست

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۲۶۹۰

آب آشامیدنی امان آباد اراک آلوده نیست

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن اعلام این خبر اظهار داشت: اگر منبع آب آشامیدنی آلوده شناسایی شود تحت هیچ شرایطی در شبکه مصرف پمپاژ نمی شود و مهر و موم خواهد شد می شود حتی اگر کمبود آب برای مصارف خوراکی وجود داشته باشد.

«بهمن آنالویی» گفت: خط قرمز برای وزارت نیرو سالم بودن آب آشامیدنی است و توجه به این مهم در اولویت کاری قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: منابع آبی ذخیره شده به طور مستمر در شبانه روز نمونه برداری و مورد آزمایش قرار می گیرد تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل شود.

معاون بهره برداری شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: آلودگی آب آشامیدنی با خوردن قابل شناسایی نیست فقط آزمایش علمی می توان سالم بودن آب را تعیین کند.

آنالویی افزود: کدر بودن آب، لب شوری، شفافیت و گوارا بودن از شاخص های زیبا شناختی آب است و فقط مرجع آزمایشگاهی می تواند سلامت آب را تایید کند.

۹۲ درصد از حجم آب مصرفی استان مرکزی در بخش کشاورزی، سه و نیم درصد در بخش صنعت و بقیه در بخش آشامیدنی مصرف می شود.

دهستان امان آباد در ۳۷ کیلومتری شرق اراک واقع شده است.

۶۹۹۱/‏۶۰۱۳/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان مرکزی آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۲۶۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپاه و ارتش، دو بال مقتدر کشور

نماینده ولیّ‌فقیه در استان مرکزی گفت: سپاه و ارتش در جنگ تحمیلی کنار یکدیگر توانستند مقتدرانه از کشور دفاع کنند و امروز نیز قدرت این نیرو‌ها به دنیا اثبات شده است و امنیت کشور را حفظ می کنند.

امام جمعه اراک در خطبه‌های سیاسی عبادی امروز نماز جمعه اراک به خوی استکباری آمریکا و رژیم کودک کش صهیونیستی اشاره کرد و گفت: آمریکا شب گذشته با وجود ۱۲ رای مثبت برای به رسمیت شناختن فلسطین مستقل، از حق وتو استفاده و با آن مخالفت کرد.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی افزود: مردم باید حرمت جامعه، موازین الهی، قوانین و خدمت گذاران را رعایت کنند و نباید حرمت‌شکنی در جامعه رخ دهد.

او با اشاره به سالروز زمین‌گیر شدن نیرو‌های آمریکایی در طبس با طوفان شن، گفت: خداوند پشتیبان حق و مظلوم است و هیچ ظلمی پابرجا نمی‌ماند.

در ادامه نیز ظرفیت‌های بسیار فوق‌العاده‌ استان را برشمرد و مسئولان را این گونه مورد خطاب قرار داد: یکی از ظرفیت هایی که وجود دارد و باید به درستی از آن استفاده شود، منابع آبی است و برای آبیاری بخش کشاورزی باید از سیستم‌های جدید بهره گرفته شود تا هدر رفتن آب به حداقل میزان ممکن کاهش یابد.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • یک افزودنی جالب به آب آشامیدنی/ از کاهش وزن تا پوست سالم(+روش تهیه)
  • سپاه و ارتش، دو بال مقتدر کشور
  • اگر اسرائیل دوباره اقدام نظامی کند، پاسخ ایران قوی‌تر خواهد بود
  • مشکلات آبرسانی در روستاهای بخش گابریگ از زبان اهالی
  • قهرمانی اراک در مسابقات والیبال دانشجویان منطقه پنج دانشگاه آزاد
  • راه اندازی پویش حفاظت از محیط زیست
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستا در استان مرکزی
  • بهره‌برداری از مخزن‌ ذخیره ۱۰هزارمترمکعبی آب آشامیدنی شهر مهرگان
  • آب‌رسانی سیار به ۲۸۵ روستای استان مرکزی
  • مخزن ذخیره جدید آب آشامیدنی شهر مهرگان آماده بهره برداری