Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-03-29@14:38:57 GMT

شیعیان هزاره در محاصره! + تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۶ تیر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۳۱۸۷۲۵

شیعیان هزاره در محاصره! + تصاویر

به گزارش فرارو، سربازان و پاسگاه های های امنیتی در محله های کویته حضور دارند تا از حملات فرقه ای که عمدتا با بمب و سلاح گرم علیه هزاره ها صورت می گیرد جلوگیری کنند.

علیرغم بهبود امنیت در سال های اخیر اما هرازگاهی تروریست های افراطی حملاتی را علیه شیعیان هزاره انجام می دهند و بسیاری از آنها را به خاک و خون می کشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیعیان هزاره می گویند اگرچه این بازرسی ها و پاسگاه ها برای امنیت ما ایجاد شده اما احساس می کنیم که از دیگر جوامع جدا شده ایم.

سردار صاحیل یک وکیل و فعال حقوق بشر هزاره است که همیشه با خود یک اسلحه گرم حمل می کند.

شیعیان هزاره یکی از مهمترین اهداف برای ترور هم در پاکستان و هم در افغانستان هستند. در طول دهه‌های گذشته، هزاران نفر از قوم هزاره در این دو کشور قربانی نسل‌کشی و ترور‌ شده‌اند.

هر هزاره که هر روز برای کار و تحصیل بیرون می‌رود، احتمال می‌دهد که دیگر به خانه بازنگردد. به همین خاطر هزاره‌ها گروه‌هایی اجتماعی و نظامی برای محافظت از خود تشکیل داده‌اند و با دادن مجوز حمل سلاح، تلاش می‌کنند از خود در برابر تروریست‌های لشگر جهنگوی و دیگر گروه های تروریستی حفاظت کنند.

این هفته مراسمی برای گرامیداشت فرهنگ هزاره در کویته برگزار شد که با استقبال خوبی از سوی مردم همراه گردید.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۳۱۸۷۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنده گیری یک قلاده گرگ در مشهد


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، جانشین فرماندهی انتظامی مشهد گفت: در پی اعلام خبری مبنی بر حضور یک قلاده گرگ هار در روستای بهشت اطراف مشهد ماموران انتظامی پاسگاه فردوسی به همراه فرمانده پاسگاه به محل اعزام  و با رعب و وحشت مردم  و درخواست آنان برای از پای در آوردن  گرگ روبرو شدند.

سرهنگ عباسعلی دهقانی افزود: با وجود این که ماموران امکان استفاده از سلاح گرم را داشتند، اما با هدف حفظ محیط زیست و جان این گونه  جانوری، ماموران  پلیس به همراه شهرداری و آتش نشانی و یاری اهالی در عملیات چهار ساعته ابتدا گرگ را به یک باغ هدایت و در ادامه زنده گیری کردند.

وی گفت:  این گرگ هار  به اداره محیط زیست مشهد تحویل شد.

خراسان رضوی دارای ۴۱ منطقه چهارگانه و شکار ممنوع شامل ۲۸ اثر ملی طبیعی، پارک ملی، پناهگاه حیات وحش، مناطق حفاظت شده و ۱۳ منطقه شکار ممنوع است.

مساحت زیستگاه‌های طبیعی و وحوش در خراسان رضوی ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار است.

دیگر خبرها

  • مردم در روز ۱۳ فروردین حرمت امام اول شیعیان را نگه دارند
  • محرم ۱۴۰۳ کی است؟ زمان دقیق محرم سال ۱۴۰۳
  • گازوییل قاچاق در مانه و سملقان کشف شد
  • گازوئیل قاچاق در مانه و سملقان کشف شد
  • سکوتِ خبرساز محمود احمدی نژاد /معجزه هزاره سوم منتظر انتخابات ۱۴۰۴ است؟
  • زنده گیری یک قلاده گرگ در مشهد
  • گزارش سازمان ملل از حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان‌های غزه
  • آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی: حجاب از طرفی واجب است و از طرف دیگر، نباید خشونتی در کار باشد
  • داستان عجیب کشف اشیای عتیقه قبل از میلاد مسیح در گیلان +تصویر
  • نسل کشی رژیم صهیونیستی درغزه