Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا؛ «محمدسالاری» روز یکشنبه در یکصد و پنجاه و سومین جلسه شورا، اظهار داشت: طرح توسعه مجلس شورای اسلامی در محدوده میدان بهارستان و تعیین حرایم آن موضوعی است که برای شهروندان و ساکنان در حوزه نفوذ آن طرح، مسایل و مشکلات بسیاری را بوجود آورده است.
وی گفت: شکل‌گیری و بارگذاری‌های قابل توجه ساختمان‌ها در محدوده طرح که در مراحل پایانی است، مبتنی بر رعایت مفاد طرح تفصیلی شهر نبوده و بر اساس تفاهمی با شهردار وقت تهران و مصوبه کمیسیون ماده ۵ در یک مقطع زمانی انجام شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سالاری ادامه داد: تنها سند ملاک عمل توسعه برای این محدوده یک مصوبه کمیسیون ماده ۵ است که متاسفانه بدون توجه کافی به پیوست‌های مطالعاتی از جمله پیوست اجتماعی و رعایت حقوق مکتسبه و عدم‌النفع شهروندان آن محدوده به تصویب رسیده است.
عضو شورای تهران با بیان اینکه به معماری ایرانی – اسلامی در احداث نماهای این ساختمان‌ها کم توجهی شده است، بیان کرد: ساختمان‌های مجلس باید به عنوان نماهای شاخص و عناصر هویت بخش شهرها باشند.
وی عنوان کرد: از دوره گذشته تاکنون تذکراتی در خصوص طرح توسعه مجلس داده‌ایم و صرفاً تغییرات جزیی در نماها ایجاد شد اما همچنان وضعیت مناسب نیست.
سالاری بر لزوم در نظر گرفتن حقوق عمومی در اجرای طرح‌ها تاکید کرد و افزود: شهروندان این محدوده با مراجعات خود، نسبت به اینکه شهرداری به موجب مفاد طرح تفصیلی و بارگذاری قانونی به آنها پروانه نمی‌دهد، معترض‌اند.
وی ادامه داد: برای طرح توسعه مجلس محدویت ارتفاعی ساخت و ساز تعیین شده است و افرادی که در شعاع ۳۰۰ متری تا شعاع ۵۰۰ متری درخواست صدور پروانه نموده‌اند از شهرداری منطقه ۱۲ به مجلس فرستاده می‌شوند تا ارتفاع ساخت و ساز آنها مورد بررسی و موافقت قرارگیرد و عموماً با ارتفاع ۵/۱۰ متر موافقت می‌شود.
سالاری یادآور شد: برخی املاک در کوچه‌هایی هستند که ۵ الی ۶ طبقه ساخته‌اند اما برای ساخت و ساز جدید محدودیت ارتفاع اعمال می‌شود و در حالی که که خود ساختمان‌های مجلس بصورت بلند مرتبه ساخته شده و حقوق عمومی مالکین املاک و پارسل‌ها رعایت نشده است.
وی همچنین با اشاره به محصور شدن خیابان مردم توسط مجلس شورای اسلامی گفت: در آغاز این دوره شورا، خیابان مردم که در اختیار تمامی شهروندان و برای مردم بود توسط مجلس محصور و در اختیار فضای درونی مجلس قرار گرفت و محدودیت‌هایی برای حقوق عمومی مردم ایجاد شد، این در حالیست که مجلس به عنوان نماد رعایت قانون باید مدافع حقوق عمومی مردم باشد و طرح توسعه مجلس یا هر مکانی باید به نحوی اجرایی شودکه عدم النفع آن برای مالکین و افراد دارای حقوق مکتسبه رعایت شود.
عضو شورای شهر تهران از هیات رییسه شورای شهر خواست این تذکر به مسئولین و مدیران فنی حوزه مجلس شورای اسلامی ارائه شود.
تهرام/۷۲۴۴//‏

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۴۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرحله دوم انتخابات مجلس در تهران الکترونیکی برگزار می‌شود

