Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن نبوی با اشاره به راه‌اندازی «مرکز تربیت مبلغ معلم» حوزه‌های علمیه، گفت؛ زمینه حضور حد اکثری طلاب در آزمون استخدامی وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان در هشت رشته تحصیلی فراهم شده است.

معاون فرهنگی تبلیغی حوزه‌های علمیه افزود؛ برخی رشته‌ها در آموزش و پرورش وجود دارد که اگر بخواهد به طور شایسته و کارشناسانه مدیریت شود، زمینه خوبی برای ورود نیروهای حوزوی به عرصه تعلیم و تربیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو ستاد همکاریهای حوزه و آموزش و پرورش گفت؛ بستر تربیت تخصصی معلمان و دبیرانی برای دروسی مانند قرآن، زبان عربی، علوم تربیتی، فعالیت‌های پرورشی در حوزه علمیه فراهم است.

وی افزود؛ طلاب قبل از این نیز در برخی دروس مثل عربی، قرآن و علوم تربیتی می‌توانستند ورود داشته باشند، ولی حوزه علمیه نه در آموزش‌ها مشارکت داشت و نه در برنامه‌ریزی‌ها، بر این اساس مرکز تربیت مبلغ معلم توسط حوزه علمیه طراحی و اجرا شد و برنامه‌های آن نیز برعهده حوزه علمیه است.

مدیر مجتمع آموزشی پژوهشی تبلیغ، بیان کرد: در این راستا با همکاری و پیگیری ستاد همکاریها جلسات متعددی با دانشگاه فرهنگیان برگزار و تفاهم نامه‌ای منعقد شد که امیدواریم با ایجاد راه‌های قانونی، مسیر ورود علاقه مندان به عرصه آموزش و پرورش مهیا شود و افراد بتوانند بدون دغدغه آموزش‌های لازم را ببینند و در جریان جذب و استخدام در آموزش و پرورش قرار گیرند.

طلاب مستعد در مسیر جذب آموزش و پرورش

وی با بیان اینکه عناوین دروس و سرفصل‌های دوره تربیت مبلغ معلم نیز آماده شده است گفت؛ این عناوین در مرحله تصویب نهایی است و به لطف خداوند با جذب افراد مستعد و توانمند و آموزش آن‌ها در مدت ۲ یا ۳ سال، طلاب واجد شرایط در مسیر جذب آموزش و پرورش قرار می‌گیرند.

شرایط ورود طلاب به آموزش و پرورش

نبوی با تشریح نحوه ورود طلاب به آموزش و پرورش افزود؛ برای ورود به آموزش و پرورش دو مسیر قانونی وجود دارد. مسیر اول، شرکت در کنکور سراسری و ورود به دانشگاه فرهنگیان که پس از طی دوره چهارساله به عنوان معلم مشغول تدریس می‌شوند.

دومین راه بر اساس ماده ۲۸ اساسنامه دانشگاه فرهنگیان؛ جذب از طریق آزمون استخدامی می‌باشد که طلاب و دانشجویانی که مدرک سطح ۲ یا کارشناسی دارند و خدمت سربازی خود را گذرانده‌اند می‌توانند جذب آموزش و پرورش شوند.

عضو ستاد همکاریها بیان داشت: آزمون استخدامی آموزش و پرورش چند سالی برگزار می‌شود و کسانی که علاقه‌مند استخدام در این وزارتخانه باشند می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

معاون تبلیغ و امور فرهنگی حوزه‌های علمیه گفت؛ طلابی و دانشجویانی که در آزمون استخدامی شرکت کرده و قبول شوند، بعد از طی مراحل مصاحبه و قبولی در آن، به عنوان مهارت آموز در دانشگاه فرهنگیان پذیرفته شده و بعد از گذراندن یک سال آموزش‌های دوره معلمی و شرکت در آزمون جامع، در صورت قبولی به ادارات آموزش و پرورش معرفی شده و مشغول تدریس می‌باشند.

