Web Analytics Made Easy - Statcounter

ترمینال سلام، ترمینال جدیدی است که به تازگی در فرودگاه امام خمینی تأسیس شده است و شاید بتوان آن را مدرن‌ترین ترمینال هوایی هوشمند در ایران نام برد که نقش مهمی در پذیرش و جابه‌جایی مسافران در این فرودگاه را داشته و از آن به عنوان شاهکار متخصصان و مهندسین داخلی کشور در امر ساخت فرودگاه و تجهیزات فرودگاهی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اطلاعات بیشتر در مورد ترمینال سلام

نام اصلی این ترمینال، ترمینال گالری سلام است که با تلاش متخصصان داخلی کشور و با همکاری بنیاد مستضعفان و شرکت شهر فرودگاهی فرودگاه امام خمینی ساخته شده و از آن به عنوان نخستین پایانه هوشمند هوایی ایران نام برده می‌شود که ظرفیت اعزام و پذیرش سالانه ۵ میلیون مسافر را در خود خواهد داشت.

ساخت این پروژه در ابتدا به عنوان یک ترمینال زیارتی در سال ۱۳۸۸ آغاز شد و تا قبل از سال ۹۵ حدود ۱۸ درصد آن پیشرفت کرده و سپس به علت کمبود بودجه و اعتبارات عمرانی این روند رو به کندی پیش رفت، سپس در سال ۹۵ به درخواست وزارت راه و شهرسازی از بنیاد مستضعفان در جهت تأمین منابع و تکمیل این پروژه، پس از تشکیل کارگروه مشترک بین این دو سازمان تصمیم گرفته شد تا اولین قرارداد BLT در کشور برای احداث و تکمیل این ترمینال منعقد شود که شرکت ملی ساختمان به عنوان نماینده بنیاد مستضعفان این قرارداد را امضا کرد و همچنین مسئولیت طراحی، تأمین منابع و ساخت این ترمینال به عهده بنیاد مستضعفان است و سود این سرمایه‌گذاری به صورت اقساط در مدت ۸ سال به این بنیاد بازپرداخت می‌شود. رئیس بنیاد مستضعفان بودجه ساخت این پروژه را حدود ۵۰۰ میلیارد تومان عنوان کرده است.

احداث این پروژه در جهت عمل به برنامه توسعه ۳۰ ساله فرودگاه توسط شهر فرودگاه امام خمینی صورت گرفته است و آنطور که مسئولین گفته‌اند این ترمینال می‌تواند تا ۸۰ درصد ظرفیت فرودگاه را بیشتر کرده و پذیرش و جابجایی مسافر را آسان‌تر کند، همچنین تعداد پروازها نیز با ساخت آن افزایش یافته است و همچنین باید بدانید که بر اساس طرحی مصوب که در اختیار شهر فرودگاهی فرودگاه امام خمینی قرار گرفته است بعد از این ترمینال، فاز اول ترمینال " ایران شهر" می‌بایست با پذیرش و اعزام سالانه حدود ۲۵ میلیون مسافر مورد بهره‌برداری قرارگیرد که پس از افتتاح ترمینال گالری سلام، ساخت آن در دستور کار است.

ساخت این ترمینال «گامی در جهت پرورش تیم فرودگاه سازی ایران» است که با مشارکت تمامی نیروهای متخصص داخلی بومی سازی شده و به پایان رسیده است که باعث صرفه جویی در بودجه به میزان ۳ میلیون دلار شده است که این خود امر مهمی در صنعت فرودگاهی کشور به شمار می‌رود و این طرح بستر مناسبی برای توسعه اقتصادی و گسترش سیستم لجستیک با ایجاد مراکز لجستیک و حمل و نقل چند وجهی و بندر خشک است و همچنین ساختمان‌های اداری و ساختمان استقرار شرکت‌ها، انبار مسقف ۵ هزار متر مربعی، انبار روباز ۱۰ هزار متر مربعی و پارکینگ خودروهای سبک و سنگین نیز در این مجموعه افتتاح خواهند شد.

ویژگی‌های ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی

این ترمینال مساحتی حدود ۵۵ هزار مترمربع دارد و در ۳ طبقه و در سمت غرب فرودگاه بین المللی امام خمینی احداث شده که با افتتاح آن، ظرفیت فرودگاه به حدود ۱۳ میلیون نفر افزایش می‌یابد.

