Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛  در حالی که رییس جمهور روز چهارشنبه(12 تیر)، در سخنانی قاطع به بی‌عملی و انفعال اروپایی‌ها واکنش نشان داد و تمجید و تحسین همگان را بابت این مواضع به دنبال داشت، در زیرپوست کشور ظاهرا تحولات دیگری در جریان است که در آن خبری از «قاطعیت» و «اقتدار» دولت جمهوری اسلامی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برخی رسانه‌ها در روز 6 تیرماه گزارش دادند که سفیر بلژیک در ایران، خانم «ورونیک پتی»، با حضور در استان قزوین دیدارهایی با فعالان حوزه زنان در حوزه های مدیریتی، سیاسی، فرهنگی اجتماعی و اقتصادی داشته است.[1]

به گزارش سایت «پایگاه عدالتخواهان ایران»، این سفر با پیگیری سیده حمیده زرآبادی، نماینده اصلاح‌طلب قزوین و سخنگوی فراکسیون زنان مجلس و صدیقه ربیعی، معاون حوزه زنان استانداری قزوین، صورت گرفت. همچنین در اقدامی عجیب با ابلاغ استانداری حضور کلیه معاونان و مشاوران زن استانداری، فرمانداری ها و دستگاه های اجرائی استان در این جلسات اجباری اعلام شده است.

 

اما محورهای سخنان سفیر بلژیک در این دیدار، بسیار  قابل تامل بود که اهم این سخنان به این شرح است:

نخستین بار است که به قزوین سفرکرده ام و معتقدم دارایی های ایران زنان آن هستند که تحصیلکرده، قوی و فعال هستند و گفتمان دو طرف در آینده ادامه خواهد یافت!

رابطه ایران و بلژیک قدمت بسیار دارد و به بیش از ۱۰۰ سال قبل باز میگردد.

 پیشنهادات مطرح شده زنان کارآفرین را پیگیری خواهم نمود، امکان برقراری ارتباط و همکاری با قزوین وجود دارد و در ماههای آینده جهت ادامه تعاملات به قزوین سفر خواهم کرد!

قانون کشور ایران خوب است، اما نحوه اجرای آن دارای اهمیت است، با وجود داشتن قانون خوب، اما قانون خوبی اجرا نمی شود!

در بسیاری از موارد دو طرف هم نظر هستیم، ولی نظرات مختلفی درباره حجاب داریم! و از دیدگاه حقوق بشر و زنان دیدگاه ما متفاوت است، باید حقوق زنان رعایت شود و  در مواردی که تفاوت نظر وجود دارد با هم گفتمان داشته باشیم.

مسائل و زمینه های مختلفی همچون ورزش و کارآفرینی برای همکاری وجود دارد و باید در این مورد با مسئولان هم اندیشی شود و در آینده با امور بانوان استانداری در راستای همکاری های ممکن تعامل بیشتری خواهیم نمود.[2]

جدای از این که این سخنان مداخله‌جویانه چه ربطی به شرح وظایف دیپلماتیک سفیر بلژیک در ایران دارد، مساله این‌جاست که چه کسانی و با چه هدفی زمینه ارتباط‌گیری سفیر یک کشور بیگانه را با زنان استان قزوین فراهم کرده‌اند؟ با چه هدفی، مسوولان استانی برای تسهیل سفر و بازدیدهای خانم سفیر بسیج شدند؟ درست در زمانی که به واسطه پیمان‌شکنی اروپایی‌ها و تهدیدات نامشروع و غیرقانونی آن‌ها نسبت به کاهش تعهدات ما در برجام(در همنوایی کامل اروپا با ترامپ) و پوچ بودن وعده‌های تعهدات مالی، بین جمهوری اسلامی ایران و اروپایی‌ها، چالش و مجادله وجود دارد، پشت پرده تحرکات سفرای خارجی به ویژه در حوزه فرهنگ و امور اجتماعی چه مقاصدی نهفته است؟

گفتنی است قبل از این جلسه با زنان کارآفرین قزوین، سفیر بلژیک با عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین، هم ملاقات کرد.

