Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سید موسی حسینی مجد بعد از ظهر یکشنبه در مراسم تکریم و معارفه فرماندار جدید شهرستان اسدآباد با قدردانی از زحمات لیلا امیدی که عهده دار سرپرستی فرمانداری اسدآباد بود، گفت: امیدی در مدت زمان سرپرستی عملکرد خوبی داشت.

حجت الاسلام حسینی مجد بابیان اینکه ۱۵ اداره شهرستان اسدآباد با سرپرست اداره می‌شود که باید نسبت به اصلاح این وضع اقدام شود، گفت: انتظار می‌رود تمام دستگاه‌های شهرستانی در راستای توسعه اسدآباد تلاش کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه گردنه اسدآباد محور مواصلاتی چند استان است و باید بیشتر موردتوجه قرار گیرد، از استاندار همدان درخواست کرد نسبت به حل مشکلات گردنه اسدآباد اهتمام ورزد.

مشکل رانش گردنه اسدآباد به طور کامل اصلاح نشده است

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه مشکل رانش گردنه اسدآباد به طور کامل اصلاح نشده است، تاکید کرد: نمایندگان غرب کشور با برگزاری جلسات، احداث تونل در گردنه اسدآباد را پیگیری کنند.

حجت الاسلام حسینی مجد به موضوع انتخاب شهردار اسدآباد نیز اشاره کرد و با بیان اینکه شورای شهر اسدآباد در انتخاب شهرداران اخیر بی دقت و بدشانس بود، گفت: اسدآباد کم نشاط و کم روحیه شده و نیاز به تزریق نشاط و انگیزه دارد.

وی با بیان اینکه همه مدیران و مسئولان و حتی مردم باید از فرماندار جدید حمایت کنند، گفت: باید برای توسعه اسدآباد وحدت و همدلی داشت.

سرپرست فرمانداری شهرستان اسدآباد نیز با بیان اینکه از استاندار همدان که حامی بانوان استان هستند تقدیر و تشکر می‌کنم، گفت: تمام توان خود را برای توسعه شهرستان اسدآباد به کار گرفتم.

لیلا امیدی با تاکید بر اینکه با همکاری همه مجموعه‌ها شهرستان اسدآباد در مسیر توسعه است، اضافه کرد: تلاش برای رسیدن به اهداف تعیین شده در رأس امور قرار داشت.

کد خبر 4660326

منبع: مهر

کلیدواژه: امام جمعه اسدآباد فرمانداری اسدآباد استانداری همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۶۵۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت‌ معادن و کشاورزی آفریقا برای تجار ایرانی

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از سازمان توسعه تجارت ایران، لیلا باغبان، مدیر کل آفریقای سازمان توسعه تجارت ایران آفریقا را قاره فرصت‌های ناشناخته نامید و گفت: به نظر می‌رسد تجار ایرانی از ظرفیت‌های کشاورزی و تجاری قاره آفریقا کمترین بهره را برده‌اند؛ در حالی‌که این قاره به دلیل شرایط آب و هوایی و قرار گرفتن در خط استوا پتانسیل بالایی در تولیدات محصولات کشاورزی دارد. از این‌رو همزمان با صادرات ماشین آلات و تجهیزات کشاورزی و بذر، کود، سم، واکسن‌های دامی و دانش فنی مورد نیاز برای کشاورزی و دامپروری می‌توان با ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی در کشور‌های این قاره، ارزش افزوده بیشتری را نصیب کشور کرد.

وی با اشاره به کالا‌های وارداتی ایران از آفریقا، تصریح کرد: محصولات کشاورزی و دامی تولیدشده در این قاره می‌تواند بخشی از نیاز‌های سبد پروتئین خانوار‌ها از جمله گوشت قرمز و سفید و همچنین نیاز کشور به علوفه‌های دامی و دانه‌های روغنی را تامین کند.

این مقام مسئول با تاکید بر فراهم بودن فضا برای کشت فراسرزمینی، تصریح کرد: با برخی کشور‌ها تفاهم‌نامه‌های در این زمینه امضا شده است، اما به نظر می‌رسد که قوانین و مقررات در این موضوع باید تسهیل‌گر و شفاف شوند.

به گفته وی؛ معادن، دیگر مزیت تجاری قاره آفریقا محسوب می‌شود در این قاره کلیه عناصر متنوع موجود در جدول مندلیف، به وفور یافت می‌شود؛ کشور‌های این قاره دارنده ذخایر قابل توجهی از سنگ‌های قیمتی از جمله طلا و الماس هستند.

باغبان با اشاره به فراوانی سنگ‌های معدنی مورد نیاز در صنایع معدنی کشوردر آفریقا، بیان کرد: سنگ آهن، سنگ مس، منکنز، کبالت، لیتیوم، کرومیت، اورانیوم، بوکسیت و... به وفور در قاره آفریقا وجود دارد. بدون تردید استخراج این سنگ‌ها از طریق سرمایه گذاری مشترک و یا مالکیت کامل معدن می‌تواند به تقویت صنایع کشور کمک کند.

