Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان‌رضوی در جلسه شورای اداری شهرستان بردسکن، بعد از انجام فاز یک مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان، کاهش آسیب‎های اجتماعی را به عنوان اولویت و گام بعدی ذکر کرد؛ همچنین در این جلسه نماینده مردم بردسکن، کاشمر و خلیل‎آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: راه حل معضل مدیران پروازی انتخاب مدیران بومی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، کوکب موسوی در جلسه شورای اداری شهرستان بردسکن عنوان کرد: انتظار داریم اعضای شورای اداری با تعامل و همفکری که با یکدیگر دارند بتوانند در سیاست‌گذاری و تصمیم‌گیری مسائل اداری شهرستان هم‌افزایی به وجود آورند.

وی طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان را از جمله اقدامات مهم در دست انجام ذکر کرد و افزود: به مدد این طرح شاهد هم‎افزایی و توان‌افزایی خوبی در همه ارکان موثر استان هستیم همچنین برای هماهنگی‎های لازم عملکرد معین‎های اقتصادی در شهرستان رصد و پیگیری می‎شود.

وی ادامه داد: بعد از انجام فاز یک مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان خراسان کاهش آسیب‎های اجتماعی در اولویت قرار دارد که در همین راستا استاندار خراسان‌رضوی معاونان خود را موظف کرده‎اند الگویی را در خصوص توسعه فرهنگی اجتماعی پایه‎ریزی کنند.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری خراسان‌رضوی عنوان کرد: مدیران شهرستان همگام با مدیران ستادی در تحقق اهداف نقشه راه اصلاح نظام اداری باید همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم به سمتی برویم که نظام اداری کارآمد و چابکی داشته باشیم.

وی گفت: با توجه به اینکه در رأس نقشه راه اصلاح نظام اداری، تحول نظام اداری در جهت خدمت‌رسانی بیشتر و بهتر به مردم و سلامت اداری است؛ این موضوع را در سال جاری پیگیری خواهیم کرد.

رفع معضل مدیران پروازی با انتخاب مدیران بومی

در ادامه نماینده مردم بردسکن، کاشمر و خلیل‎آباد در مجلس شورای اسلامی گفت: هرچند در استان خراسان نیرو بسیاری داریم اما نیازمند نیروهای کیفی و تخصصی و آموزش دیده هستیم تا بتوانند به درستی مسائل را پیگیری کنند.

بهروز بنیادی اظهار کرد: یکی از معضلاتی که مدیران کل با آن موجه هستند جایگزینی مدیر است به طوری که برای جایگزین کردن یک مدیر ماه‌ها زمان می‎برد تا فرد مناسبی را بتوان انتخاب نمود.

وی گفت: به رغم اینکه به دنبال دولت الکترونیک هستیم اما بسیاری از نامه‌نگاری‎ها هنوز به صورت سنتی و دستی انجام می‎شود در صورتی که خراسان‌رضوی این پتانسیل را دارد که در این خصوصی بیشتر از گذشته پیش‌قدم شود.

نماینده مردم بردسکن، کاشمر و خلیل‎آباد در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: برای رفع معضل مدیران پروازی و استقرار آن‌ها در محل کار باید مدیران بومی را انتخاب نمود.

وی اظهار کرد: اغلب مدیران غیر بومی در آخر هفته و یا تعطیلات در شهرستان محل خدمت نیستند و این به یک آسیب تبدیل شده است.

بنیادی ادامه داد: متاسفانه در کنار مشهد مقدس سایر شهرستان‌ها آسیب‎های بسیاری می‎بینند به طوری که در توزیع اعتبارات و تجهیزات عدالت به درستی رعایت نمی‎شود.

وی اظهار کرد: با توجه به اینکه ماشین‎آلات بسیاری در مرکز استان هستند که به دلیل یک نقص جزئی سال‌هاست در انبار گذاشته‌ و فرسوده شده‌اند اما می‎توان با پیگیری این خودروها را به شهرستان‌ها تحویل داد.

افزایش 17 درصدی اعتبارات

در این جلسه همچنین فرماندار بردسکن گفت: مدیران شهرستان در اجرای هر چه بهتر طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی استان خراسان تمام همت و تلاش خود را به کار گرفته‎اند تا در سال رونق تولید فرمایشات رهبر معظم انقلاب و سیاست‎های دولت تدبیر و امید و استاندار خراسان‌رضوی محقق شود.

 مجتبی شاکری اظهار کرد: طی سال گذشته 100 درصد تعهد اشتغال شهرستان محقق شده به طوری که 1388 نفر در سامانه رصد ثبت شده‌اند ولی تعهد 1303 نفر بوده و 106.5 درصد تحقق یافته است.

وی بیان کرد: تعهد اشتغال امسال 1197 نفر است که هم اکنون در حال انجام بوده و ثبت سامانه رصد می‏شود، همچنین سهمیه ابلاغی به شهرستان طی سال گذشته در تسهیلات حوزه اشتغال 10 میلیارد و 847 میلیون تومان بوده که تقریبا 20 میلیارد تومان جذب تسهیلات را در سال گذشته داشته‎ایم.

فرماندار بردسکن افزود: طی سال گذشته 100 درصد تسهیلات اول مشاغل خانگی و تبصره 16 توسط کمیته امداد و بهزیستی شهرستان جذب شده است.