ورونیک پتی، عبدالمحمد زاهدی، حمیده زرآبادی

پیش از آن، در 10 اردیبهشت، خانم سفیر با حمیده زرآبادی، نماینده اصلاح‌طلب قزوین در مجلس دیدار کرد[3] و ظاهرا زرآبادی پیگیر دیدار این خانم از استان قزوین و جلسات و دیدارهای او بوده است.

دیدار حمیده زرآبادی با ورونیک پتی، سفیر بلژیک

در واکنش به همین تحرکات، روز 11 تیرماه، خانم دکتر فاطمه محمدبیگی، دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین، در پنجمین شورای برنامه‌ریزی عفاف و حجاب استان قزوین که در دفتر نماینده ولی فقیه با حضور متولیان حوزه فرهنگی برگزار شد، گفت:

"متاسفانه طی ماه‌های اخیر شاهد برگزاری برنامه‌هایی به بهانه دوره توانمندسازی زنان در استان قزوین هستیم که به صورت زیرپوست در مسیر اجرای سند 2030 در استان قدم برمی‌دارند."

محمدبیگی یادآور شد:

"اخیرا شاهد حضور سفیر بلژیک در قزوین و برگزاری جلساتی با حضور وی و بانوان بودیم، مشخص نیست این سفر با چه محوریتی انجام گرفته است؛ چرا از بانوان انقلابی و فرهنگی متدین در این برنامه دعوت نشد؟"

او افزود:

"شاید عده ای به دنبال اجرای طرح "شب‌های روشن رشت" در قزوین هستند و برای اجرای این طرح به دنبال دعوت از برخی شخصیتهای خارجی به استان هستند."

دبیر بنیاد عفاف و حجاب استان قزوین اذعان کرد:

" خانم ابتکار مدتی پیش برای اجرای این طرح دیدارهایی با برخی بانوان سفرای خارجی انجام می‌داد که با اعتراض بانوان انقلابی تهران این موضوع تعطیل شد، طی هفته‌های گذشته شاهد مدل اجرایی خانم ابتکار در قزوین هستیم."[4]

 

در تایید سخنان خانم محمدبیگی باید گفت که معصومه ابتکار، معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری، در دو سال گذشته در چند نوبت با سفیر سوئد در ایران، خانم هلنا سانگلاند، دیدار کرد و حتی سفری دو روزه به سوئد داشت که محور مذاکرات او با سوئدی‌ها، همکاری آن‌ها در بحث «توانمندسازی زنان» بوده، که مشرق در گزارشی تفصیلی به آن پرداخته بود. همچنین یکی از سرفصل‌های کاری محمدجواد آذری جهرمی در وزارت ارتباطات، بحث «توانمندسازی» زنان است که از قضاء معصومه ابتکار همکاری تنگاتنگی با وزارت ارتباطات در این زمینه دارد.

دیدار معصومه ابتکار با هلنا سانگلاند، سفیر سوئد نشست و کارگاه مشترک ایران و سوئد با موضوع برنامه ریزی برای حوزه زنان

گزارش مشرق درباره تحرکات سوئدی‌ها را اینجا بخوانید:

تحرکات مشکوک سوئدی‌ها در حوزه مسایل زنان ایران/ آیا پروژه «خنثی‌سازی جنسیتی» در مدارس ایران هم کلید می‌خورد؟

همچنین در ۲۳ آبان ۹۶، پروانه سلحشوری، نماینده تهران از فراکسیون امید و رئیس فراکسیون بانوان مجلس شورای اسلامی، در دیدار با خانم الریکا انگستروم، مسئول برنامه‌های آموزش و تربیت مدیر و کارآفرینی بخش روابط بین الملل سازمان فرهنگی سوئد، گفت:

" ما از هرگونه فعالیت در راستای توسعه و گسترش مراودات فرهنگی و اقتصادی و انتقال تجربیات در حوزه زنان با کشور سوئد استقبال و حمایت می‌کنیم."

دیدار پروانه سلحشوری با الریکا انگستروم

بسیاری ازکارشناسان این حوزه، تحرکات چهره‌هایی چون ابتکار و مولاوردی و همچنین وزارت ارتباطات را در زمینه اجرایی‌سازی برخی از اهداف سند استعماری 2030 می دانند.

