Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روابط عمومی بنیاد سینمایی فارابی، در جلسه‌ای که در محل ساختمان شماره ۲ بنیاد سینمایی فارابی و با حضور برزین ضرغامی؛ مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری تهران، یاسر جعفری معاون فنی و طرح‌های شهری سازمان زیباسازی شهر تهران و معاونان و مدیران بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد گفت: دو ساختمان بنیاد سینمایی فارابی (عمارت قوام و استودیو میثاقیه) در خیابان سی تیر قرار و در بافت تاریخی این منطقه قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دو سال پیش با مشارکت سازمان زیباسازی شهر تهران مرمت و بهسازی ساختمان اصلی بنیاد سینمایی فارابی - که هم یک مجموعه فرهنگی است و هم یک اثر ثبت ملی- انجام شد و در دوره مسئولیت آقای ضرغامی در سازمان زیباسازی، بازپیرایی بصری ساختمان استودیو میثاقیه انجام شد.

تابش با اشاره به چند ماه تلاش تیم بهسازی و بازپیرایی نمای ساختمان شماره ۲ بنیاد فارابی، گفت: خرسندیم که کار به نحو احسن انجام شده و ضروریات بافت تاریخی شهر در انجام این کار رعایت شده است.

برزین ضرغامی هم، خیابان سی تیر را یکی از گذرگاه‌های مهم فرهنگی پایتخت دانست و گفت: وجود ساختمان استودیو میثاقیه (ساختمان شماره ۲ بنیاد سینمایی فارابی) در خیابان سی تیر که سال‌ها محل تردد فیلمسازان و هنرمندان بخش‌های مختلف سینما بوده است و بیش از دو دهه ساختمان شماره ۲ بنیاد فارابی در آن استقرار یافته است، نیاز به بازپیرایی داشت، اصولا حفظ و نگاهداشت ساختمان‌های فرهنگی هنری که جزء سرمایه‌های شهر هستند برای ما و شهروندان مهم است.

استودیو میثاقیه در سال ۱۳۳۸ خورشیدی تأسیس شد. فیلمبرداری و امور فنی بسیاری از فیلم‌های دهه‌های ۴۰ و ۵۰ سینمای ایران در این استودیو انجام شده‌ است. در سال ۱۳۷۰ خورشیدی و در دوره مدیریت مهندس سید محمد بهشتی با تملک این استودیو توسط بنیاد سینمایی فارابی، بخش‌های تولید و پشتیبانی فنی سینما در آن مستقر شد. در سال ۱۳۹۶ معاونت پشتیبانی تولید بنیاد فارابی با هدف چابک‌سازی فعالیت‌های این بنیاد، منحل شد.

بر اساس سیاست‌های جدید سینمایی کشور و بنیاد سینمایی فارابی ساختمان شماره ۲ بنیاد سینمایی فارابی در سال ۱۳۹۸ برای استقرار «مرکز نوآوری و شتابدهی سینمای ایران» آماده شده است.

کد خبر 446945

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بنیاد سینمایی فارابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۸۳۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویترین تسنیم شماره ۶۵۰/ «ماموریت انجام شد»

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار جمعی از فرماندهان عالی نیروهای مسلح: نیروهای مسلح چهره خوبی از توانایی‌ها و اقتدار خود و همچنین یک چهره ستودنی از ملت ایران به نمایش گذاشتند. - اخبار ویژه نامه‌ها -

هر روز بخشی از مهمترین اخبار و گزارش‌های تسنیم را در ویترین تسنیم ببینید: 

1- قدردانی رهبر انقلاب از عملکرد نیروهای مسلح در حوادث اخیر 

2- پشتیبانی اقتصاد ایران از تغییر راهبرد نظامی کشور 

3- آخرین جزئیات از فرایند "برقی‌سازی خودروها و موتورسیکلت‌ها" 

4- راهکار 6 بندی برای حل مسئله ارز/ گفتگو با حسین صمصامی 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اکران فیلم سینمایی «مست عشق» در ۶ سینمای مشهد از فردا ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • شش فیلم داریوش مهرجویی در جشنواره مسکو‌ نمایش داده می‌شود
  • میلاد کی‌مرام: نمی‌توان جلوی دیده شدن سینمای قهرمان محور را گرفت
  • ۵ اثر پرمخاطب برای نمایشگاه کتاب تهران بازتولید شد
  • جشن تولد برای میلاد کی‌مرام/ از سینمای قهرمان محور حمایت کنید
  • برگزاری دومین اکران مردمی «آسمان غرب»/ میلاد کی‌مرام: نمی‌توان جلوی سینمای قهرمان محور را گرفت
  • شروع به کار یک جشنواره سینمایی بدون دبیر!
  • فیلم سینمایی آپاراتچی ،روایتی از سینما برای سینما
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۰/ «ماموریت انجام شد»
  • تجدیدچاپ پنج‌کتاب بنیاد فارابی برای نمایشگاه کتاب