امکان شرکت طلاب در هشت رشته

وی یاد آور شد: در سالهای قبل طلاب فقط در سه رشته می‌توانستند شرکت کنند ولی امثال با پیگیری‌های صورت گرفته توسط "ستاد همکاریها و مرکز تربیت مبلغ معلم در ۸ رشته علوم انسانی از جمله دبیری عربی، مربی امور تربیتی، دبیری معارف اسلامی، آموزگاری ابتدایی، دبیری ادبیات فارسی، دبیری علوم اجتماعی، دبیری تاریخ و دبیری فلسفه می‌توانند در آزمون استخدامی شرکت کنند و در صورت پذیرش در همان رشته‌ای که قبول شده‌اند به استخدام آموزش و پرورش در می‌آیند.

معاون تبلیغ حوزه خاطرنشان کرد: طلاب سراسر کشور پس از قبولی در آزمون استخدامی که توسط سازمان سنجش برگزارمی‌شود، دوره یک‌ساله مهارت‌آموزی (ماده ۲۸ اساسنامه فرهنگیان) را در این مرکز گذرانده و بعد از پایان دوره یک‌ساله به عنوان معلم در آموزش و پرورش استخدام می‌شوند.

حجت الاسلام والمسلمین نبوی گفت: مرکز تربیت مبلغ معلم به منظور موفقیت بیشتر طلاب در آزمون استخدامی سال ۱۳۹۹-۱۳۹۸ دوره مجازی آمادگی آزمون استخدامی را طراحی و انشاالله به زودی برگزار می‌کند تا طلاب با آمادگی بیشتری در آزمون شرکت کنند.

وی افزود: در حال حاضر بیش از ۸۷۰۰ نفر برای شرکت در این دوره ثبت نام کرده اند و در برخی استان‌ها به دلیل عدم اطلاع رسانی صحیح، تعدادی از افراد پیگیر ثبت نام هستند که به همین منظور ثبت‌نام تا پایان وقت اداری روز دوشنبه ۱۷ تیرماه تمدید شد و پیش بینی می‌شود بیش از ۱۰ هزار طلبه در دوره مجازی آمادگی آزمون استخدامی ثبت نام کنند.

بانوان طلبه نیمی از ثبت نام کنندگان

حجت الاسلام والمسلمین نبوی بیان کرد: حدود نیمی از ثبت نام کنندگان بانوان طلبه و نیمی دیگر طلاب برادر هستند که این دوره انشاالله نیمه دوم تیرماه به صورت مجازی برگزار می‌شود.

وی گفت در این دوره؛ طلاب با مراحل و شرایط شرکت در آزمون و انتخاب محل‌های رشته‌ها، و دوره یک‌ساله مهارتی پس از آزمون و …، آشنا می‌شوند.

کد خبر 4660197 آزاده سهرابی

منبع: مهر

کلیدواژه: حوزه علمیه طلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۳۶۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان افشای سئوالات آزمون های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن شد

 رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با تاکید بر غیرممکن بودن لو رفتن سئوالات آزمون‌ها گفت: سئوالات به صورت رمزگذاری شده تا چند دقیقه قبل از شروع آزمون‌ها به رئیس شعبات داده می‌شود.

به گزارش تسنیم، محسن زارعی امشب در شورای آموزش و پرورش استان کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، با قدردانی از پاسخ اخیر سپاه به صهیونیست‌ها اظهار داشت: عملیات شجاعانه و غرورآفرین سپاه پاسداران به جهانیان نشان داد که ایران برای احقاق حق خود از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد بود.

وی با بیان اینکه این عملیات شجاعانه، درس بزرگی برای همه ما جهت پیشبرد برنامه‌ها با همین سیاق بود، افزود: آزمون‌های نهایی و نظام سنجش در سنوات گذشته به شیوه‌ای غلط برگزار می‌شد چرا که دانش آموزان را بیشتر به سمت حافظه‌محوری سوق می‌داد که این روند ممکن بود در درون نظام آموزشی آسیب بزرگی ایجاد کند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اصلاح این ساختار غلط در سال گذشته، گفت: به منظور ارتقاء کیفیت نظام آموزش و پرورش در سال 1402 سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در آزمون‌های نهایی ملاک قرار داده شد و به ترتیب هر سال درصد خاصی به خود اختصاص داده که این درصد در سال‌جاری به 60 درصد رسیده است.