وی گفت: در بخش‌های مختلف از جمله بخش کشاورزی پتانسیل‎های خوبی در شهرستان وجود دارد به طوری که در تولید انجیر رتبه اول استان را دارا هستیم و در محصولات انار، پسته، زعفران و بذر پنبه ظرفیت‎های مناسبی مهیاست.

شاکری همچنین افزود: در بخش معادن چندین معدن مس، طلا، سنگ آهن، منگنز و گچ را با اشتغال بیش از یک‌هزار نفر در شهرستان داریم که فعالیت خوبی دارند.

وی از انعقاد 15 تفاهم‌نامه با معین‎های اقتصادی و ارزش 668 میلیارد تومان با اشتغال 1422 نفر در شهرستان خبر داد و اظهار کرد: با توجه به بارش‌های 342 میلیمتری و سیلاب در فروردین‎ماه خسارت‌های بسیاری به بخش کشاورزی و منازل مسکونی وارد شد.

فرماندار بردسکن بیان کرد: بعد از سفر استاندار خراسان‌رضوی به شهرستان و کلنگ‌زنی که برای احداث واحدهای مسکونی ناشی از سیلاب صورت گرفت 310 پرونده تشکیل، 240 پروانه صادر، 180 آواربرداری، 45 مورد آرماتور بندی، 25 مورد اجرای فونداسیون، نصب و تحویل 80 مورد اسکلت و 15 مورد نصب، 5 مورد دیوار چینی و سفت کاری یک مورد انجام شده است.

وی گفت: طی سال گذشته اعتبارات تملک دارایی شهرستان 9 میلیارد و 160 میلیون تومان برای 90 پروژه بوده که این آمار در سال جاری بیش از 12 میلیارد تومان برای 90 پروژه است و در مجموع 31 درصد افزایش اعتبارات تملک دارایی سرمایه‎ای شهرستان نسبت به سال گذشته را داریم.

شاکری افزود: اعتبارات قانون استفاده متوازن سال گذشته 10 میلیارد و 248 میلیون تومان برای 29 پروژه بوده و امسال با افزایش 10 میلیارد و 735 میلیون تومان، 17 درصد افزایش نسبت به سال گذشته داشته است.

وی عنوان کرد: مجموع اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‎ای و قانون استفاده متوازن در سال جاری 22 میلیارد و 735 میلیون تومان است.
انتهای پیام انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال آسیب های اجتماعی بهزیستی رهبر معظم انقلاب سرمایه مجلس شورای اسلامی قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر لیگ ملت های والیبال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۷۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز مهاباد؛ مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی گفت: برنامه پیشگیری از تنبلی چشم سال گذشته در بین ۱۶۲ هزار و ۶۸۲ نفر از کودکان ۳ تا ۶ استان اجرا شد.

پروین محمدپوری، با اشاره به برنامه های اجرایی معاونت پیشگیری بهزیستی استان در سال گذشته افزود: در این مدت پنج هزار و ۱۲۳ تماس با دفتر مشاوره و خدمات روانشناختی بهزیستی برای مشاوره تلفنی با خط ۱۴۸۰ انجام و همچنین طرح آگاه‌سازی با تأکید ویژه بر خود مراقبتی برای یکهزار و ۳۳۱ نفر از دختران و زنان استان از سوی دفتر پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اجرا شد.

محمدپوری، با بیان اینکه مأموریت اصلی دفتر امور آسیب دیدگان اجتماعی، توانمندسازی افراد در معرض آسیب و آسیب دیده اجتماعی است،گفت: ارائه خدمات تخصصی به موقع به گروههای هدف، مطالعه و تحلیل وضعیت موجود آسیبهای اجتماعی، ارائه راهکار لازم به نهادهای مربوطه و شناسایی مناطق آسیب زا در انجام مداخلات لازم را از اهداف دفتر آسیب دیدگان اجتماعی بهزیستی اعلام کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌غربی، با اشاره به فعالیت اورژانس اجتماعی استان در سال گذشته هم گفت: در این مدت 9 هزار و ۶۵۳ تماس شامل اختلالات حاد خانوادگی، کودک آزاری، سالمند آزاری، همسرآزاری و معلول آزاری با اورژانس اجتماعی استان برقرار شده که از این تعداد سه هزار مورد پذیرش مداخله انجام و پنج هزار نفر از خدمات سیار بهره مند شدند.

دیگر خبرها

  • ضرورت استقرار و استقلال تمام ادارات در خلیل‌آباد بعد از ۲۰ سال
  • رتقای سرانه مطالعه از مهم‌ترین راهکار‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • پویش مشهد مهربان مشارکتی مردمی برای احیای زندگی آسیب‌دیدگان
  • کاهش مقابله با آسیب‌های اجتماعی مرتبط با زن و خانواده
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • کاهش آسیب‌ های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • کاهش آسیب‌های اجتماعی با ترویج معارف قرآنی
  • ترویج معارف قرآنی، دلیلی بر کاهش آسیب‌های اجتماعی
  • اولین جلسه کمیته مدیریت مصرف برق توزیع برق استان سمنان برگزار شد
  • مشاوره به جای مجادله، گام مهم انتظامی استان کرمانشاه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی