Web Analytics Made Easy - Statcounter

بنیاد علمی اکو(ECOSF) سازمانی بین‌دولتی متشکل از ۱۰ کشور اسلامی شامل افغانستان، پاکستان، آذربایجان، ترکمنستان، قزاقستان، قرقیزستان، ترکمنستان، ازبکستان، ترکیه و ایران است که هدف اصلی آن توسعه اقتصادی در منطقه اکو بر پایه ارتقا علم، فناوری و نوآوری است.

این سازمان با پوشش ۳۶۰ میلیون نفر که یک چهارم جمعیت مسلمانان جهان را تشکیل می‌دهد، بزرگترین تشکل اقتصادی جهان اسلام محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهارمین نشست هیأت امنای بنیاد علمی اکو (ECOSF) با حضور هیأت‌های عالی رتبه کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) به منظور بحث و تبادل نظر در خصوص سیاست‌گذاری و برنامه‌ریزی فعالیت‌های علمی این بنیاد در سطح منطقه برای ۲ سال آینده برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی بنیاد علمی اکو عصر روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این رویداد با حضور وزرای علوم کشورهای پاکستان و ایران و همچنین دبیرکل اکو و هیأت بلند پایه کشورهای عضو برگزار می‌شود.

سید کمیل طیبی افزود: انتخابات ریاست جدید بنیاد، بررسی و تبادل نظر برای مشکلات علمی این سازمان و همچنین بحث و بررسی درباره موضوع برنامه منطقه‌ای علم و فناوری در حوزه اکو از دیگر برنامه‌های این اجلاس ۲ روزه است.

مدیر دفتر همکاری‌های علمی و بین المللی دانشگاه اصفهان، نقش این دانشگاه را در مدت ۲ سال اخیر در این بنیاد بسیار برجسته ارزیابی کرد و گفت: تاکنون چندین طرح از جمله در خصوص آموزش‌های علوم پایه، تحقیقات روی منابع آب و محیط زیست و در این دانشگاه به نحو مطلوب اجرا شده است.

وی، نشست روز اول اجلاس را مربوط به کمیته اجرایی و در قالب کارشناسی عنوان کرد و گفت: در این نشست منظور فعالیت‌های بنیاد تهیه و تنظیم می‌شود.

طیبی، برنامه روز دوم اجلاس را که با حضور وزرای علوم‬ دو کشور پاکستان و ایران برگزار می‌شود را نیز محول کردن ریاست هیأت امنای اجلاس از وزیر علوم پااکستان به وزیر علوم ایران عنوان کرد.

د‏انشگاه اصفهان به عنوان دانشگاه جامع و مادر استان اصفهان دارای حدود ۱۵ هزار دانشجو و ۶۵۰ عضو هیأت علمی و یکی از دانشگاه‌های برتر کشور است.

۶۹۹۴/‏۶۰۲۶/‏

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اکو اصفهان همایش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۶۵۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشارکتاب حاکمیت اسلامی در عصر غیبت با ترجمه عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز خراسان رضوی،کتاب «حاکمیت اسلامی در عصر غیبت» تالیف آیت‌الله سیدکاظم حسینی حائری با ترجمه دکتر سیدمهدی نوری‌کیذقانی عضو هیات علمی گروه آموزشی زبان و ادبیات عرب دانشگاه حکیم سبزواری روانه بازار کتاب شد.

 در میان مسلمانان، بالأخص شیعیان اثنی عشری در دوران متمادی از تاریخ، مسئله‌ی حکومت اسلامی و وظایف حاکمان اسلامی در طول غیبت کبری بسیار اهمیت داشته و تا اکنون مورد توجه و بررسی بسیاری از کارشناسان دین و مذهب قرار گرفته است. آیت الله سید کاظم حسینی حائری به سبک و سیاقی متفاوت و ممتاز، در کتابی با عنوان «حاکمیت اسلامی در عصر غیبت» که به تازگی توسط نشر بین‌الملل منتشر شده، به مفاهیمی پرداخته که حتی برای غیرمتخصصان در این موضوع، قابل فهم و درک است.

آیت الله حائری مولف کتاب، در ابتدا ذیل شبهات مطرح شده درباره‌ی حکومت اسلامی در دوران غیبت کبری، با تأمل در سیره‌ی حضرات معصومین علیهم‌السلام، حکمتِ غیبت و اخبار ممنوعیتِ خروجِ قبل از قیامِ حضرت قائم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را شرح و بسط داده است.

مسائلی همچون؛ مبانی فقهی ولایت فقیه بر اساس امور حسبیه، دلایل و میزان انتخاب در ولایت فقیه و مرجعیت و ولایت از موارد مهمی است که در این کتاب به طور جدی مورد ارزیابی قرار گرفته است. همچنین بررسی سند‌های حدیثی و تبیین تعارض بین روایات که مؤلف تلاش کرده تا مسئله‌ی حکومت در عصر غیبت را طبق براهین مختلف و با تکیه بر منابع روایی و قرآن به طور آشکار و صریح بیان کند.

علی‌رغم اینکه اکنون مسلمانانِ جهان علی‌الخصوص مردم ایران تحت بیرق حکومت اسلامی زندگی می‌کنند و به عنوان یک مسلمان در پی اهداف حضرت ولی‌عصر علیه السلام قدم برمیدارند، این کتاب راهنمای خوبی است تا اندیشه‌ها طبق فرامین و نص معصومین علیهم‌السلام با رجوع به علما و حاکمان اسلامی در عصر غیبت شکوفا شوند، تا جامعه هرچه بهتر برای ظهور و حکومت مهدوی آماده شود.

این کتاب با عنوان اصلی «ولایه الامر فی عصر الغیبه» به زبان عربی توسط آیت الله سیدکاظم حسینی‌حائری تالیف و توسط دکتر محمدحسین کاکوئی و دکتر سیدمهدی نوری‌کیذقانی که هردو استاد و عضو هیئت علمی دانشگاه حکیم سبزواری می‌باشند، ترجمه شده است.

کتاب «حاکمیت اسلامی در عصر غیبت» تالیف آیت‌الله سیدکاظم حسینی‌حائری و با ترجمه‌ی دکتر محمدحسین کاکوئی و دکتر سیدمهدی نوری‌کیذقانی در ۲۴۳ صفحه به تازگی توسط نشر بین‌الملل منتشر شده است.

دیگر خبرها

  • «محمد دوستار» سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • دوستار سرپرست دانشگاه گیلان شد
  • نشست شورای مسکن دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد
  • سرپرست دانشگاه گیلان منصوب شد
  • مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم «امریه سربازی» جذب می‌کند
  • درخشش عضو هیات علمی دانشگاه شهید باهنر در مسابقات جهانی ارشمیدوس
  • انتخاب دکتر صابر امیری به عنـوان عضـو هیئت‌علمـی برگزیده طـرح کاظمـی آشـتیانی از سـوی بنیاد ملی نخبگان کشور
  • انتشارکتاب حاکمیت اسلامی در عصر غیبت با ترجمه عضو هیات علمی دانشگاه حکیم سبزواری شهرستان سبزوار
  • معاون حوزه وزارتی وزیر علوم منصوب شد
  • عضو هیات علمی دانشگاه برنده جایزه بنیاد ملی نخبگان شد