Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی گفت: توسعه صادرات محصولات کشاورزی در استان، مستلزم مدیریت بازار و شناسایی بازارهای هدف صادراتی و کانال های ارتباطی در این زمینه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از اروم‌نیوز، رضا حسینی صبح امروز در جلسه ساماندهی مراکز خرید سیب درختی و سایر میوه‌های فصلی که در محل سالن جلسات  استانداری برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به اینکه امسال سال بارآوری محصولات باغی از جمله سیب درختی و درختان هسته دار در استان است، باید به دلیل فساد پذیر بودن محصولات کشاورزی سازو کارو بسترهای لازم از نظر تامین منابع مالی و تسهیلات اعتباری برای  توسعه صادرات و بازاریابی محصولات کشاورزی استان توسط مسئولان ذیربط اتخاذ شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی، افزود: افزایش تولید و فروش محصولات استان در بازارهای جهانی، مستلزم این است که ما صنعت مدرن سورت و بسته‌بندی را وارد استان کنیم و در تمام زمینه های تولیدی از آن استفاده کنیم که در این راستا تقویت تشکل‌ها و بخش خصوصی در زمینه ارتقای سطح سورتینگ و بسته بندی محصولات کشاورزی و تجهیز سردخانه های ذخیره سازی محصولات به تکنولوژی های نوین از قبیل کنترل اتمسفری، در استان ضروری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندارآذربایجان غربی، بیان کرد: ساماندهی مراکز خرید و فروش سیب صنعتی و سایر میوه جات فصلی نیازمند مشارکت فعال کشاورزان و مساعدت کارخانجات صنایع تبدیلی و تکمیلی در دریافت هر چه سریعتر محصول و فراوری آن است و مراکز خرید مجاز ملزم به نصب تابلوی واحد از سوی سازمان جهاد کشاورزی هستند.

وی، همچنین خواستار همکاری کارخانجات صنایع تبدیلی در خرید تولیدات کشاورزان استان شد و افزود: با کارخانجاتی که همکاری و همراهی لازم را این خصوص نداشته باشند و با خرید میوه جات ناسالم و غیربهداشتی به سلامت جامعه  لطمه بزنند، با هماهنگی سازمان تعزیرات حکومتی و معاونت غدا و دارو برخورد قانونی لازم صورت خواهد گرفت.

حسینی، در رابطه با تولید محصول گوجه فرنگی در استان افزود: از هم اکنون باید برنامه ریزی لازم برای صادرات گوجه فرنگی تولیدی استان صورت گیرد تا بتوانیم از مازاد این محصول، برای استان ارزش افزوده ایجاد کنیم.

وی، همچنین زمینه سازی برای توسعه صادرات گیلاس تولیدی استان  را مورد تاکید قرار داد و گفت: راه اندازی خطوط سورتینگ و بسته بندی گیلاس مخصوصا در شهرستان اشنویه و ارومیه می تواند به توسعه صادرات این محصول کمک شایانی نماید.

رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی نیز در این جلسه از پیش بینی ۴۶ مرکز مجاز برای خرید و فروش سیب درختی و سایر میوه های فصلی شهرستان ارومیه در حاشیه جاده ها خبر داد.

رسول جلیلی، افزود: خرید و فروش میوه در حاشیه جاده ها، علاوه بر اینکه غیربهداشتی است و تعرض به حریم جاده محسوب می شود، منجر به برخی تصادفات جاده ای نیز می شود که ضرورت دارد امسال با کمک دستگاههای ذیربط و مراجع قضایی از اجرای این کار جلوگیری شود.

وی، ادامه داد: در همین راستا به تعدادی از واجدین شرایط و سردخانه داران مجوز داده خواهد شد که در مراکز مجاز اقدام به خرید و فروش میوه های فصلی نمایند و کارخانجات صنایع تبدیلی نیز باید  از خرید و  تحویل محصولات از فعالین حقیقی و حقوقی فاقد مجوز خودداری خواهند نمود.

جلیلی، تاکید کرد: از هر گونه فعالیت بدون مجوزعاملین جمع آوری سیب صنعتی در حریم جاده ها توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای و نیروی انتظامی ممانعت بعمل خواهد آمد.

تمهیدات لازم به منظور صدور مجوز فعالیت و تغییر کاربری در مکان های واجد شرایط فراهم گردیده که در این راستا ۱۵ مرکز خرید مربوط به سازمان تعاون روستایی بوده و برای صاحبان ۳۱ مرکز نیز مجوز فعالیت از طرف سازمان جهاد کشاورزی استان صادر خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۲۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع حدود هشت هزار تن کود یارانه‌ای در شهرستان میاندوآب در سال ۱۴۰۲

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،محمود مظلومی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان آذربایجان غربی گفت: در سال ۱۴۰۲ میزان جذب سهمیه کودی شهرستان میاندوآب بیش از ۸۵درصد و مقدار توزیع کود یارانه‌ای بیش از هفت هزار و ۹۲۲ تن بود (شش هزار و ۱۹۰ تن کود ازته، یک هزار و ۲۳۵ تن کود فسفاته و ۵۰۰ تن کود پتاسه)
مظلومی افزود: شرکت خدمات حمایتی کشاورزی یکی از مهم‌ترین شرکت‌های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی می‌باشد که به‌عنوان اولین و بزرگترین زنجیره تأمین و توزیع نهاده‌های کشاورزی در ایران، وظیفه بسیار مهم تهیه، تأمین و توزیع انواع نهاده‌های کشاورزی شامل کود‌های یارانه‌ای، سم و بذر را در سطح کشور برعهده دارد.

دیگر خبرها

  • لزوم فرهنگ سازی مناسب برای مشارکت مردم در احیای دریاچه ارومیه
  • تولید سالانه سه هزار و 500 تن قارچ خوراکی در آذربایجان‌غربی
  • لزوم مدیریت بیماری و آفات درختان سیاه ریشه
  • ۳۶۰ میلیون دلار محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی صادر شد
  • توزیع حدود هشت هزار تن کود یارانه‌ای در شهرستان میاندوآب در سال ۱۴۰۲
  • صادرات ۳۶۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از آذربایجان شرقی
  • پیش بینی هواشناسی هرمزگان ۲۹ فروردین
  • برگزاری کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان‌غربی در مهاباد
  • کارگاه آموزشی مددکاران ترویجی جنوب آذربایجان غربی در مهاباد
  • توزیع بیش از چهار هزار و ۴۰۰ تن کود یارانه ای در شهرستان سلماس