Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیاوش امیرمکری روز یکشنبه در نشستی که با هدف بررسی موانع و مشکلات فرودگاه نوشهر و ارائه راهکارهای لازم برای رفع آن برگزار شده بود، افزود: کار مطالعاتی طرح توسعه فرودگاه های کشور در ۱۵ فرودگاه از جمله فرودگاه‌های مازندران در سال گذشته انجام شد و برای اجرا به فرودگاه‌ها مربوطه فرستاده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این طرح در حقیقت نقشه راه و یک برنامه توسعه‌ای کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت است و کنترل موانع داخل فرودگاه‌ها، سایت یابی اجرای پروژه‌ها در سطوح پروازی و ابنیه با همکاری و همفکری بهره‌بردار مربوطه و نظارت بر تخریب ساختمان‌ها از اهداف این طرح است.

وی ادامه داد: هم اکنون فرآیند اجرای این طرح در فرودگاه ساری در مرحله پایانی قرار دارد و در فرودگاه‌های نوشهر و رامسر نیز بتازگی شروع شده و امیدوارم بزودی روند اجرای آن نیز به پایان برسد.

مدیر عامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنین وعده داد بزودی مشکلات سیستم کمک ناوبری ( DVOR/DME ) سامانه هدایت هواپیما ، تطویل باند و نیز موانع ضلغ غربی فرودگاه نوشهر را حل کند.

سیستم کمک ناوبری با صرف اعتباری حدود ۴۰۰ هزار یورو به منظور افزایش ایمنی و جلوگیری از لغو پروازها در شرایط بد جوی و نیز استفاده جایگزین برای فرودگاه همجوار در سال ۱۳۹۳ با حضور جمعی از مسئولان کشوری، استانی و محلی در فرودگاه نوشهر راه اندازی شد.

براساس گزارش‌های رسمی، از آن سال تاکنون این دستگاه دچار نقص فنی بوده و به محض ناپایداری جوی و نیز فراگرفتن مه غلیظ در منطقه، پروازهای ورودی به این فرودگاه باطل می‌شود.

در اردیبهشت ماه امسال نیز یک فروند هواپیمای فلایت چک با انجام چند سورتی پرواز در فرودگاه این شهر گردشگرپذیر تائید کرد که نواقص سیستم کمک ناوبری یا همان سامانه هدایت هواپیما فرودگاه نوشهر برطرف شده و در زمان شرایط نامساعد جوی قادر به ارائه خدمات است که متأسفانه طبق اعلام مسئولان ذیربط این اتفاق نیز تاثیر چندانی نداشت و همچنان به محض شرایط نامساعد جوی پروازها در فرودگاه نوشهر لغو می‌شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبر هوایی کشور گفت که این دستگاه مشکل خاصی ندارد و مورد تائید هواپیمای فلایت چک قرار گرفته و کتابچه آن نیز تدوین شده است و بزودی راه اندازی می‌شود.

امیرمکری از مسئولان ادارات مرتبط خواست تا برای برقراری پیوسته و منظم پروازها در فرودگاه‌های استان گردشگرپذیر مازندران همکاری همه جانبه داشته باشند.

به گفته او، اینکه تلاش‌های فراوانی صورت می گیرد تا مجوز برقراری پروازها دریافت شود و پس از مدتی به علت عدم استقبال مسافران و گردشگران این پروازها باطل می گردد که چنین رویه‌ای صحیح نیست بلکه باید جاذبه‌های گردشگری برای مسئولان مرتبط شرکت‌های هواپیمایی تبیین شود و نکته مهم‌تر نقش شهرداری‌ها در فراهم کردن امکانات گردشگری در شهرهای غرب این استان می‌تواند تاثیرگذار باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی نیزدر این نشست گفت که برای توسعه زیرساخت‌ها و استقرار سیستم کمک ناوبری در فرودگاه نوشهر تلاش‌های فراوانی انجام گرفت ولی چه فایده به محض بارندگی جزئی پروازها در این فرودگاه لغو و مسافران گرفتار می‌شوند.

قاسم احمدی لاشکی افزود: به عنوان نمونه در هفته پیش حدود سه پرواز در مسیرهای رفت و برگشت نوشهر - شیراز، نوشهر - تهران و نوشهر - مشهد به علت ناپایداری جوی لغو و در نتیجه خاطر چنین وضعیتی نگرانی اغلب مسافران و گردشگران این منطقه را به همراه داشت.

وی با اشاره به آنکه این فرودگاه از سال ۱۳۳۲ در این شهر ساخته شده است، تاکید کرد که با توجه به ظرفیت‌های بسیار ارزشمند و خوب غرب مازندران از نظر برخورداری از موقعیتهای ممتاز گردشگری و استقبال گردشگران داخلی و خارجی به منطقه می‌توان برای توسعه زیرساخت‌ها و تقویت تجهیزات این فرودگاه گام‌های مؤثری برداشت.