در این زمینه بیشتر بخوانید:

زیر پوست وزارت ارتباطات چه می‌گذرد؟ / تاکتیک فرار به جلو «آذری‌جهرمی» برای عدم پاسخگویی +تصاویر و اسناد

از سوی دیگر، از تحریکات و تحرکات سفارتخانه روباه پیر استعمار، انگلیس خبیث، در هفته‌های اخیر برای تاثیرگذاری در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی کشورمان نباید غافل شد.

روز 20 خرداد، حجت‌الاسلام سلیمی، نماینده محلات در مجلس، در در تذکری در واکنش با برگزاری مهمانی های مختلط شبانه در تهران و دستگیری چندین دیپلمات انگلیسی در این مهمانی ها، گفت:

" متاسفانه در کشور ما برخی سفارتخانه های خارجی مهمانی های مختلط برگزار کرده و در ماه مبارک رمضان مشروب سرو کردند و در این میان هنرمندنماها نیز در این مراسم ها شرکت می کنند که این مسئله جای تعجب دارد."

«افطاری» سفارت انگلیس

نماینده مردم محلات و دلیجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد:

"انگلیسی ها در شرایط کنونی از هر ابزاری برای پیشبرد اهداف خود استفاده می کنند از این رو یک روز مراسم افطاری برگزار کرده و یک روز مهمانی های مختلط می گیرند بنابراین وزارت امور خارجه و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی باید جلوی اینگونه هنجارشکنی ها را بگیرند."[5]

 

جشن تولد ملکه انگلیس در تهران

این در حالی است که روز چهارشنبه(12 تیر)، خبرگزاری فارس گزارش داد که در متنی که خطاب به رسانه‌های کشورمان درباره برگزاری نشست مطبوعاتی راب مَکِر، سفیر انگلیس، ارسال شد، شروطی بسیار عجیب و توهین‌آمیز گنجانده شده است. در این متن آمده است:

" از شما دعوت می‌شود تا در جلسه توجیهی و غیر قابل نقل قول سفیر بریتانیا در ایران، آقای راب مک‌ایر درباره اینستکس شرکت نمایید. این نشست در ساعت ۱۱:۱۵ فردا پنجشنبه (۱۳ تیر ۱۳۹۸)‌ در سفارت بریتانیا برگزار خواهد شد."

راب مَکِر، سفیر انگلیس در تهران

در ادامه این اطلاعیه توهین‌آمیز، آمده است که سفیر انگلیس، تنها یک بیانیه به زبان انگلیسی و بدون امکان ترجمه و بدون حضور مترجم همزمان سفارت، قرائت خواهد کرد؛ هیچ خبرنگاری اجازه همراه داشتن ضبط صوت نخواهد داشت؛ هیچ عکاسی اجازه حضور در برنامه را ندارد و خبرنگاران هم اجازه پارک خودرو در مجموعه سفارت را نخواهند داشت.

همچنین مسئولان رسانه‌ای سفارت انگلیس نیز در تماس با رسانه‌ها اعلام کرده‌اند که سفیر به هیچ عنوان به هیچ سؤالی پاسخ نخواهد داد مگر اینکه متن سؤال، قبلاً برای سفارت ارسال شده باشد تا جواب آن پیشاپیش آماده شود.[6]

در این زمینه بیشتر بخوانید:

خباثتِ انگلیسی، یک روز بعد از جشن تولد ملکه/ چرا دولت در برابر دشمنی «انگلیس» منفعل است؟ حلوای چرب انگلیسی‌ها در تهران برای «افطاری» به وقت لندن +تصاویر

در ادامه کنار رفتن پرده‌های «دیپلماتیک» از چهره‌ی استعمارگران سابق و آشکار شدن ماهیت ضد ملت مستقل ایران، روز 13 تیرماه، یک نفتکش حامل نفت ایران در سواحل تنگه جبل الطارق توسط نیروی دریایی انگلستان توقیف شد. بهانه این اقدام، نقض تحریم های اروپا علیه سوریه عنوان شده است.  وزیر خارجه موقت اسپانیا اعلام کرد: این اقدام انگلیس به درخواست آمریکا بوده است.

