Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین دوره مسابقه بزرگ کتابخوانی «بخوانیم، بفهمیم، بگوییم» با عنوان «پوپک دانا» توسط مؤسسه خانه کتاب و با حمایت یکی از بانک‌های دولتی کشور، برگزار می‌شود.

این مسابقه با هدف ترغیب دانش آموزان به مطالعه کتاب در ایام تعطیلات تابستان، تاکید برای فهمیدن مطالب کتاب‌ها و خلاصه‌کردن آنها، تمرین فن‌بیان و ارائه صحیح و مشارکت خانواده‌ها در تولید محتوا در فضای مجازی، ویژه دانش‌آموزان پیش‌دبستانی و مقطع ابتدایی (۵ تا ۱۲ سال) در سراسر کشور برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاقمندان برای شرکت در این مسابقه، می‌توانند یک جلد کتاب را با سلیقه خود انتخاب کرده، آن‌را به دقت مطالعه و سپس خلاصه آن را جلوی دوربین بیان کنند. سپس ویدئوی ضبط‌شده را به نشانی اینترنتی poopak.ketab.ir ارسال کنند. کتاب انتخاب‌شده باید غیردرسی بوده و جز کتاب‌های کمک‌درسی نباشد.

فیلم ارسالی باید به‌صورت یک ویدئوی کوتاهِ حداکثر ۱۲۰ ثانیه‌ای با صدا و تصویر واضح باشد و می‌تواند با موبایل ضبط شده باشد.

متقاضیان شرکت در مسابقه تا ۳۱ شهریور فرصت دارند با مراجعه به پایگاه اینترنتی poopak.ketab.ir آثار خود را در قالب‌های اعلام‌شده، ارائه و با تکمیل فرم مربوطه، در این مسابقه شرکت کنند. بر اساس این فراخوان، بانک مورد اشاره جوایزی را به‌عنوان بخش ویژه برای کسانی در نظر گرفته که کتاب‌‏هایی با موضوعات ساخت و تولید، مفاهیم اقتصادی و محیط زیست انتخاب کرده باشند.

از میان آثار ارسالی، ۱۱۴ نفر به عنوان برگزیده نهایی معرفی می‌شوند که به ۱۰ نفر برگزیده نهایی، تندیس، لوح و جایزه نقدی و به ۱۰۰ نفر منتخب شایسته تقدیر نیز لوح و جایزه نقدی اهدا می‌شود. همچنین، به ۴ یاریگر؛ والدین و مربیانی که نقش زیادی در جذب شرکت کننده در این مسابقه داشته باشند، لوح و جایزه نقدی داده می‌شود.

اولیا، مربیان و دانش‌آموزان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اینترنتی poopak.ketab.ir مراجعه کنند.

آئین پایانی و معرفی برگزیدگان دومین دوره مسابقه بزرگ کتابخوانی «بخوانیم، بفهمیم، بگوییم» با عنوان «پوپک دانا» همزمان با بیست و هفتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران در آبان ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.

کد خبر 4660260 صادق وفایی

منبع: مهر

کلیدواژه: مسابقه کتابخوانی خانه کتاب دانش آموزان کتاب و کتابخوانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۵۴۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسع منابع اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ دوره‌های تحصیلی آموزش ابتدایی، متوسطه اول، متوسطه دوم (نظری، فنی و حرفه‌ای و کاردانش) و کتاب‌های درسی تکمیلی دوره اول متوسطه ویژه دانش آموزان استعداد‌های درخشان و همچنین کتاب‌های درسی دانش آموزان استثنایی از طریق پنجره ملی خدمات دولت هوشمند my.gov.ir یا پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزش و پرورش my.medu.ir و یا سامانه سفارش و توزیع مواد آموزشی به آدرس www.irtextbook.com و www.irtextbook.ir و برابر جدول تقویم زمانی شیوه نامه انجام و کتب درسی بر اساس سفارشات مثبوت در سامانه توزیع می‌شود.


سید علی مدینه افزود: مبنای توزیع کتب در تمامی دوره ها، سفارش‌های مثبوت در سامانه است، با توجه به اینکه فهرست سفارش دانش آموزان در سامانه به صورت لحظه‌ای قابل مشاهده است و درخواست نسخه چاپی ثبت سفارش فردی از اولیا دانش آموز توسط مدارس به جهت صرفه جویی ممنوع است.


او گفت: مدیران مدارس لیست قیمت کتب درسی را در معرض دید اولیا و دانش آموزان قرار دهند؛ و بهای کتاب‌های درسی صرفا بر اساس قیمت پشت جلد کتاب (ثبت شده در سامانه) است و دریافت هرگونه وجه اضافی ممنوع بوده و پیگرد قانونی دارد.


مدینه افزود: در صورت تغییر پایه، مدرسه و یا رشته تحصیلی دانش آموز و نیاز به اصلاح سفارش، بر اساس تقویم زمان بندی اعلام شده در شیوه نامه پیوست و قبل از صدور حواله از منطقه به مدرسه، مدرسه و یا دانش آموز ملزم به اصلاح سفارش کتب (فقط یک مرتبه) می‌باشند.


او گفت: ثبت سفارش تک جلدی (آزاد) کتاب‌های درسی و بسته‌های آموزشی ویژه معلمان از تاریخ ۲۲ / ۰۷ / ۱۴۰۳ و برای دانش آموزانی که فقط به تعدادی از کتاب‌های درسی نیاز دارند از تاریخ ۰۶ / ۰۸ / ۱۴۰۳ آغاز می‌گردد و تا تاریخ ۱۰ / ۱۲ / ۱۴۰۳ ادامه خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • فرهنگسازی و ترویج کتابخوانی میان کودکان ضروری است
  • برپایی دومین نمایشگاه آثار نقاشی کودکان مبتلا به اوتیسم
  • جزئیات جدید ثبت سفارش کتاب‌های درسی سال تحصیلی ۱۴۰۴_۱۴۰۳
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین
  • آغاز فرآیند ثبت سفارش کتاب‌های درسی از ۲۸ فروردین ماه سال جاری
  • هیات خادم الرضا (ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • مسابقه قرآنی ویژه سواد آموزان کردستانی برگزار می‌شود
  • هیات خادم الرضا(ع) به حوزه کتاب و کتابخوانی توجه ویژه داشته است
  • برگزاری مسابقه حفظ جز سی‌ام قرآن کریم ویژه سوادآموزان کردستان
  • مسابقه «کتاب شیرین» برگزار می‌شود؛ ساعت دقیق پخش مسابقه «کتاب شیرین»؟