Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقتصادآنلاین - محمد امین خدابخش؛  معاملات امروز بورس تهران امروز به رشد هزار و دو واحدی شاخص بورس تهران انجامید. در این روز رونق معاملات اگرچه به افزایش چشمگیر قیمت‌ها و یا صف خرید شدن نمادهای نام‌آشنای بازار منتهی نشد، با این حال تقاضا به حدی بود که تبادل دو میلیارد و 617 میلیون سهم به ارزش هزار و 226 میلیارد تومان انجامید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارزش معاملات بازار یاد شده نسبت به روز گذشته افزایشی بود، با این حال بررسی معاملات خرد حاکی از آن است که ارزش 760 میلیارد تومانی داد و ستدهای خرد بازار در روز جاری نسبت به دیروز کمتر شده است. به نظر می‌رسد که سرمایه گذاران در حال حاضر و پس از آنکه در ماه‌های اخیر شاهد رشد چشمگیری در قیمت اغلب نمادها بوده‌اند، حالا برای رشد بیشتر قیمت‌ها به دنبال دلایل بیشتری می‌گردند. همین امر سبب شده تا کاهش تقاضا در بسیاری از نمادها با افزایش عرضه همسو نشود و معاملات امروز در حالی خاتمه یابد که ارزندگی سهم‌ها مانع از عرضه آنها به متقاضیان باشد.

ارزش معاملات در هر یک از گروه‌های بورسی نیز امروز وضعیتی مشابه معاملات خرد داشت. در حالی که دیروز ارزش معاملات خودرویی‌ها و شیمیایی‌ها بالای 100 میلیارد تومان بود، امروز فقط نمادهای حاضر در گروه «خودرو وساخت قطعات» بودند که ارزش داد و ستدهای آنها بیشتر از رقم یاد شده بود. در این روز ارزش معاملات گروه مورد بحث به دلیل تبادل بیش از 195 میلیون سهم «خساپا» به 101 میلیارد تومان رسید. معاملات نماد معاملاتی گروه خودرو سازی سایپا به تنهایی بیش از 32 میلیارد تومان از این رقم را در بر می‌گرفت.

دیگر نمادهایی که پس از گروه خودرویی در رده دوم ارزش معاملات قرار گرفتند به گروه شیمیایی تعلق داشتند. این نمادها، امروز را در حالی به اتمام رساندند که کاهش عرضه سبب شد تا تقاضای اندک این نمادها به رشد قیمت آنها بیانجامد. ارزش معاملات نمادهای یاد شده در روزی که گذشت از 85 میلیارد تومان فراتر نرفت. امروز «شیران» بیشترین ارزش معاملات در گروه خود را داشت و معاملاتش در حالی خاتمه یافت که تبادل 14 میلیون سهم در این نماد ارزشی فراتر از 17 میلیارد تومان نیافت.

سایر گروه‌های پر معامله بازار را در جدول زیر مشاهده کنید:

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: خودرو بورس سهام خودرو خساپا ارزش معاملات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۵۶۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رکورد تاریخی قیمت جهانی طلا

محمد کشتی‌آرای - نایب‌رئیس سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران در رابطه با وضعیت یک هفته اخیر بازار سکه و طلای داخلی اظهار کرد: بازار‌های جهانی همچنان در مسیر صعودی خود با سرعت قابل توجهی در حرکت است؛ این هفته نیز همچون روال یک‌ماهه اخیر، قیمت طلا در بازار‌های جهانی رو به افزایش گذاشته و در این مسیر صعودی باقی مانده است؛ به گونه‌ای که هر اونس جهانی طلا با ٣۶ دلار افزایش به ٢٣٧٩ دلار رسید. این درحالی است که ابتدای هفته هر اونس طلای جهانی ٢٣۴٣ دلار قیمت داشت.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: علیرغم افزایش قیمت در بازار‌های جهانی، همچنان قیمت‌ها در بازار‌های داخلی کاهشی طی شده است؛ هرچند که در ابتدای هفته برای ساعاتی شاهد افزایش قیمت جهانی انواع قطعات سکه و مصنوعات طلا بودیم، اما این روند چندان طولی نکشید و روند کاهشی قیمت‌ها طی شد.

کشتی‌آرای در رابطه با آخرین قیمت سکه و طلا در بازار در پایان هفته (آخرین معاملات روز گذشته/پنجشنبه) و تغییرات آن نسبت به ابتدای هفته، گفت: هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۴٠٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته، در آخرین معاملات دیروز به ۴۴ میلیون و ٩٠٠ هزار تومان و سکه تمام طرح قدیم نیز با ٨٠٠ تومان کاهش به ۴١ میلیون و ۵٠٠ هزار تومان رسید. نیم سکه و ربع سکه هریک با ۵٠٠ هزار تومان کاهش نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات پایانی هفته، به ترتیب ٢۶ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان و ١۶ میلیون و ٣٠٠ هزار تومان تعیین قیمت شدند. سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی نیز با ٧٠٠ هزار تومان کاهش قیمت نسبت به ابتدای هفته در آخرین معاملات هفت میلیون و ٣٠٠ هزار تومان دادوستد شد.

این کارشناس بازار سکه و طلا خاطر نشان کرد: روند صعودی قیمت طلا در بازار‌های جهانی، قیمت طلا در بازار‌های داخلی را تحت تأثیر قرار داده و اجازه نداد روند کاهشی که در اوایل هفته داشت، ادامه یابد. هر مثقال طلای ١٧ عیار روز پایان هفته ١۶ میلیون و ۶۵٠ هزار تومان قیمت داشت. هر گرم طلای ١٨ عیار، اما حدود ۶٠ هزار تومان افزایش در آخرین معاملات روز پنجشنبه سه میلیون و ٨۴٣ هزار تومان مبنای معاملات مصنوعات طلا قرار گرفت.

کشتی‌آرای در رابطه با آخرین وضعیت حباب سکه نیز گفت: باتوجه به افزایش قیمت طلا در بازار‌های جهانی، بهای سکه در بازار داخل به رقم واقعی خود نزدیک‌تر شده و حباب آن کمی تخلیه شده است. براساس آخرین معاملات پایانی هفته، هر قطعه سکه دارای هفت میلیون و ٢٠٠ هزار تومان دارای حباب است که به نسبت اوایل هفته که در کانال هشت میلیون تومان بود، کاهش یافته است. در مجموع جز روز‌های ابتدایی هفته که قیمت‌ها کمی هیجانی بالا رفت، در طول هفته بازار به آرامش رسید و حباب سکه و قیمت انواع قطعات سکه کاهشی شد.

دیگر خبرها

  • رکورد تاریخی قیمت جهانی طلا
  • چاپ اسکناس‌های ریز دیگر بصرفه نیست | چاپ اسکناس درشت تورم‌زاست؟
  • چاپ اسکناس‌های درشت‌ تورم‌زا است؟
  • جیرفت بیشترین بارش استان کرمان را به خود اختصاص داد
  • ثبات قیمت دلار و سکه در معاملات امروز بازار
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد / کاهش کمینه دما در اصفهان
  • بیشترین بارش در شهرضا ثبت شد/ کاهش کمینه دما در اصفهان
  • شاخص کل بورس تهران در معاملات امروز 6 هزار واحد رشد کرد
  • رشد ۶۲۳۵ واحدی بورس در انتهای معاملات امروز
  • برنامه ریزی برای پذیرش شرکت‌های کرمانشاه در بازار سرمایه