در بیانیه دولت محلی جبل‌الطارق آمده  «نفتکش گریس ۱ محموله نفت خام خود را به پالایشگاه بانیاس در سوریه می‌برد.». این نفتکش  در مالکیت یک شرکت مستقر در سنگاپور بوده و با پرچم پاناما حرکت می‌کرد. به گزارش بی‌بی‌سی، ۲۰ تفنگدار و  ۴۲ کماندوی نیروی دریایی انگلیس در عملیات توقیف این نفتکش شرکت کردند!

تصویری از نظامیان انگلیسی روی نفتکش متعلق به ایران

ظاهرا استعمار پیر با تحریک و پشتگرمی آمریکا و البته دیدن برخی ضعف‌های داخلی، شرایط را فراهم دیده تا به اصطلاح «شمشیر را برای جمهوری اسلامی ایران از رو ببندد». در این شرایط، تنها راه مقابله این است که هر حرکت این‌چنینی را با قاطعیت و استحکام پاسخ دهند تا این پیام یکدست و صریح به طرف‌های پیمان‌شکن فرستاده شود که «عصر استعمار و استثمار علیه ملت ایران، سال‌هاست که به سر آمده است».

 

[1] https://www.yjc.ir/fa/news/6982294

[2] yon.ir/w6Sk8

[3] https://www.icana.ir/Fa/News/424273

[4] http://dana.ir/1500064

[5] https://www.alef.ir/news/3980320069.html

[6] https://www.farsnews.com/news/13980412001127/

 

 

منبع:مشرق نیوز

انتهای پیام/ 

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۶۵۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سایه روشن‌های بازار سرمایه پس از یک هفته پرالتهاب

بازار سهام از ابتدای هفته جاری متاثر از اخبار غیراقتصادی با افت زیادی روبه‌رو شد به گونه‌ای که اولین روز هفته را با ریزشی سنگین آغاز و کام سهامداران را تلخ کرد و بیش از ۹۵ درصد سهام بازار در دامنه منفی معامله شدند.

به گزارش اعتماد، در روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه سازمان بورس تصمیم گرفت دامنه بورس به مثبت و منفی یک کاهش پیدا کند و به همین منظور جلسه اضطراری هیات مدیره سازمان بورس و اوراق بهادار برگزار و در این جلسه مقرر شد با هدف حمایت از حقوق سهامداران و جلوگیری از تاثیر هیجانات بر روند بازار، دامنه نوسان کلیه نماد‌های سهام و حق تقدم سهام قابل معامله در بازار‌های بورس و فرابورس برای مدت سه روز متوالی به مثبت و منفی یک درصد و دامنه نوسان صندوق‌های سهامی نیز به مثبت و منفی ۲ درصد محدود شود و شاخص کل بورس نیز در پایان معاملات روز یکشنبه با ریزش ۱۱ هزار واحدی مواجه شد، پس از آن در روز دوشنبه ۲۷ فروردین ماه بازار سهام پس از ریزش‌های هیجانی ۲ روز گذشته متاثر از التهابات منطقه با رشد ۱۰ هزار و ۱۴۰ واحدی به ۲ میلیون و ۲۰۶ هزار و ۹۰۷ واحد رسید، اما مجددا روز گذشته شاخص کل بورس اوراق بهادار با ریزش ۵ هزار واحدی همراه شد و به ۲ میلیون و ۲۰۱ هزار واحد  رسید.

آیا بورس پس از نزدیک به یک هفته فضای ملتهب که ناشی از رفتار هیجانی و غیراقتصادی است راه خود را پیدا می‌کند؟

ثبات سیاسی و اقتصادی بیشترین تاثیر را بر بورس دارد

حمید میرمعینی، کارشناس بازار سرمایه در خصوص وضعیت این روز‌های بورس، گفت: بازار بسیار پرریسک شده و نگرانی‌ها نسبت به سیاستگذاری‌ها و ابهامات به وجود آمده در کشور باعث شده تا سرمایه‌گذاری‌ها در بازار سرمایه با مشکل
مواجه شود.