مدیر فرودگاه نوشهر نیز با اشاره به فاصله اندک کوه و دریا، عملیات هوانوردی و سطوح بی خطری پرواز با ابراز نگرانی گفت که متأسفانه به علت رفتارهای نا مهربانانه از دیرباز ساخت و سازهای فراوانی در حریم زمینی و هوایی این فرودگاه انجام گرفت و در نتیجه توسعه این فرودگاه را دچار مشکل کرد.

اکبر فریفته افزود: به عنوان نمونه در ضلع غربی فرودگاه هتلی تحت عنوان "کوشال " ساخته شد که متأسفانه این مرکز اقامتی و تجاری باعث شد تا حدود ۷۷۵ متر از طول باند کاسته شود و هم اکنون اغلب پروازها از باند ۲۸ یعنی از نوشهر انجام می‌گیرد.

وی با اشاره به آنکه حدود ۵ ماه از سال در این شهرستان بارندگی است تاکید کرد که نباید انتظار داشت با در اختیار داشتن سیستم کمک ناوبری دیگر شاهد لغو پروازها در این فرودگاه نباشیم برای کاستن لغو پروازها باید سیستم ای آی لس در این فرودگاه نصب گردد.

در پایان مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران از بخش‌های مختلف و طرح‌های در حال اجرای فرودگاه نوشهر بازدید کرد.

فرودگاه نوشهر در زمینی به مساحت حدود ۸۵ هکتار و با باندی به طول حدود ۲ هزار و ۱۵۰ متر در سال ۱۳۳۲ در قسمت ساحلی و ضلع شمالی این شهر گردشگرپذیر ساخته شده است.

هم اکنون در بیشتر روزهای هفته پرواز در مسیرهای رفت و برگشت تهران - نوشهر، مشهد - نوشهر و نوشهر- شیراز در فرودگاه نوشهر برقرار است.
۷۰۷۸ / ۱۶۰۲/‏۱۸۹۹

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوشهر وزارت راه و شهرسازی مازندران فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۶۷۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هفته آینده، نخستین پرواز زائران عمره مفرده از مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران گفت: نخستین پرواز اعزام زائران عمره مفرده از مازندران در تاریخ ۱۰ اردیبهشت انجام خواهد شد.


حسنی افزود: پرواز‌های عممره مفرده پس از ۹ سال، دوباره از سر گرفته شد و در این تنها پرواز عمره از فرودگاه شهدای ساری، دو کاروان از مازندران و یک کاروان از استان گلستان راهی سرزمین وحی خواهند شد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان مازندران تصریح کرد: امسال با توجه به افزایش ظرفیت پرواز‌ها و تعداد زائرین و عوامل کاروانها، عملیات حج تمتع در قالب ۳۲ کاروان و با بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ زائر از فرودگاه شهدای ساری به سرزمین وحی الهی انجام خواهد شد.


حسنی افزود: با هماهنگی‌های صورت گرفته به منظور ارائه خدمات و تشریفات پروازی بهتر به حجاج بیت الله الحرام، جلسات هماهنگی بین دستگاه‌های ذیربط تشکیل شده است و فرودگاه شهدای ساری آمادگی کامل برای انجام عملیات حج عمره و تمتع سال ۱۴۰۳ را دارد.

 


فرودگاه شهدای ساری جزو پیشتازان فرودگاه‌های اعزام کننده زائرین عمره و تمتع بوده و ان شاالله با برنامه ریزی‌های صورت گرفته خدمات مطلوب و شایسته‌ای به حجاج محترم در انجام عملیات عمره مفرده و حج تمتع ۱۴۰۳ ارائه خواهد شد.

دیگر خبرها

  • لزوم ارتقاء مرکز جامع سلامت اشترینان به بیمارستان
  • جزئیات اعزام زائران مازندرانی به حج عمره
  • اعزام زائران عمره مازندران از ۱۰ اردیبهشت
  • نخستین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت
  • اولین پرواز اعزام زائران از مازندران به عمره مفرده ۱۰ اردیبهشت
  • اعزام زائران عمره مفرده از ۱۰ اردیبهشت
  • مشکلات بازاریان زنجانی به رئیس دادگستری چه بود؟
  • هفته آینده، نخستین پرواز زائران عمره مفرده از مازندران
  • انتشار بین المللی ۱۰ چارت جدید ناوبری الکترونیکی خلیج فارس
  • اعزام بیش از ۹ هزار زائر خراسان‌رضوی امسال به سرزمین وحی