Web Analytics Made Easy - Statcounter

سال‌ها از ربایش سردار متوسلیان و همراهانشان در لبنان می‌گذرد و همواره سرنوشت این سردار سرافراز و همرزمانشان مهمترین بحث در حوزه مذاکرات مبادله اسرا بین محور مقاومت با رژیم صهیونیستی بوده است.

در این بین اگرچه رژیم صهیونیستی از ربایش سردار متوسلیان و محل نگهداری وی اظهار بی اطلاعی می‌کند، اما بر کسی پوشیده نیست که رژیم صهیونیستی در پس این اظهار بی اطلاعی، انگیزه‌های پنهان خود را پیش می‌برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



شاید امروزه برخی در فضای غرض ورزی سیاسی، انگشت اتهام و تقصیر را به سوی افراد مختلف نشانه روند، اما نباید فراموش کرد که سپاه در هیچ یک از مبادلات اسرایی، حاج احمد و یارانش را از محور پیگیری‌ها دور نداشته و همواره بر تحقق این خواسته پافشاری کرده است.

سپاه در هر سه دوره فرماندهی سرلشگر رضایی، سرلشگر صفوی و سرلشگر جعفری، هر بار که فرصتی برای مبادله اسرا پیش آمده، از طریق حزب الله لبنان مهمترین تقاضای خود را استرداد احمد متوسلیان عنوان کرده و در هیچ موردی نبوده که اسراییل و یا امریکا مستقیم و یا غیرمستقیم پذیرفته باشند که احمد متوسلیان و یا سه نفر دیگر همراه ایشان در اختیار آنهایند.

در زمان فرماندهی سرلشکر رحیم صفوی که ده‌ها زندانی فلسطینی در مقابل دو جنازه اسراییلی مبادله شد، صهیونیست‌ها زیر بار این که احمد متوسلیان در اختیار آنهاست، نرفتند.

در مذاکرات مورداشاره در دوره فرماندهی سرلشکر صفوی، سیدحسن نصرالله با راهبری هوشیارانه مذاکرات مبادله اسرا با رژیم صهیونیستی، فشار زیادی برای اطلاع از سرنوشت احمد متوسلیان وارد کرد، ولی آن‌ها همچنان نپذیرفتند.

اگرچه طی سال‌های اخیر انتظار می‌رفت گزارش امنیتی دقیقی درخصوص وضعیت حاج احمد متوسلیان و همراهانشان توسط مستشاران سپاه قدس در منطقه یا دیگر نیرو‌های جبهه مقاومت به تهران منعکس شود، اما تاکنون وزارت خارجه و دستگاه‌های اطلاعاتی دولت و نیرو‌های مسلح کشورمان اطلاعات مستندی درخصوص وضعیت نگهداری این سردار بزرگ اسلام ارائه نکرده اند تا هموطنانمان از آخرین وضعیت سردار سرافراز و همراهانشان اطلاع یابند.

بی شک اگر امروزه محور مقاومت باعث افتخار نظام اسلامی است، اگر حزب الله لرزه بر اندام صهیونست‌ها انداخته است، اگر شاهد پیروزی‌های محور مقاومت هستیم و اگر در عراق در یمن، سوریه، لبنان و فلسطین نفوذی الهام بخش داریم، به برکت حضور و نفس مسیحایی حاج احمد متوسلیان و همرزمانشان است. به برکت همین حضور نیز در آینده نزدیک شاهد ریشه کن شدن رژیم صهیونیستی و آزادی قدس شریف خواهیم بود.

دکتر محمود نقدی پور مدرس دانشگاه و پژوهشگر تاریخ

منبع: تابناک

کلیدواژه: حاج احمد متوسلیان حزب الله لبنان اسراییل محمد رضا خاتمی سپهر ۱۱۰ وحید رهبانی جیسون رضائیان گام دوم برجام گاندو امانوئل مکرون سازمان فضایی ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۸۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی

گردان‌های القدس، شاخه جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد شهرک عسقلان، سدیروت و سایر شهرک‌های غلاف غزه را با موشک در واکنش به جنایت‌های اشغالگران در حق مردم غزه هدف قرار داده است.

طبق گزارش المیادین، مقاومت فلسطین همچنان به مقابله با نیرو‌های اشغالگر فلسطین در غزه ادامه داده و آنها را در تمام محور‌های جنگ به ویژه مناطق مرکزی نوار غزه هدف قرار می‌دهد.

درحالی که امروز (جمعه) جنگ غزه وارد صد و نود و ششمین روز خود شد توپخانه ارتش رژیم صهیونیستی مناطق مرزی شهر رفح را هدف قرار داد.همچنین قایق‌های جنگی رژیم صهیونیستی مرکز نوار غزه را هدف قرار دادند.

رژیم صهیونیستی با اینکه بیش از ۶ ماه است نوار غزه را هدف شنیع‌ترین حملات خود قرار داده است هنوز به هیچ کدام از اهدافش درباره جنگ غزه دست نیافته است.

نشست واشنگتن و تل آویو درباره رفح

در این راستا کاخ سفید اعلام کرد نشستی مجازی میان طرف‌های آمریکایی و صهیونیستی درباره موضوع رفح برگزار شد.

در این نشست جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا و رون درمر، وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی و چند مقام دیگر آمریکایی و صهیونیستی حضور داشتند.

مقامات آمریکایی در این نشست درباره نگرانی نسبت به عملیات زمینی در رفح صحبت کردند.طرف صهیونیستی نیز موافقت کرد که نگرانی‌های واشنگتن درباره رفح را درنظر بگیرد و مذاکرات بیشتری انجام دهد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • شب شعری با عنوان «وعده صادق» در شهرستان لاهیجان
  • حمله مقاومت لبنان به تجهیزات جاسوسی صهیونیست‌ها
  • حملات موشکی مقاومت فلسطین به اراضی اشغالی
  • سومین سالگرد شهادت «سردار سید محمد حجازی» در کرمان
  • سومین سالگرد شهادت سردار سید محمد حجازی در کرمان
  • برپایی مراسم بزرگداشت شهدای محور مقاومت در شیراز
  • سردار حسن‌زاده: جشن بزرگ پیروزی جبهه مقاومت و شکست رژیم صهیونیستی بیش از هر زمانی نزدیک است.
  • حمله حزب‌الله لبنان به ۲ مرکز نظامی صهیونیستی دیگر
  • در دنیای بی سر نظام بین‌الملل باید از امنیت خود دفاع کرد
  • رژیم صهیونیستی یکی از فرماندهان حزب‌الله را ترور کرد