میرمعینی با بیان اینکه سیاستگذاری‌های اقتصادی درست و ثبات در شرایط کشور بزرگ‌ترین تاثیر را روی بازار سرمایه دارد، افزود: با توجه به اصولی که بر بازار سرمایه حاکم است عایدات و منافع آتی برای تامین مالی نیز صورت می‌گیرد که البته در این مسیر کسب انتفاع و بازدهی برای سرمایه‌گذاران نیز بسیار مهم است.

هر گونه ابهامی کارکرد بازار سرمایه را زیرسوال می‌برد

او گفت: در صورتی که آینده کشور مبهم باشد قطعا کارکرد اصلی بازار سرمایه هم زیر سوال می‌رود و ریسک‌ها هم افزایش پیدا می‌کند، بنابراین نه تامین‌کنندگان مالی و نه سرمایه‌گذاران چندان رغبتی برای حضور در بازار سرمایه نخواهند داشت.

میرمعینی تصریح کرد: با توجه به بی‌ثباتی‌هایی که در چند سال اخیر به وجود آمده بازار سرمایه هم روندی منفی داشته و از سوی دیگر سیاستگذاری‌های غلط دولت که تقریبا هیچ کدام از آن‌ها مبتنی بر اصول علمی نبوده، هیچ رغبتی هم برای ورود سرمایه‌گذاران جدید به وجود نیاورده که اکثرا منجر به ناامنی برای سرمایه‌گذاران نیز شده است.

نرخ‌های دستوری دست اثرگذارترین شرکت‌ها را هم بسته است

این کارشناس بازار سرمایه افزود: از نرخ‌گذاری‌های دستوری دولت تا اخذ مالیات‌های نامتناسب و افزایش قیمت خوراک شرکت‌های پتروشیمی و افزایش عوارض مالکانه و افزایش نرخ بهره و سود بانکی و ... به زیان بنگاه‌های اقتصادی است و اغلب این بنگاه‌ها هم که در بازار سرمایه فعال هستند جزو اثرگذارترین شرکت‌ها و بنگاه‌ها در عرصه اقتصادی کشور محسوب می‌شوند که تحت تاثیر منفی این مدل از سیاستگذاری‌ها قرار گرفته‌اند.

میرمعینی خاطرنشان کرد: زمانی که سیاستگذاری‌ها بدون در نظر گرفتن حقوق سرمایه‌گذاران رخ می‌دهد باعث این ناامنی بزرگ برای سرمایه‌گذاران می‌شود و آن‌ها هم دیگر رغبتی برای اینکه منابع مالی‌شان را به سمت این بازار بیاورند، نخواهند داشت.

اوضاع رکودی بازار سرمایه هر روز سنگین‌تر می‌شود

او با اشاره به افزایش شدید نرخ تامین مالی تصریح کرد: این مساله باعث گرهی کور برای متقاضیان وجوهی است که از طریق بازار سرمایه تامین می‌شد و ما شاهد آنیم که روز به روز اوضاع رکودی بازار سرمایه سنگین‌تر می‌شود به علاوه اینکه هر روز شاهد افت قیمت‌ها نیز هستیم.

میرمعینی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجودی که بازار سرمایه از سایر بازار‌ها عقب مانده بود و انتظار می‌رفت وضعیت بازار سرمایه بهبود پیدا کند باز هم این اتفاق نیفتاد، ادامه داد: دوره‌های رکود و رونق در بازار سرمایه بر اساس روند گذشته رخ داده است و همیشه این‌گونه نبوده که دوره رشد و رونق بازار سرمایه تداوم داشته باشد و دوره‌های رونق و رکود در این بازار در گذشته هم زیاد تجربه شده که هر دوره‌ای مبتنی بر یک عوامل اثرگذار بوده است.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: بخش عمده رکودی که این روز‌ها بر این بازار سرمایه حاکم شده به دلیل بی‌ثباتی‌های سیاسی است که البته در طول ۲۰ سال گذشته هم بوده، اما همواره با شدت و ضعف‌هایی همراه بوده است.