وی ادامه داد: پتانسیل بالای معادن آفریقا، برکسی پوشیده نیست، اما محدودیت زیرساخت‌های مناسب یعنی جاده و ریل، امکان جابه‌جایی و انتقال سنگ‌ها و منابع معدنی استخراج شده به بنادر این کشور‌ها را دشوار کرده است.

مدیر کل دفتر آفریقای سازمان توسعه تجارت ایران با تاکید بر صادرات خدمات فنی و مهندسی، گفت: کشور‌های آفریقایی اغلب در حال توسعه و یا کمتر توسعه یافته هستند؛ نرخ رشد در این کشور‌ها به علت تعدد فعالیت‌های زیربنایی، بالاتر از میانگین جهانی است و این فرصتی مناسب برای حضور در اجرای انواع پروژه‌های زیرساختی و صادرات دانش فنی شرکت‌های فنی و مهندسی ایران و همچنین صادرات کالا‌ها و مصالح ساختمانی است.

این مقام مسئول از شناسایی منابع عظیم نفت و گازی جدید در این قاره خبر داد و گفت: شرکت‌های ایرانی سابقه طولانی در شناسایی، استخراج، پالایش و فرآوری محصولات نفتی دارند بنابراین در این زمینه می‌توان پروژه‌های خوبی را تعریف کرد؛ کشور‌های آفریقایی در حوزه انرژی و برق مشکلاتی دارند این در حالی است که در ایران شرکت‌های قوی بسیاری در زمینه تولید انرژی و ساخت نیروگاه فعالیت دارند.

به گفته باغبان؛ کود اوره عمده نیاز کشور‌های آفریقایی از ایران است چراکه پایه اصلی اقتصادی این کشور کشاورزی است.

مدیر کل دفتر آفریقای سازمان توسعه تجارت ایران، کمبود دارو و تجهیزات پزشکی را یکی دیگر از نیاز‌های قاره آفریقا دانست و افزود: شرکت‌های دانش بنیان ایرانی می‌توانند در این حوزه وارد عمل شوند و در زمینه ساخت وساز و تجهیز بیمارستان‌ها و صادرات دارو و تجهیزات بیمارستانی و همچنین اعزام و استقرار پزشکان در این کشور‌ها فعالیت داشته باشند هرچند هم اکنون هلال احمر ایران در برخی از کشور‌های آفریقایی شعبه دارد و فعالیت می‌کند.

وی ادامه داد: در بخش‌های کالایی نیز می‌توان به صادرات آهن‌آلات، فولاد، قیر، خودرو و قطعات خودرو، ماشین آلات کشاورزی، کمباین، تراکتور، پهپاد‌ها و دستگاه‌های سم پاشی و آبیاری، محصولات پلاستیکی و پلیمری، انواع فرش و موکت و کفپوشها، انواع مصالح ساختمانی، لوازم خانگی و ... مبادرت کرد.

باغبان با بیان اینکه فعالیت‌های آموزشی را می‌توان در حوزه‌های مختلف با کشور‌های آفریقایی تعریف کرد، گفت: در حال حاضر دانشجویان زیادی از قاره آفریقا برای تحصیل در ایران حضور دارند آنها زبان فارسی را به خوبی یاد گرفته‌اند و می‌توانند تبلیغات منفی که علیه ایران در رسانه‌های غرب صورت می‌گیرد را خنثی کنند؛ به بیان دیگر دانشجویان آفریقایی سفرای خوبی برای تبلیغ فرهنگ و ظرفیت‌های تجاری ما هستند.

وی تصریح کرد: آموزش‌های کوتاه مدت مبتنی بر مهارت و حرفه آموزی یکی دیگر از ظرفیت‌های مناسب برای استفاده از نیروی انسانی جوان و ارزان در این قاره به‌ویژه برای شرکت‌های علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در این کشور‌ها را فراهم می‌کند.

این مقام مسئول در پایان با تاکید بر امنیت کشور‌هایی آفریقایی افزود: بر خلاف تصور بعضی از تجار و فعالان اقتصادی، بسیاری از مناطق و کشور‌های این قاره به‌ویژه برای فعالیت اقتصادی و تجاری و سرمایه‌گذاری امن است و هم اکنون از لحاظ امنیتی مشکلی در این کشور‌ها وجود ندارد و دولت ج. ا. ایران نیز برای توسعه روابط اقتصادی با این قاره مصمم است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌ معادن و کشاورزی آفریقا برای تجار ایرانی
  • آرتتا: برای صدرنشینی نیاز به انگیزه اضافه نداریم
  • رئیسی: روحیه مقاومت مردم غزه را سرپا نگاه داشته است
  • کشف و ضبط سه دستگاه فلزیاب در کبودارهنگ و اسدآباد
  • کشف سه دستگاه فلزیاب در کبودراهنگ و اسدآباد
  • ۴۰۰۰ همت برای تحقق نرخ رشد ۸ درصدی در اقتصاد کشور نیاز است
  • ایمن سازی گردنه مله شبانان در محور خرم آباد _کوهدشت
  • افزایش شور و نشاط اجتماعی در سطح جامعه اعتیاد را کاهش می‌دهد
  • فیلم| تداوم عملیات بازگشایی گردنه تته در کردستان
  • قابلیت دانلود تلوبیون نیاز به توسعه زیرساخت دارد