Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازکرمانشاه ، فرشید سنجری  جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷ فقره حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی استان کرمانشاه رخ داده که در جریان این آتش سوزی‌ها ۵۲ هکتار ازعرصه‌های مرتعی و جنگلی استان طعمه حریق شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سنجری افزود: امسال با وجود اینکه به دلیل بارندگی‌های خوب بهاره در استان انتظار می‌رفت شاهد وقوع حریق بیشتری در عرصه‌های منابع طبیعی استان باشیم، اما تا این لحظه از سال کاهش وقوع حریق را شاهد بوده ایم.

جانشین فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به بکارگیری ۲۴۰ نفر نیروی دیده بان در منابع طبیعی استان برای مهار حریق‌های احتمالی افزود: این نیرو‌ها به محض وقوع حریق در یک منطقه وارد عمل شده و با همکاری مردم می‌کوشند تا حریق رخ داده را در سریع‌ترین زمان ممکن مهار کنند.



 

انتهای پیام/ز

 

بکارگیری ۲۴۰ نفر نیروی دیده بان در منابع طبیعی استان کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 ۷۲۹ نفر به دلیل تخریب منابع طبیعی در کرمانشاه محکوم شدند



به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، حمیدرضا کریمی با بیان اینکه مرتکبین این جرائم علاوه بر رفع تصرف و اعاده زمین‌های تصرفی، به حبس یا مجازات‌های جایگزین حبس محکوم شدند، افزود: در این مدت ۳۵۷ هکتار از اراضی ملی که به صورت غیرمجاز تصرف شده بود به وضع سابق اعاده شد و ۸۵۹ فقره ساخت و ساز غیر مجاز در این زمین‌ها نیز قلع و قمع گردید.
وی در ادامه به آمار برخورد با تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی در استان در سال گذشته نیز اشاره‌ای کرد و گفت: در این سال در مجموع یک هزار و ۲۱۹ فقره تغییر کاربری اراضی کشاورزی شناسایی و ۵۲۷ فقره پرونده در این راستا در دستگاه قضایی تشکیل شد که به دنبال رسیدگی به این پرونده ها، ۳۵ هکتار از اراضی تغییرکاربری داده شده به وضع سابق بازگشتند.
کریمی همچنین از تشکیل ۹۹ پرونده مربوط به جرایم محیط زیستی در دستگاه قضایی استان هم در این مدت خبر داد و گفت: در سال گذشته ۲.۵ هکتار از زمین‌های ساحلی و در حاشیه رودخانه‌های استان که مورد تصرف واقع شده بود رفع تصرف شد و همچنین ۳۹۶ حلقه چاه غیرمجاز نیز در این مدت مسدود گردید.

دیگر خبرها

  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • رفع تصرف پنج هکتار عرصه ملی شهرستان بویراحمد از سودجویان
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه
  • ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار چیست؟
  • جدال بر سر صنوبرها؛ ماجرای قطع درختان جنگل روستای انارجار
  • شرکت حدود ۱۰ هزار نفر از روستاییان در کارگاه‌های آموزش اطفای حریق
  • احداث آتش بُر در روستای بیشه لرستان
  • چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌روی منابع طبیعی کهگیلویه و بویراحمد
  •  ۷۲۹ نفر به دلیل تخریب منابع طبیعی در کرمانشاه محکوم شدند
  • ذخیره‌گاه‌های جنگلی جنوب کرمان به عنوان یک گنجینه باید حفظ شود