میرمعینی افزود: عمده‌ترین مساله‌ای که باعث رکود در بازار سرمایه شده مربوط به سیاستگذاری‌های اقتصادی می‌شود که در دولت‌های گذشته هم سیاستگذاری‌های غلط اقتصادی کم نبوده، اما به هر حال این حجم از سیاستگذاری‌های غیرکارشناسی و بدون برنامه و هدف مشخص باعث شد تا هیچ یک از سیاستگذاری اقتصادی مبتنی بر رشد و توسعه نباشد و تنها به صورت یک مسکن عمل کند.

این فعال بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اگر بازار سرمایه این روز‌ها با تنش روبه‌رو شده به این دلیل بوده که سیاستگذاری‌های توسعه‌ای دنبال نشده است و در دولت سیزدهم هم شاهد این موضوع نیستیم، بنابراین با توجه به اینکه اصل بازار سرمایه مبتنی بر منافع و عایدات آتی است زمانی که رشدی برای آینده متصور نیست و با افزایش ریسک‌ها هم روبه‌رو می‌شویم، چشم‌اندازی هم برای رشد وجود ندارد.

میرمعینی با بیان اینکه تناسبی بین ریسک و بازدهی وجود ندارد، افزود: امروز فعالان بازار سرمایه و مردم معتقدند که بازار سرمایه در طول چند سال گذشته نسبت به بازار‌های موازی جامانده و با افت محسوسی هم روبه‌رو شده است و سایر بازار‌ها از جمله طلا و مسکن و... رشد بالاتری داشته‌اند که علت اصلی آن سیاستگذاری‌های اقتصادی نگران‌کننده و ناامیدکننده بوده است.

آیا دولت عزمی برای حرکت بازار سرمایه دارد؟

او با بیان اینکه هرگونه تنش سیاسی باعث به تعویق افتادن رشد بازار سرمایه می‌شود، افزود: در صورتی که شرایط پیچیده‌تر شود بازار سرمایه نیز به این وضعیت واکنش نشان می‌دهد و باید دید آیا دولت عزمی برای حرکت بازار سرمایه خواهد داشت یا خیر.

میرمعینی خاطرنشان کرد: در سالی که سال مشارکت مردم و جهش تولید نامیده شده شاید بهترین مسیری که باید بهبود پیدا شود مسیر بازار سرمایه است، بازار سرمایه می‌تواند یک ابزار و بازوی مهم اجرایی تاثیرگذار در اقتصاد کشور باشد و در صورتی که سیاست‌ها در مورد نرخ سود بانکی تا سیاست‌های پولی و ارزی و بحث‌های مربوط به افزایش نرخ نیمایی و نزدیک کردن آن به نرخ بازار و ارایه مشوق‌های مالیاتی و مشوق‌های صادراتی و ... پیاده شود شرایط بهتر نیز خواهد شد.

او تصریح کرد: سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه حرکت مناسبی را ایجاد می‌کند که منافع آن به اقتصاد کشور برمی‌گردد و پروژه‌های شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی راه می‌افتد و اقتصاد هم از رکود خارج می‌شود، این در حالی است که این روز‌ها بنگاه‌های اقتصادی به شدت در مضیقه تامین مالی هستند و تا زمانی که تامین مالی صورت نگیرد بازار همچنان در رکود باقی خواهد ماند.

دیگر خبرها

  • سایه روشن‌های ورزش استان
  • تجهیز آزمایشگاه درمانگاه محمدیه به دستگاه آنالیز خودکار بیوشیمی+ فیلم
  • واکنش سفیر ایران به تحریم‌های جدید علیه کشورمان
  • هماهنگی نیروهای مسلح و دستگاه دیپلماسی چشمگیر و قابل تقدیر است
  • بعد از ۹ سال؛ لیگ برتر انگلیس بدون نماینده در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا و لیگ اروپا
  • هفته کابوس‌وار انگلیسی‌ها در رقابت‌های اروپایی؛ تنها استون ویلای اونای امری آبروداری کرد!
  • مبادلات تجاری ایران و ازبکستان افزایش می‌یابد
  • روز اسیر فلسطینی در سایه نسل کشی علیه غزه 
  • اتحاد «میدان و دیپلماسی» و « سپاه و ارتش» در سایه ولایت
  • سایه روشن‌های بازار سرمایه پس از یک هفته پرالتهاب