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تهران برای نخستین بار الکترونیکی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محسن اسلامی با اشاره تمهیدات برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی دوازدهم اظهار کرد: طراحی تعرفه‌های این دوره با قبل متفاوت است؛ در مرحله اول انتخابات دو تعرفه رأی برای انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی در نظر گرفته شده بود اما به دلیل اینکه در دور دوم فقط انتخابات مجلس را داریم، طراحی مختص انتخابات مرحله دوم در نظر گرفته شده است.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: تعداد ستون‌های تعبیه شده در هر حوزه انتخابیه نیز به اندازه کرسی‌های باقی مانده است برای مثال در حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس که ۱۶ کرسی برای دور دوم باقی مانده است، تعرفه‌های رأی دارای ۱۶ ستون است.

اسلامی تصریح کرد: تعرفه‌های جدید در مرحله چاپ قرار دارد و این هفته واصل شده و به حوزه‌های انتخابیه ارسال می‌شود.

وی همچنین درباره حوزه‌هایی که انتخابات در آنها به صورت الکترونیک برگزار می‌شود، اظهار کرد: تعرفه به این حوزه‌های انتخابیه هم ارسال می‌شود تا در صورت احتیاط اگر مشکلی به‌وجود آمد، بتوانند از آن‌ها استفاده کنند.

دبیر ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه با هماهنگی شورای نگهبان، در این دور نیز انتخابات در ۸ حوزه به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، گفت: انتخابات در حوزه‌های انتخابیه «تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس»، «کرمانشاه»، «خرم‌آباد و چگنی»، «قائمشهر، سوادکوه، جویبار، سیمرغ و سوادکوه شمالی»، «ملایر»، «شیراز و زرقان»، «آبادان» و «تبریز، آذرشهر و اسکو» به صورت تمام‌الکترونیک برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: در دوره قبل، انتخابات در دو حوزه انتخابیه آبادان و ملایر به صورت الکترونیکی برگزار شده بود که به شورای نگهبان پیشنهاد کردیم که در ۶ حوزه دیگر نیز به صورت تمام الکترونیک برگزار شود که شورای نگهبان با آن موافقت کرد. بنابراین در حوزه انتخابیه تهران که بیشترین کرسی را برای مجلس دارد، انتخابات برای نخستین بار به صورت الکترونیک برگزار می‌شود.

اسلامی خاطرنشان کرد: برای این دوره نیز مانند دور قبل، در حوزه‌هایی که انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود، مانور برگزار می‌شود. همچنین موشن گرافیکی طراحی شده است که از طریق صداوسیما پخش و آموزش داده خواهد شد و مردم می‌توانند به سهولت رأی خود را ثبت کنند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور درباره مدارک مورد نیاز برای انتخابات ۲۱ اردیبهشت، خاطرنشان کرد: بر اساس ماده ۱۱ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، رأی‌دهندگانی که در دور اول در همان حوزه انتخابیه رأی داده باشند یا در هیچ حوزه انتخابیه‌ای رأی نداده باشند، می‌توانند با یکی از مدارک هویتی پنجگانه شامل کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، کارت پایان خدمت و گذرنامه رأی خود را ثبت کنند.

منبع: ایرنا کد خبر 746392

دیگر خبرها

  • زائران دسترسی مناسبی به حرم حضرت معصومه (س) و اطراف آن ندارند
  • گواهی‌های صادره در مراکز اطراف تهران دقیق نیست
  • رعایت حقوق بشر در ادبیات سعدی به خوبی تبیین شده است
  • زیرساخت‌های جزیره خارگ تقویت می‌شود
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد
  • حل چالش حقوق کارگران در میدان بهارستان / راهکار صولت برای فرار از چالش حقوق کارگران
  • طرح های توسعه محلی مناطق ۲۲ گانه تهران زیر ذره بین شورا
  • مرحله دوم انتخابات مجلس در تهران الکترونیکی برگزار می‌شود
  • سرانه فضای سبز کرج در طرح تفصیلی جدید توسعه می یابد
  • مدیریت واحد شهری در برنامه هفتم توسعه مغفول ماند