بنای این ترمینال با مدرن‌ترین استانداردهای روز دنیا همانند بسیاری دیگر از فرودگاه‌های هوشمند و پیشرفته دنیا ساخته شده است، که می‌توان آن را قابل رقابت با نمونه‌های خارجی مانند فرودگاه جدید استانبول، دانست، بسیاری از تجهیزات آن توسط شرکت‌های دانش بنیان و متخصصان طراحی داخلی تولید شده و درصد کمی از این تجهیزات خارجی هستند که این امر باعث صرفه جویی ارزی و اشتغال زایی زیادی شده است، به مدد مشارکت مهندسان داخلی طراحی این مجموعه با الهام از هنر معماری ایرانی، اسلامی جلوه دیگری به این پروژه بخشیده و آن را تا حدود زیادی متفاوت‌تر از بقیه ترمینال‌های هوایی کشور کرده است و در آن از ۱۲۵۰۰ متر مربع کاشی، ۱۱۸۰۰ متر مربع ورق آلومینیوم، ۳۴ هزار متر مربع سنگ، ۱۱۱۷۲ متر مربع شیشه و ۳۲ هزار متر مربع سقف کاذب و همچنین حدود ۱۰ کیلومتر مربع کابل کشی به کار استفاده شده است.

پروازهای ترمینال سلام

تعدادی از پروازهای داخلی که از ساعت ۱۲ شب تا ۵ صبح در فرودگاه مهرآباد تهران ممنوعیت پرواز دارند به این ترمینال انتقال داده شده‌اند که با این انتقال امر جابه‌جایی مسافران در این فرودگاه آسان‌تر شده است و با اضافه کردن «اوپن کانتر» که سرعت پذیرش مسافر را تسهیل می‌بخشد مسافر تمامی شرکت‌های هوایی در هر کانتری می‌تواند کارت پرواز خود را دریافت کند و با افتتاح و بهره‌برداری از این پروژه سامان دهی تاکسی‌های فرودگاه نیز انجام می‌پذیرد و تمامی خدمات آنها الکترونیکی شده و در اختیار مردم قرار می‌گیرند.

جهت اطمینان از عملکرد درست تجهیزات و سیستم این ترمینال، تستی عملیاتی به دستور وزیر راه در آن صورت گرفت که این ترمینال را به طور رسمی بازگشایی کرد و برنامه‌ریزی برای پروازهای حج در این پایانه نیز در حال انجام است و پس از پایان آنها برای برنامه‌ریزی پروازهای بعدی نیز اقدام خواهد شد، سفر از این ترمینال می‌تواند تجربه خوبی برای شما باشد چرا که با تلاش مهندسین داخلی آشنا خواهید شد و از نتیجه کار آنها لذت خواهید برد اما قبل آن اگر مایل باشید می‌توانید از ممنوعیت خروج خود با استفاده از سامانه استعلام ممنوع الخروجی با کد ملی که به تازگی راه افتاده است استفاده کنید و مجبور به رفتن به سازمان گذرنامه و استعلام تلفنی نباشید.

این مطلب یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر درمحتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 4660003

منبع: مهر

کلیدواژه: ترمینال سلام فرودگاه امام خمینی ره پروازهای عبوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۴۴۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 

حیدر محمدی رئیس سازمان غذا و دارو در مراسم دوازدهمین همایش مکمل‌های غذایی و رژیمی گفت: با توجه به شعار سال در خصوص تولید، باید برنامه ریزی در زمینه جهش تولید انجام شود. سیاست سازمان غذا و دارو حمایت از تولید داخلی خواهد بود و این کار بدون مشارکت ذینفعان نتیجه مطلوبی نمی‌دهد. 

وی بیان کرد: برای انجام برون سپاری باید یکسری اقدامات را انجام بدهیم. عدم تعارض منافع یکی از اصول نظارت است. 

محمدی ادامه داد: الکترونیکی شدن فرآیندها باید انجام شود اکنون تمام کارها در اتوماسیون بارگذاری شده است. منع واردات کالاهای داخلی همچنان پا بر جا است. 

وی ادامه داد: توسعه صادرات یکی از برنامه های سازمان غذا و دارو است. 

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی به خود کفایی رسیده‌ایم.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی بهداشت و درمان

دیگر خبرها

  • سیل در امارات / پرواز‌های فرودگاه امام به دبی متوقف شد
  • توقف فوری پروازهای ایران به دبی
  • سیل در امارات، انجام پروازهای فرودگاه امام به دبی را متوقف کرد
  • لغو در حدود ۳۰۰ پرواز در فرودگاه دبی در پی سیل
  • اقامه نماز جمعه در مصلای امام خمینی (ره) شهر ایلام
  • پیمانکار ترمینال بین المللی فرودگاه شیراز تا سوم اردیبهشت ​تعیین می شود
  • منع واردات کالاهای تولید داخلی/ حمایت بیشتر از تولید داخل با مشارکت ذینفغان 
  • خدمات تشریفات فرودگاه در پرواز تهران به استانبول
  • عرض ارادت شاعران کودک و نوجوان به ساحت مقدس امام رضا (ع)
  • تأمین مسکن مددجویان یزدی