برگزاری آزمون‌ها به صورت الکترونیک، تا سال 1407

وی با اشاره به اینکه به منظور برگزاری آزمون‌های تمام الکترونیک مراکز آزمون سطح کشور تا سال 1407 استاندارد می‌شوند، عنوان کرد: راستا تحقق این هدف هم اکنون برنامه‌هایی در حال اجراست اما برای اجرای کامل آن نیاز به فراهم شدن زیرساخت‌ها و تجهیزات مناسب هستیم.

زارعی اظهار کرد: تامین امنیت آزمون‌ها به ریاست وزارت کشور و از طریق شورای تامین استان‌ها و شهرستان‌ها بسیار حائز اهمیت و مورد تاکید قرار دارد که این مهم با همکاری دستگاه‌های متولی و شورای تامین هم در سطح ملی و هم استانی و شهرستانی دنبال می‌شود.

وی با تاکید بر غیرممکن بودن لو رفتن سئوالات آزمون‌ها تصریح کرد: سوالات به صورت رمزگذاری شده تا چند دقیقه قبل از شروع آزمون‌ها به رئیس شعبات داده می‌شود و بازگشایی این رمز‌ها برای سایر افراد غیرممکن بوده اما آنچه قابل انتشار است این است که افراد حاضر در جلسه آزمون از طریق ابزارهای مختلف این سوالات را به بیرون ارسال کنند.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: امسال حدود 100 عنوان آزمون برگزار خواهد شود که برای فراهم کردن زیرساخت‌های لازم جهت برگزاری آن‌ها، تقریبا یک ماه عوامل اجرایی درگیر برگزاری این آزمون‌ها خواهند بود.

وی با اشاره به اینکه برگزاری آزمون در شرایط مطلوب نتیجه مطلوبی برای دانش‌آموز به دنبال خواهد داشت، گفت: به منظور کیفیت‌بخشی به آزمون‌های نهایی وضعیت موجود باید کاملا بررسی و نقاط ضعف کاملا احصا شود که این مهم در دروس مختلف مورد توجه و مبنا و پایه تصمیم‌گیری‌ها قرار خواهد گرفت.

شرکت یک میلیون و 800 هزار دانش‌آموز در آزمون‌هایی نهایی

زارعی وجود اطلاعات کافی از وضعیت موجود برای دست‌یابی به ارتقای امنیت و کیفیت برگزاری آزمون‌های سنجش را ضروری خواند و عنوان کرد: تحلیل‌ها و داده‌های اطلاعاتی می‌تواند در تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی مناسب برای هر استان و منطقه‌ای تاثیر بسزایی داشته باشد، اما در کل نمی‌توانیم برای کل کشور یک نسخه واحد در راستای ارتقای کیفیت آزمون‌های سنجش بپیچیم.

رئیس مرکز ارزشیابی و تضمین کیفیت وزارت آموزش و پرورش در بخش پایانی سخنان خود با اشاره به اینکه در آزمون‌های نهایی پیش رو تقریبا یک میلیون و 800 هزار دانش‌آموز به صورت مستقیم درگیر خواهند بود، ابراز داشت: ایجاد امنیت روانی جامعه برای دانش‌آموزان و خانواده‌ آنها در اولویت ما قرار دارد و در صدد ایجاد فضایی آرام و امن برای آنان هستیم.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پاسخ وزارت آموزش و پرورش به خبر" ۳۰ هزار معلم بازنشسته، ۸ ماه است حقوق نگرفته اند" فعالیت 110 مدرسه تک‌دانش‌آموزی در کشور

دیگر خبرها

  • آغاز ثبت‌نام آزمون استخدامی جذب ۳۰۰ معلم برای بشاگرد و جزایر استان هرمزگان
  • زمینه حضور پرشور مردم ورامین در دور دوم انتخابات فراهم شده است
  • آزمون استخدامی آموزگاری با جدیدترین یافته‌های علمی و پژوهشی
  • نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا فردا اعلام می‌شود
  • امکان افشای سوالات آزمون‌های آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • لو رفتن سوالات آزمون‌های نهایی و کنکور سراسری به هیچ عنوان امکان ندارد
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری تا آخر فروردین
  • امکان افشای سئوالات آزمون های وزارت آموزش و پرورش غیرممکن شد
  • اطلاعیه هم‌زمانی آزمون تخصصی حفظ و استخدامی آموزش و پرورش
  • جزئیات اعلام نتایج آزمون استخدامی آموزگاری و حضور در مراحل مختلف استخدام